Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4115
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, etter at en stund der jeg røyket 1-3 ganger i månenden (Siden november) har jeg merket at jeg ofte blander samtaler med forskjellige folk, og blander drømmer fra virkelighet (Ofte jeg tenker på en ting keg har drømt om i flere uker etterpå der jeg trur det er sant. Har ikke røyka siden tidlig juli men merker det fortsatt. Jeg er bare 16 år. Har blandt annet prøvd Sobril, Valium, Rivotril, Xanax, Tramadol, Kodein, Etylmorfin, Dolcontin, Oxycontin og selvfølgelig alkohol.
Du er 16 år, hjernen din er under full utvikling og du tilfører fremmede stoffer i den utviklingen. Hjernen din vokser og utvikler seg feil når den utvikler seg i unaturlige forhold. Disse utviklingene skjer bare en gang, og hjerneplastisiteten din er høyest nå så eventuelle markante avvik fra naturlig utvikling vil prege deg for livet. Bare noe som er verdt å tenke på. Jeg vet ikke helt hva du ser etter for svar i tråden, men det eneste rådet jeg kan gi deg er å unngå å røyke weed og bruke stoffer, spesielt benzodiazepiner som sobril, valium OL..
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så hjernen er allerede fucka? Jeg har brukt mye benzo, poppa xan i type 2 uker i februar.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så hjernen er allerede fucka? Jeg har brukt mye benzo, poppa xan i type 2 uker i februar.
Vis hele sitatet...
Du får nok ingen alvorlige varige men om du slutter nå, men om du fortsetter slik vil du trolig få det. At hjernen din slutter å fungere, at du blander drømmer og virkelighet bør du ta som et alvorlig tegn fra hjernen din om at den trenger et avbrekk fra rusmidler ellers kan det fort bli verre. Når hjernen er under utvikling er den veldig sårbar og reagerer ikke på rusmidler på samme måte som en fult utviklet hjerne. Dette er fysiologi. Hjernen, tankene våre, og vår oppfattelse av virkeligheten er i realiteten alt vi har. Det å pøse på med kjemikalier som påvirker dette på diverse måter under konstruksjonen av hvem du skal bli og hvordan hjernen din skal være formet når den er ferdig utviklet kan derfor slå ut veldig negativt for din del. Men du har enda gode odds for å klare deg helt fint, men hvis du vil ha en frisk hjerne anbefaler jeg deg å kutte ut bevissthetsendrende prepparater som cannabis og benzodiazepiner, og aller helst andre harde droger.

Det er mine tanker rundt temaet, du står selvfølgelig fritt til å gunne på, men det vil kunne gå ganske dårlig med deg i voksen alder med problemer som er veldig vanskelige å bli kvitt. Jeg ønsker deg uansett lykke til og alt vel. En råtten psyke, snål personlighet og sosiale vansker i voksen alder er ikke helt kult det heller.
Hør på det folk sier over her, gutt.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har egentlig kutta ut alt av drugs, har ikke tatt noe annet enn cannabis siden mai. I begynnelsen av Juli bestemte jeg meg for å slutte med cannabis mtp at jeg ønsker et snitt rundt 5. Trist å legge vekk weeden, men det får gå. Men angående benzodiazepiner, det er jo flere 16/17 åringer som går lovlig fast på det (På verdemsbasis), er egentlig benzo så farlig i ung alder? En kompis av meg har poppa sobril et par ganger i året siden 6. Klasse.. Beklager om det er flere skrivefeil i teksten, skriver fra en mobil.
Benzo er farlig i alle aldre. I min oppfattning er piller noer noe av det som fucker folk opp mest. Er bare å se på antall tråder som omhandler å slutte med piller og liknende
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, benzo har forjævlige abstinenser. Men benzo fucker vell ikke opp hjernen så man får en snål personlighet og sosiale vansker?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, benzo har forjævlige abstinenser. Men benzo fucker vell ikke opp hjernen så man får en snål personlighet og sosiale vansker?
Vis hele sitatet...
Jo

Benzodiazepines produce impairment of cognitive functioning and psychomotor performance e.g. reaction time, vigilance, arousal, judgement, reasoning, speed and accuracy of information processing, visual spatial ability, co-ordination, short-term and post drug long-term memory, 'blackouts' and learned tasks.

These effects are independent of abuse, dependency, non-dependency, normal, healthy, young or old subjects. Impairment increases with chronic use. Development of tolerance to these effects is very slow.

CT brain scans show a difference in ventricular cerebral spinal fluid space dimensions between benzodiazepine users and non-users, and also between high and low benzodiazepine users.

The functional brain damage causes increased morbidity, increased mortality and social deterioration.

Subjects are generally not aware of their reduced capacity or the fact that they are not functioning well in every day life.

In general much of the impairment is slowly reversible. Some aspects show improvement after six years, some are semi-permanent or permanent.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, benzo har forjævlige abstinenser. Men benzo fucker vell ikke opp hjernen så man får en snål personlighet og sosiale vansker?
Vis hele sitatet...
Du blir mongo av benzo, ingen vei utenom. Stay away.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor mange år må man bruke benzo for å bli helt tilbakestående? Blir man fucka av å bruke benzo i type 3-4 år?
Why risk it ? Du er 16 år og det er veldig mye annet du kan gjøre enn å spise piller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mange år må man bruke benzo for å bli helt tilbakestående? Blir man fucka av å bruke benzo i type 3-4 år?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har tiltro til de over her, hvorfor da ikke spørre en nevrolog (lege med ekspertise på hjerne og nervesystemer)? Klart stoffer, som påvirker hvordan hjernen din virker så kraftig, vil også forandre din hjernes utvikling. Normalt er ikke en hjerne ferdig utviklet før du er ca. 25 år.
Selv har jeg brukt benzo i noen år, men ikke så omfattende at jeg ville kalt det jevnlig. Hjernen min er fin den.

Kjenner et par andre som virkelig er helt grøt i hodet, selv om de er rusfrie. Jeg kan peke på veggen bak personen i leiligheten hans og si "Se, det står en mann på veggen". Han snur seg og "ÅJA, HAHAHA. DER TOK DU MEG!!!!".....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mange år må man bruke benzo for å bli helt tilbakestående? Blir man fucka av å bruke benzo i type 3-4 år?
Vis hele sitatet...
Spiser du mye nok fucker du hjernen din på en dag.

Kvanta har mye å si og hvor ofte du spiser det. Jeg tror ikke 5mg valium en gang i måneden gjør all verdens skade, men hyppig bruk, høye doser og knaske det i ung alder er aldri noen god idé.
Sist endret av Esoterisk; 24. juli 2017 kl. 16:04.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
broooooooo hvordan får du tak i alt det der? har ikke hørt om mesteparten av de stoffene en gang... er 16 og får bare tak i cannabis og kokain(bruker ikke kola, fuck d,)
Sist endret av Mekkern; 28. juli 2017 kl. 01:34. Grunn: røyker men snorter ikke hell na
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
broooooooo hvordan får du tak i alt det der? har ikke hørt om mesteparten av de stoffene en gang... er 16 og får bare tak i cannabis og kokain(bruker ikke kola, fuck d,)
Vis hele sitatet...
Deepweb, Eneste jeg får taki av kontakter er sobril og hasj! Og etylmorfin er vanlig hostesaft (Ikke vits i å prøve, rusen er dritt)