Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 10347
Våkna 08.45 og fikk ikke sove igjen, kom på at jeg hadde en liten kladd i bukselomma, så da var det bare å sette i gang. Tok smør i skjea, smuldra opp kladden på 0.54 (gansre prima pollen) varma opp og helte ned i et glass med biola. Kjørte det nedpå, klokka bikka vel 09.04 om jeg ikke husker helt galt. Satt bare å slappe av til jeg gikk til bussen ca halv 11, fortsatt ikke noe følelse, annet enn at jeg var litt ekstra emosjonell ovenfor en episode Petter uteligger. Så, klokka 10.57 reiste jeg meg opp, og skulle til å gå av bussen. Tok et skritt også gikk jeg nesten på snørra, beina mine ble brått drit tunge og seige (sånn som fort skjer når du en har tatt litt mye hasj orallt) satt meg ned på benken, og hørte på litt musikk. Etter ca 20 min var alt av stein følse borte og jeg var litt oppgitt men det stoppet meg ikke!

Klokka 16.04 hadde jeg varma ferdig en myk, seig og mørk brunings på noe mellom 0.7-0.8. Denne gangen kjørte jeg nedpå uten å helle det over i noe annet (smaken anbefales ikke, var ganske så sært) Tok vel ca en time og ett kvarter. Merka at det kribla litt i beina, og jeg var meget avslappet. Denne rusen varte i ca 3 timer, og jeg var fornøyd. Men lurte fortsatt på hvor den første rusen hadde blitt av..

Senere på kvelden var det jo så klart tid for nattings, røyka rundt 0.7 av begge fra tidligere. Poppa deretter 2 PF for ryggsmerter og et par glass vin. Følte meg ganske avslappet og ble enda sløvere enn normal. Satt og tenkte at kanskje det var den første bruningen som skulle komme, men det skjedde aldri.. ble dog en fin kveld og jeg sovna fint inn. Men jeg har et spørsmål som jeg aldri har sett noen spørre om. Men, er det noen som vet hvorfor noen ganger når man tar hasj oralt, så får man null funk? Har skjedd et par ganger for min del. Noen med svar der ute?

Unnskyld for eventuelle skrivefeil, er rimelig fjern. Hehe
Sist endret av TheBean; 18. mars 2017 kl. 20:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En teori er at det er så mye bøff i norsk hasj, at det er lett og ta en bit uten thc når man doserer i de mengdene.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Carmex Vis innlegg
En teori er at det er så mye bøff i norsk hasj, at det er lett og ta en bit uten thc når man doserer i de mengdene.
Vis hele sitatet...
Dette virker for meg, ihvertfall som svada. Joa, du finner pøkk, men det er sjeldent og TS påstår han har prima pollum.

Det vil jeg tro er ganske homogene greier, så du får like mye effekt av alle delene av plata.

Men doseringene var schwære, har ikke gjort som TS, men laga smør som har blitt varmeaktivert over mange timer, og jeg vil tro det er der problemet heller ligger.

Hadde jeg sjøl inntatt 0,5g + 0,7g verdt i hasjsmør laga ordentlig hadde jeg blitt riimelig susa i ganske mange timer.
Hasjnegler
TheBean's Avatar
Trådstarter
For knappe to timer siden så kjørte jeg ned på 0.7 av sammen pollum. Merker nærmest ingenting annet enn at kroppen er litt ekstra daff, men når jeg røyker av samme batch så kan jeg bli sikle stein(noe som ikke er så lett når man er ganske innrøyka). Kan det ha noe med typen? Er fryktelig sikker på at dette er god saker også. Funker jo greit å røyke så. Kan det være at jeg bare ikke tok meg tid til mekke ordnetlig hasj smør?
Kan fort ta enda lenger tid en 2-3 timer før du får funk av edibles.
Kanskje bytte ut smøret med olje, usikker på om det har noe å si egentlig.
Kan også være toleransen din som bygger seg fort opp.
En annen teori kan være at siden det er pollen, så må det aktiveres først slik man gjør med grønt før man lager smør og andre ting.
Hasjnegler
TheBean's Avatar
Trådstarter
Ga opp den rusen, og fokuserte heller på en ny. Så klokka 18.58 hadde jeg smelta spist (drukket?) opp detil nye hasjsmøret som var med 0.4 ca av en fin seig brunings. Varma opp på samme måte, og nå sitter jeg her så stein at jeg ikke orker å gå på do engang. Så vil tro at det kanskje har noe med teorien din? Har ikke gitt funk for andre gang, så..
sett smør/kokos smør med hasj i ovnen på 200 grader i ca 40 min, spis rent eller lag brownies els
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av 3li-G Vis innlegg
sett smør/kokos smør med hasj i ovnen på 200 grader i ca 40 min, spis rent eller lag brownies els
Vis hele sitatet...
Hvorfor 200 grader?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
200 grader er alt for mye, aldri ta mer enn 145 grader. Jeg har laget kakkao med decarbed hasj mange ganger og har eksperimentert med forskjellige temperaturer og tider.

Vil du ha knallgod funk hver gang, så kjører du denne oppskriften:

  • Sett ovn til 125-130 grader, sett inn en kopp med mye smørr i. (helst kokossmør)
  • Når ovnen er varm tar du ut smøret som nå er smeltet og flytende.
  • Riv opp hasjen og hiv den oppi koppen, så rører du til den blandes ut.
  • Sett koppen i ovnen, og la den stå i 20-25 min.
  • 5 minutter før den er ferdig begynner du å lage kakkao, jeg pleier å varme opp sjokomelk.
  • Bland kakao og decarbed hasj og drikk dette.

Det er utrolig viktig å ha riktig temperatur i ovnen, utrolig teit å kaste bort god beis og ikke få fullt utbytte. Decarbed hasj er 5x mer potent en rå hasj, så man trenger ikke rare greiene. Selv bruker jeg rundt 1g hvis jeg skal fungere noe mens jeg er skækk, og tar opp mot 2g hvis jeg skal for det meste sove i 2 dager..

Bruk termometer i ovnen om du ikke har en moderne ovn som viser hvor mange grader det er i ovnen på et display eller lignende!!

http://cannabischris.com/wp-content/uploads/2012/10/decarboxylation-graph-b.jpg
Her kan du se hvilke grader og tider som er aktuell, jeg liker 127c i 20-22min. Jeg er alltid megaskækk etter 1 1/2 time og det varer hele dagen, og kanskje litt neste dag og fordi jeg er så bakskækk..
Sitat av Weeedguard Vis innlegg
200 grader er alt for mye, aldri ta mer enn 145 grader. Jeg har laget kakkao med decarbed hasj mange ganger og har eksperimentert med forskjellige temperaturer og tider.

Vil du ha knallgod funk hver gang, så kjører du denne oppskriften:

  • Sett ovn til 125-130 grader, sett inn en kopp med mye smørr i. (helst kokossmør)
  • Når ovnen er varm tar du ut smøret som nå er smeltet og flytende.
  • Riv opp hasjen og hiv den oppi koppen, så rører du til den blandes ut.
  • Sett koppen i ovnen, og la den stå i 20-25 min.
  • 5 minutter før den er ferdig begynner du å lage kakkao, jeg pleier å varme opp sjokomelk.
  • Bland kakao og decarbed hasj og drikk dette.

Det er utrolig viktig å ha riktig temperatur i ovnen, utrolig teit å kaste bort god beis og ikke få fullt utbytte. Decarbed hasj er 5x mer potent en rå hasj, så man trenger ikke rare greiene. Selv bruker jeg rundt 1g hvis jeg skal fungere noe mens jeg er skækk, og tar opp mot 2g hvis jeg skal for det meste sove i 2 dager..

Bruk termometer i ovnen om du ikke har en moderne ovn som viser hvor mange grader det er i ovnen på et display eller lignende!!

http://cannabischris.com/wp-content/uploads/2012/10/decarboxylation-graph-b.jpg
Her kan du se hvilke grader og tider som er aktuell, jeg liker 127c i 20-22min. Jeg er alltid megaskækk etter 1 1/2 time og det varer hele dagen, og kanskje litt neste dag og fordi jeg er så bakskækk..
Vis hele sitatet...
Kan støtte denne - decarbing er viktig når man skal innta oralt!
▼ ... over et år senere ... ▼
Man kan la klumpen løse seg opp i munnen. Det kan ta lang tid før man merker effekt. Det er muligens stor forskjellig individuell reaksjon på å spise, dette kan muligens skyldes gener eller diett ol. Anbefaler å prøve med skikkelig storting, ikke mer enn 0,2. Oppløs det uten å tygge i munnen, bør ta minst 5 minutter svelg nedpå og vent en time. Funker ikke dette er du muligens delvis resistent eller har en metabolosme som ikke tar opp thc oralt. For de dette fungerer for er det en bedre metode enn å røyke, spesielt siden man ikke røyker men også har mindre tap da den varme gloen ødelegger mye av virkestoffene.
Sist endret av Subbud; 18. mars 2019 kl. 19:40. Grunn: Tilleggs info stave feil
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Subbud Vis innlegg
Man kan la klumpen løse seg opp i munnen. Det kan ta lang tid før man merker effekt. Det er muligens stor forskjellig individuell reaksjon på å spise, dette kan muligens skyldes gener eller diett ol. Anbefaler å prøve med skikkelig storting, ikke mer enn 0,2. Oppløs det uten å tygge i munnen, bør ta minst 5 minutter svelg nedpå og vent en time. Funker ikke dette er du muligens delvis resistent eller har en metabolosme som ikke tar opp thc oralt. For de dette fungerer for er det en bedre metode enn å røyke, spesielt siden man ikke røyker men også har mindre tap da den varme gloen ødelegger mye av virkestoffene.
Vis hele sitatet...
Kanskje sunnere enn å røyke, men fortsatt en voldtsomt tungvinn og lite effektiv måte å innta det oralt på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje sunnere enn å røyke, men fortsatt en voldtsomt tungvinn og lite effektiv måte å innta det oralt på.
Vis hele sitatet...
For de som har ett godt opptak er det tvert om. anbefales!