Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 8805
Hei!
Ville gjerne informere om at jeg nylig ble dømt til 210 timer samfunnstraff for:

1: Kjøp av 1950 gram marihuana av ".....", som for politiet er ukjent.

2: Salg av minst 1350 gram marihuana til minst 54 personer i Trondheim og omegn.

3: Kjøring uten lappen 1 gang. Hatt lappen før, mistet pga. medisinske årsaker.

Da jeg ble tatt, nektet jeg å samarbeide på alle punkter, jeg nektet å forklare meg, jeg nektet å oppgi kode til telefonen, jeg nektet alt, nektet, nektet, og NEKTET. De ville ha urinprøve, jeg nektet og sa at så lenge de ikke fikk hjemmel for å få bruke makt, ville jeg ikke levere noe urinprøve.

Satt i cella i totalt ca 26 timer før jeg krevde å få snakke med en lege. Jeg fortalte legen at jeg kommer til å ta livet om jeg må ligge der enda en natt. Jeg visste om en metode, men ville ikke fortelle legen hva det var.
Da ble jeg overført til psykiatrisk avdeling med 2x arrestvakter eller av og til politi på skift utenfor (det ganske store) rommet, som hadde et stort vindu, oversikt over hele byen osv, jeg fikk dusjet og gjøre hva faen jeg ville ( ) på badet, så lenge arrest / politi sto utenfor rommet.

Der ble jeg i 2 døgn før arresten mot meg ble opphevet, og jeg fikk snakket med en lege. Jeg babla shit om traumer fra barndom, blablabla... "åja.. akkurat, da forstår jeg.. men nå er du fri, så jeg ser ingen grunn til å holde deg under tvangsinnleggelse lenger. Du er fri så snart du har spist middag, for vi må ordne taxi til deg, vi betaler den. Hvor bor du?"

Hehe

Men ok, tilbake til dommen da..

Ca. 6 mnd etter at jeg ble tatt, ble jeg innkalt til personsundersøkelse hos kriminalomsorgen. Jeg sa at jeg var rusfri blablabla... Jeg var jo det da. Leverte sporadiske urinprøver som var rene.

9 mnd etter det igjen hadde det fremdeles ikke skjedd stort, annet enn at jeg ble tatt for 1 tilfelle av kjøring uten førerkort, så politiet ba om en tilleggsundersøkelse. SÅ DUM SOM JEG VAR, innrømte jeg under denne personsundersøkelsen at jeg ruset meg akkurat da (jeg var faen meg på rivotril..).... Greit det.

Jeg dro til advokaten min, og spurte om halloen, skal det skje noe snart? Jeg vil bli ferdig ASAP.

Advokaten forklarte at politiet bruker så lang tid de vil bruke, og at vi ikke burde fremskynde noe. Greit det.. Men, jeg har jo ikke tilstått, hva skjer da?

Advokaten: "Vel, de har ganske mange bevis. Det er mange, faktisk hele 54 stykker som har tilstått å ha kjøpt av akkurat deg, under aliaset ****. De har også funnet personen du har kjøpt av, og sendt ham tilbake til Afrika. Sannsyligheten er stor for at du blir dømt for alt dette.

Det beste er at jeg kontakter politiet og forteller dem at du ønsker å tilstå. Da vil du i det minste få tilståelsesrabatt.

Når det gjelder personsundersøkelsen, du skulle kanskje ikke innrømt rusbruk den perioden, har du mulighet til å dokumentere at du var rusfri før det da? Og har sluttet etterpå? Ja? Flott, ved hjelp av et vitne? Psykiateren din, som tar ukentlige urinprøver? Perfekt. Jeg ringer henne og hører jeg. Du får nok innkalling til retten sånn plutselig, og jeg vil bli informert. Ha det bra!"


Da det hadde gått litt over to år, fikk jeg endelig stevningen til rettsaken. Det var ikke særlig lenge til. Det viser seg at forslaget fra påtalemyndigheten faktisk var 300 timer samfunnstraff i utgangspunktet, men etter tilleggsundersøkelsen, ser de at det er bedre at jeg får 8 måneder fengsel og kan benytte meg av narkotikabehandling i fengselet, så det var det som ble lagt ned påstand om. 8 jævla måneder i fengsel.

Pokker altså...

Men i retten kunne heldigvis psykiateren min som vitne fortelle at hun har sett en god fremgang hos meg, "lite avbestillinger, gode sporadiske urinprøver, jeg ville sagt at han har vært ren i 2016. Helt til den lille sprekken hvor han hadde røyket cannabis og tatt Rivotril. Etter denne perioden i Desember, har han levert såkalt rene urinprøver. Cannabis sitter lenge i urinen, men vi ser at nivået stadig synker, så han har vist forbedring etter den lille sprekken."

Aktor:
Vi opprettholder straffeforslaget på 8 måneders fengsel. Han har jo bare nettopp blitt rusfri, for noen uker siden. Han burde få fengsel og rehabiliteres der.

Forsvarer: Vi må se på helheten i denne saken. En rusmisbruker har sjeldent en lang periode uten et par sprekker. Så vidt vi har oppfattet det, har han vært rusfri gjennom 2016, og sprakk på slutten av året.
Nå har vi sett at han har sluttet å røyke cannabis og ruse seg. Han forstår nå at hvis han bryter loven en gang til, eller røyker cannabis, vil det bære rett i fengsel. ..*og diverse annet standard jatt*... *viser t il dom fra ...* .... *er i god prosess.. blabla*


Dømt til 220 timer samfunnstraff med gjennomføringstid på 6 måneder. Saken tok også uhorvelig lang tid, 2 år, jeg viste til gode resultater og hadde en jævla flink advokat.
Var dette en advokat du hyret/betalte selv? Gratulerer med lav straff
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Smart å skrive dette på ett åpent forum ;D
Hørt folk fått samfunnstraff for mye mer cannabis men da holdt de seg vekke ifra kriminelle miljøer osv.
fyfaen, godt jobba XD, meld deg på alt som er av kurs hos kriminalomsorgen for og spise timer av samfunnsstraffa er mitt tips om du ikke har hatt samfunnsstraff før, de kursa er dritchill med gratis kaffe, kjeks og frukt
Trådstarter
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Var dette en advokat du hyret/betalte selv? Gratulerer med lav straff
Vis hele sitatet...
Offentlig oppnevnt forsvarer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Smart å skrive dette på ett åpent forum ;D
Hørt folk fått samfunnstraff for mye mer cannabis men da holdt de seg vekke ifra kriminelle miljøer osv.
Vis hele sitatet...
Synes det var helt å skrive dette på et åpent forum, siden saken er ferdig.

Sitat av freebird Vis innlegg
fyfaen, godt jobba XD, meld deg på alt som er av kurs hos kriminalomsorgen for og spise timer av samfunnsstraffa er mitt tips om du ikke har hatt samfunnsstraff før, de kursa er dritchill med gratis kaffe, kjeks og frukt
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det tenkte jeg ikke på. Soningen starter om ca 2 timer. La oss krysse fingrene.
Hvor soner du samfunnstraffen?
"54 personer som har tilstått og kjøpt av deg"! :O Heh, litt av en kundegruppe
Jeg vil tro det er snakk om online-salg.
Jeg fikk 150 timer samfunnstraff for oppbevaring av 1.8 kg hasj, ett par år senere ble jeg tatt for smugling av 100 x, og fikk 18 dagers betinget fengsel.
Hvordan ble du tatt? Tror du har nevnt i andre tråder at du ble tatt for salg av 2kg weed pga manglende kryptering på telefonen, stemmer dette? Hvordan fikk de hele 54 personer (en gjeng med 12åringer) til å tilstå? Tilstod du som advokaten sa?
Synes isåfall at straffen er ganske grei desu. Og det å nekte ting de ikke har krav på er riktig og en prinsippsak...
Hva var de håndfaste bevisene? Ble du tatt med noe vare?
Sist endret av Kloroplast; 20. juni 2017 kl. 14:28.
På papiret ser den dommen bra ut, men jeg tror den gleden din blir kortvarig. Du har to år prøvetid, ryker du inn for noe mer innen må du sone for denne saken også. Noe jeg helt åpenbart får inntrykk at du kommer til å gjøre men for all del nyt friheten, når jeg hører slike historier blir jeg ekstra glad jeg ikke har sløst bort tiden min på meningsløs dealing
Du virker ikke akkurat særlig smart da, du selger i Trondheim???? Da ber du om å bli tatt hvis du ikke vet hva du driver med, noe du tydeligvis ikke gjorde.

Jeg har røyket, kjøpt og solgt (ikke storselger), grodd for meg selv i over 5 år, har aldri blitt tatt.
Har klart å holde det skjult for alle også unntatt de som selv røyker.


Mange "stonere" og/eller dealere pleier å kle seg som en uteligger, snakke som om de var neddopet og sjangle med store svarte solbriller pga (kult). Da ber du om å bli tatt.

Kle deg ordentlig, ikke vær fjern offentlig, vel, ikke i Trondheim vertfall - Norges sosseby.
Bruk simkort som ikke er registrert til deg, bruk billig TLF, jeg lot aldri noen se ansiktet mitt når jeg drev å solgte, heller gir jeg ikke ut mitt navn.

Hvis du kun tenker penger men ellers ikke er en særlig intelligent type, da havner du ofte i sånne situasjoner.
Sist endret av missMia; 21. juni 2017 kl. 13:11.
Paradokset er jo da, at politet er sikkert her inne annenhver dag og sjekker IP adr. til de som skriver....

Så til han ovenfor burde du være liiiiiiittt forsiktig med hva du skriver.....

Trådstarter
Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
"54 personer som har tilstått og kjøpt av deg"! :O Heh, litt av en kundegruppe
Vis hele sitatet...
Dessverre viste det seg at det var 14-15-17 åringer som ble tatt pga. rykter gjennom ungdomskole som lærere nappet opp... Jeg spurte liksom ikke om legitimasjon Tenkte aldri over alderen på kundene..
Sitat av kallisti Vis innlegg
Jeg vil tro det er snakk om online-salg.
Vis hele sitatet...
Nei, fysisk salg på et egnet sted et sted i Trondeim.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Jeg fikk 150 timer samfunnstraff for oppbevaring av 1.8 kg hasj, ett par år senere ble jeg tatt for smugling av 100 x, og fikk 18 dagers betinget fengsel.
Vis hele sitatet...
Flaks!!
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Hvordan ble du tatt? Tror du har nevnt i andre tråder at du ble tatt for salg av 2kg weed pga manglende kryptering på telefonen, stemmer dette? Hvordan fikk de hele 54 personer (en gjeng med 12åringer) til å tilstå? Tilstod du som advokaten sa?
Synes isåfall at straffen er ganske grei desu. Og det å nekte ting de ikke har krav på er riktig og en prinsippsak...
Hva var de håndfaste bevisene? Ble du tatt med noe vare?
Vis hele sitatet...
Tatt gjennom "forebyggende" arbeid på en ungdoms eller videregående skole, siden jeg solgte til 14-15-17-åringer. Jeg tenkte ALDRI over hvor gamle de var, hadde jeg bare tenkt over at det kunne være mindreårige, ville jeg spurt om legitimasjon...
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
På papiret ser den dommen bra ut, men jeg tror den gleden din blir kortvarig. Du har to år prøvetid, ryker du inn for noe mer innen må du sone for denne saken også. Noe jeg helt åpenbart får inntrykk at du kommer til å gjøre men for all del nyt friheten, når jeg hører slike historier blir jeg ekstra glad jeg ikke har sløst bort tiden min på meningsløs dealing
Vis hele sitatet...
Min telefon var kryptert og låst, men det hjelper jo ikke når kundene tilstod og lot dem hente ut slettet innhold.
Sitat av missMia Vis innlegg
Du virker ikke akkurat særlig smart da, du selger i Trondheim???? Da ber du om å bli tatt hvis du ikke vet hva du driver med, noe du tydeligvis ikke gjorde.

Jeg har røyket, kjøpt og solgt (ikke storselger), grodd for meg selv i over 5 år, har aldri blitt tatt.
Har klart å holde det skjult for alle også unntatt de som selv røyker.


Mange "stonere" og/eller dealere pleier å kle seg som en uteligger, snakke som om de var neddopet og sjangle med store svarte solbriller pga (kult). Da ber du om å bli tatt.

Kle deg ordentlig, ikke vær fjern offentlig, vel, ikke i Trondheim vertfall - Norges sosseby.
Bruk simkort som ikke er registrert til deg, bruk billig TLF, jeg lot aldri noen se ansiktet mitt når jeg drev å solgte, heller gir jeg ikke ut mitt navn.

Hvis du kun tenker penger men ellers ikke er en særlig intelligent type, da havner du ofte i sånne situasjoner.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nr registrert på noen andre, men folk visste at jeg bodde på XXX og møtte dem på XX, XX eller XX for å selge.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Forøvrig kult å se at selveste Griselda Blanco har lagd seg bruker her inne.

Velkommen skal du være.
Vis hele sitatet...
hehe
Sitat av Kongen Vis innlegg
Hvor soner du samfunnstraffen?
Vis hele sitatet...
Trondheim
Sitat av hallo'der Vis innlegg
Paradokset er jo da, at politet er sikkert her inne annenhver dag og sjekker IP adr. til de som skriver....

Så til han ovenfor burde du være liiiiiiittt forsiktig med hva du skriver.....

Vis hele sitatet...
Sitat av missMia Vis innlegg
Du virker ikke akkurat særlig smart da, du selger i Trondheim???? Da ber du om å bli tatt hvis du ikke vet hva du driver med, noe du tydeligvis ikke gjorde.

Jeg har røyket, kjøpt og solgt (ikke storselger), grodd for meg selv i over 5 år, har aldri blitt tatt.
Har klart å holde det skjult for alle også unntatt de som selv røyker.
.
Vis hele sitatet...
Du kan faktisk være så forsiktig det er mulig å bli og fortsatt bli tatt pga grunner du ikke kan noe for selv.
Hvem som helst kan finne på å snitche på deg en eller annen gang.
Man trenger ikke være dum eller ikke vite hva man driver med av den grunn.
Sitat av hallo'der Vis innlegg
Paradokset er jo da, at politet er sikkert her inne annenhver dag og sjekker IP adr. til de som skriver....

Så til han ovenfor burde du være liiiiiiittt forsiktig med hva du skriver.....

Vis hele sitatet...
Bare tull.

Vi bor heldigvis i et land der politiet ikke kan tråkke overalt uten grunnlag, og de trenger derfor rettslig ordre for å få utlevert brukerdata.
Som nso skrev ifjor har dette kun skjedd 2 ganger, og da for alvorlig kriminalitet og med rettslig ordre.

Oversikt over utlevering av informasjon
ArbeidsledigProletar
Sitat av missMia Vis innlegg
Du virker ikke akkurat særlig smart da, du selger i Trondheim???? Da ber du om å bli tatt hvis du ikke vet hva du driver med, noe du tydeligvis ikke gjorde.

Jeg har røyket, kjøpt og solgt (ikke storselger), grodd for meg selv i over 5 år, har aldri blitt tatt.
Har klart å holde det skjult for alle også unntatt de som selv røyker.


Mange "stonere" og/eller dealere pleier å kle seg som en uteligger, snakke som om de var neddopet og sjangle med store svarte solbriller pga (kult). Da ber du om å bli tatt.

Kle deg ordentlig, ikke vær fjern offentlig, vel, ikke i Trondheim vertfall - Norges sosseby.
Bruk simkort som ikke er registrert til deg, bruk billig TLF, jeg lot aldri noen se ansiktet mitt når jeg drev å solgte, heller gir jeg ikke ut mitt navn.

Hvis du kun tenker penger men ellers ikke er en særlig intelligent type, da havner du ofte i sånne situasjoner.
Vis hele sitatet...
Javelja Tøff prat

Sikkert masse helt greie råd det der.
Men makan til paranoia, du kan fint gå rundt høy som Nardoblokka uten å frykte noe som helst. Til og med kledd som en lasaron.
Trondheim, småby? Eh, tror ikke du har mye erfaring fra ordentlig småplass om du sammenligner i det hele tatt.

Og hva er dette med "anonym selger som aldri viser ansiktet"?
Hele opplegget høres fjeeernt ut.
Snakk om hyggelige kunder ass, kjenner følelsen da.. ble busta selv av "kamerater". men slapp straff siden jeg tok samme trikset som deg med "barndoms traumer" (:
Trondheim er en liten by, tar man kun sentrum i betraktning.

Har han solgt til tilfeldige skoleelver så er vel muligheten større for at man blir huka, enn om man har solgt til faste personer. Lettere for Onkel "true" små tenåringer avsløre hvem de har kjøpt bønna hos.
ArbeidsledigProletar
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Trondheim er en liten by, tar man kun sentrum i betraktning.
Vis hele sitatet...
Jo, men nå tenkte vel vedkommende ikke på fysisk størrelse, heller på antallet mennesker og hvordan politiet opererer, og da kan jeg fortelle deg at politiet i Trondheim ikke opererer ikke har i nærheten av samme hverdag som i mindre plasser rundt om Trøndelag hvor du kan omtrent bli personlig forfulgt så fort de kjenner deg igjen.
osvosv.
Mtp. antallet mennesker i Trondheim så kan vi vel være enig i at det er en større by.

Har selv røyka av og på de siste 20 årene. Kun kontakt med Onkel to ganger pga tilfeldigheter her i Trondheim. Så det at man blir huka med en gang man ikke ser ut som en kar med fine klær er vel bare tullball Har trødd daglig nede i sentrum etter en fjoner i flere år, uten at det har ført til noen uønsket oppmerksomhet. Kler meg normalt.

Ta f.eks. Svartlamon. Alternativt så det holder her i Trondheim. De rennes heller ikke ned av Onkel av den grunn.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Jeg fikk 150 timer samfunnstraff for oppbevaring av 1.8 kg hasj, ett par år senere ble jeg tatt for smugling av 100 x, og fikk 18 dagers betinget fengsel.
Vis hele sitatet...
Lurer på er det bare første gangen man gjør noe kriminelt at man kan bli dømt til samfunnsstraff?
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Dessverre viste det seg at det var 14-15-17 åringer som ble tatt pga. rykter gjennom ungdomskole som lærere nappet opp... Jeg spurte liksom ikke om legitimasjon Tenkte aldri over alderen på kundene..

Nei, fysisk salg på et egnet sted et sted i Trondeim.

Flaks!!

Tatt gjennom "forebyggende" arbeid på en ungdoms eller videregående skole, siden jeg solgte til 14-15-17-åringer. Jeg tenkte ALDRI over hvor gamle de var, hadde jeg bare tenkt over at det kunne være mindreårige, ville jeg spurt om legitimasjon...

Min telefon var kryptert og låst, men det hjelper jo ikke når kundene tilstod og lot dem hente ut slettet innhold.

Jeg hadde nr registrert på noen andre, men folk visste at jeg bodde på XXX og møtte dem på XX, XX eller XX for å selge.

hehe

Trondheim
Vis hele sitatet...
14-15 åringer trenger ikke vise leg, det burde man se. Du burde absolutt inne å sone.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
14-15 åringer trenger ikke vise leg, det burde man se. Du burde absolutt inne å sone.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ikke alle 14-15 åringer man kan se at er mindreårige. Skjønner ikke hvordan du kan påstå det
Jeg og en annen person ble tatt for produksjon av marijuana. 15kg sluttprodukt. Jeg ble dømt til kun 2år prøvetid ingen samfunnstraff mye pågrunn av lang liggetid hos politiet og lang tid før rettsaken kom opp. Flere som ikke kunne stille til de to første rettsakene. Viss jeg husker riktig kunne ikke aktor stille i første rettsak pågrunn av noe husker ikke hva og rett før vi skulle i retten igjen så var dommeren syk. Eller omvendt. Mener det tok over ca 3år før rettsaken kom opp.

Så var egentlig svært heldig der. Rettsaken var over flere dager aktor ville ha oss dømt til over 2 års fengsel. Og det ble sendt inn den høyseste ekpertisen på cannabis fra kripos under rettsaken.

Merket også underveis i rettsaken at hoveddommeren ikke så like alvorlig på det som aktor gjorde. Samt at ingen av oss tiltalte har vært dømt tidligere og var i full jobb hele tiden og fengsel hadde gjort stor skade på jobb og livssituasjon.