Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 10852
Hei, har en iPhone med Aktiveringslås fra icloud, men har verken e-post eller passord til den.

Hvordan er det mulig å komme seg forbi den?
iPhone 5, 6 eller 7? Kort svar; det går ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BeatN Vis innlegg
Hvordan er det mulig å komme seg forbi den?
Vis hele sitatet...
Det er ikkje det. Det er heile poenget med aktiveringslås.
BeatN
Trådstarter
23 1
6s ja, ser flere linker til en side hvor man gir IMEI-nummer, og skriver inn modellen, og betaler rundt 180 kr, er det bare scam?
Kontakt appel support. De kan sikkert hjelpe deg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Kontakt appel support. De kan sikkert hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Antakelig ikke når man har stjålet den - og det er én av bare to typer idiot man kan være for å havne i denne situasjonen.
Sitat av BeatN Vis innlegg
6s ja, ser flere linker til en side hvor man gir IMEI-nummer, og skriver inn modellen, og betaler rundt 180 kr, er det bare scam?
Vis hele sitatet...
Det er scam, du må ha proff utstyr til en god sum penger til og knekke den.
Kan man egentlig knekke den...
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en av årsakene til at jeg har valgt iPhone. Det er umulig. Umulig!
Lever tilbake telefonen til den du (eventuelt) har stjålet den fra, han får mer nytte for den enn deg uansett..
Anonym bruker
"Vant Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Kontakt appel support. De kan sikkert hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Jobbet for Apple kundestøtte. Det er umulig å knekke aktiveringslåsen.

Sett noen Ebay selgere f.eks som hevder de kan, men det kommer an på operatør. Priser begynner fra 1000 kr og oppover for de enkleste operatørene (amerikanske). I land som Norge og Japan, er det rett og slett umulig. Dette er kun hva jeg har lest, aldri fått det bekreftet.

Om noen sier de kan låse opp for et par hundrelapper er det isåfall 100% scam. Eier du enheten, ring kundestøtte. Stjal du den, er du shit out of luck.
Ingenting er umulig, bare man har viten og penger nok. Utstyret koster en liten formue siden det er forensic utstyr. Ikke noe man kan gjøre hjemme
BeatN
Trådstarter
23 1
For dere som lurer har jeg ikke stjælt den slapp av.. Jeg var dum nok til å kjøpe en brukt iPhone uten å prøve den, "eieren" sa han hadde sletta alt av innhold så jeg trodde på han! Har ikke fått svar fra han på en uke nå, så ble nok bare svindla
Spør personen som eier telefonen om passordet? Du får et nei men det er telefoner til salgs og.
BeatN
Trådstarter
23 1
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Spør personen som eier telefonen om passordet? Du får et nei men det er telefoner til salgs og.
Vis hele sitatet...
Har sendt han mange meldinger, men jeg tviler nå på at det var han som eide den.
Altså personen som har e-postadressen til Apple IDen. Din feil at du ikke sjekka telefonen/IMEI. Nå kan du nøye deg med kalkulator og lommelykt, kanskje høre på noe musikk.
IT-Konsulent
Sitat av BeatN Vis innlegg
Har sendt han mange meldinger, men jeg tviler nå på at det var han som eide den.
Vis hele sitatet...
Anmeld selger Dersom du ikke kjøpte mobilen til langt under markedspris og i den settingen er skyldig i å kjøpe tyvgods med viten og vilje.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Og derfor ber man alltid om kjøpskvittering når man kjøper telefoner og annet lett-stjålet utstyr som kan f.eks IMEI-sperres fra avstand.
Operatøren kan ikke hjelpe deg, selgeren kan ikke hjelpe deg, politiet har ikke tid til å hjelpe deg, og apple har ikke noe grunn til å hjelpe deg.
Ta det som en lærepenge og kjøp deg en ny telefon.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Intolerant Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BeatN Vis innlegg
Hei, har en iPhone med Aktiveringslås fra icloud, men har verken e-post eller passord til den.

Hvordan er det mulig å komme seg forbi den?
Vis hele sitatet...
Hei,

Det er i og for seg lite du kan gjøre på dette stadiet.
2 valg:

1, Du kan google "icloud hardware method" innbærer at du har en stø hånd til mikrolodding og kan noen andre triks.

2, bestill et nytt logicboard fra Thailand, vil koste deg mellom 1500-2000, les litt om selve kortet først, sjekk om det har en orginal chip eller om dette er tjuvgods som er loddet om i ei mørk bakgate i Bangkok. (This is what i did)