Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2338
Hei, har bestilt en relativt dyr genser fra USA. Når jeg sjekker sporingen på USPS.com så var den sist i Oslo for 2 uker siden, etterpå så har det ikke skjedd noen ting.

Ringte idag Posten å spurte hva som skjer, og de legger alt ansvar over på de jeg bestilte av.

Er det noen som vet hvordan dette fungerer, og om Posten kan si ifra seg alt ansvar selvom pakken var i Oslo sist?
Det stemmer at dette er avsenders ansvar ja. Så en sak med posten er en anliggende mellom posten og avsender.
Har du bestilt fra en seriøs nettbutikk så skal du ikke trekkes før du har motatt pakken. Du vil se i nettbanken at det står som reservasjon.

Posten, USPS, fraktfirma.
Sist endret av Yalla; 18. august 2017 kl. 09:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Får du noe resultat på sporingsnummeret hos posten?
Det hender at opprinnelig sporing stopper når den kommer til Norge og du må bruke postens sporing i stedet.
Sist endret av datagutten; 18. august 2017 kl. 19:15.
Jeg har ofte opplevd at tollvesenet har lagt på ny sporing, og da stopper den gamle. (Da er det bra med sendingsnummeret hvis du har det)
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har ofte opplevd at tollvesenet har lagt på ny sporing, og da stopper den gamle. (Da er det bra med sendingsnummeret hvis du har det)
Vis hele sitatet...
Samme her. Prøv å lim inn sporingsnr i fra USPS rett inn i Posten sin sporing. Om den har kommet inn i Posten sitt system vil du finne den der.