Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1631
I over 12 år har jeg vært avhengig av Sobril og Imovane. Jeg begynte på 15 MG Sobril PR dag men måtte stadoæig øke. Så fikk jeg 25 MG Sobril og damme skjedde jeg måtte øke etter noen uker. De siste årene har forbruker variert det er tider jeg er oppe i 12-14 25 MG PR dag og når jeg ikke tar Sobril biler jeg iver 20 stk Imovane 7,5 MG PR fag for å døyve den sinnsyke angsten jeg har hatt siden ungdommen
. Nå er jeg overb50 år vil SÅ gjerne ut av dette men er redd for klinikker som seponerer så fort at jeg får en slik angst at jeg ikke kan svelge, ikke får sove , får syns og sansefordtyrrelser og en enorm dødsangst . Tør ikke da å dusje eller spise redd for å bli kvalt . Hjelp meg jeg ber 😌
Skulle gjerne hjulpet deg, men dette innlegget var særdeles rotete. Kan du forklare en gang til hvor mye du står på/døgn?

Hva er problemet her? tar du 20 x 7,5mg imovane hver dag? prøv å være mer konkret i beskrivelsen av situasjonen
Du er ikke alene om å ha det slik, og de so jobber med avvenning er ikke ute etter å ta livet av deg, de vil hjelpe deg. Alle skjønner at avhengigheten din ikke er noe du blir kvitt på noen uker. Ta sjansen, høyst sannsynlig er det ikke så ille som du tror. *oppmuntrende dult*
Det kunne vært verre. Men om du ikke klarer og slutte, så kanskje du skulle trappet ned og redusert inntaket over tid? Er selv avhengig av noe av det samme - og jeg støtter deg, for jeg vet hvor vanskelig det er. Hvorfor egentlig slutte? Det er vanskelig og nesten umulig for meg... Men prøv og reduser mest mulig... Husk det påvirker deg.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har også brukt imovane og zolpidem i flere år jevnlig, pluss valium, stesolid, sobril og diverse. Kan egentlig bare si at man må slutte med sånt. Alle piller gir bivirkninger som gjør at man trenger andre piller. Slutt med det. Men gjør det VARSOMT. Sakte men sikkert, dag for dag, med seponering.

Det er vanskelig å slutte med både imovane og benzodiasepiner som Sobril, Valium osv. Piller er verst å slutte med. Jeg ønsker deg lykke til, og jeg gjentar igjen, seponer VARSOMT. Husk at kroppen din og hjernen din blir mye sunnere uten ting som fucker opp hjernekjemien.
Lag deg små delmål, for å nå et større mål.

Lykke til!
Moderer