Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5280
Anonym bruker
"Rød Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestille en ez test fra eztest.com og fikk i dag brev om at min pakke inneholder legemidler som ikke er lov å importere til Norge og at jeg må sende inn "varefaktura/kvitt og fødselsnummer. Jeg har aldri opplevd dette før, så hva gjør jeg nå og hva kommer til å skje? Bor hos foreldrene og må holde dette skjult og jeg sitter her som et nervevrak nå.. hjelp
Ingenting skjer om du ikke sender noe. Da blir det bare destruert/sendt i retur. Slapp helt av
HVA FAEN? Det er jo direkte kvalmende om de hindrer folk i å anskaffe seg testkits, de kan få liv på samvittigheten.

Og hvilket legemiddel inneholder liksom testkits?
Anonym bruker
"Rød Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg skal ikke sende inn fødselsnummer og bare glemme hele greia?

Helt enig i at det kvalmende, burde jo nesten heller oppfordra folk til å bruke det.
Det høres ut som bullshit fra tollernes side. Hvilke virkestoffer et det liksom i et testkit, som er ulovlig i Norge?
Det er jo ikke noe narkotisk legemiddel... Dette høres rett og slett ut som "maktmisbruk" fra tollerne.
Jeg hadde ringt inn og forhørt meg om nøyaktig hva de mener er ulovlig med et slikt testkit.

Hvis dem sier "det brukes for å teste narkotika", so what? Si at det er til et skoleprosjekt eller noe. Det er ikke ulovlig å bestille brukerutstyr o.l, så hvorfor skal de være ulovlig med testkit?

Jeg har selv bestilt 1meter lang glassbong, hundrevis av rullepapir og hvertfall 5 piper, hvor alt åpenbart har vært brukerutstyr for cannabis. Man kan til og med bestille dyrkeutstyr lovlig.
Dette er ikke ulovlig i det hele tatt.

Dette høres rett og slett ut som en feil, og du må ringe eller sende dem en mail og vise at du motstrider dette bullshittet. Vær saklig og høflig, men si klart i fra at dette er en feil.
Sist endret av Alzo88; 24. mai 2017 kl. 13:32.
Spør de om hvilke legemidler det er snakk om, da vel. Dersom de kan fortelle deg hvilke legemidler det er snakk om og du finner ut at det er ulovlig å importere kan du jo ta det med ro. Dersom de ikke finner noen legemidler kan du jo presse videre.
Jeg ville ringt inn å hørt med dem hva som er ulovlig. Mulig de har gjort en feil. Du taper neppe noe med å ringe å høre hva som er problemet.
De har nok gjort en feil. Har selv blitt stoppet med testkit av tollvesenet to ganger på flyplassen. Begge gangene spurte de hva det skulle brukes til, og sørget for å søke gjennom bagasjen min supergrundig. De trodde selfvølgelig ikke på meg når jeg sa testkitene var til en kompis, men ulovlig var det ikke, så fikk ta det med meg begge gangene uten større problemer.
Hva nøyaktig står det i brevet? Jeg fikk et brev når jeg bestilte mitt EZ TestKit (LSD) hvor de spurte om fakturainformasjon, da sendte jeg bare inn ordrebekreftelsen til epost-adressen de la ved i skriveriet hvor de har full oversikt over pris og hva varen er (Det står klart og tydelig "EZ Test Kit for LSD and other Indoles (10 tests)". Dette er kun for at de skal klare å beregne korrekt moms på pakken din. Sitér brevet du fikk så blir det enklere å hjelpe deg =)
Det er vel ikke vanlig at tollen sender et brev som sier pakke inneholder legemidler som ikke er lov å importere til Norge når det egentlig gjelder moms?

De gangene jeg har fått spørsmål om mva så er det forresten alltid fra de som har levert feks fedex el UPS.
Enemy of the snut
Testkitene fra EZ Test skal være fullt lovlig å bestille inn til Norge fra utlandet, er jo ikke noe narkotisk middel i selve testkitet..

Jeg ville ringt direkte og spurt, vet ikke om de har åpent idag siden det er helligdag (Kr. Himmelfartsdag)? men bedre å ringe direkte å spørre hva problemet er enn å ikke ringe i det hele tatt for da kan forsendelsen destrueres av tollen og/eller snuten evt sendes tilbake til EZ Test og da skal du jo da få refundert pengene du har betalt..

Et tips; du kan kjøpe testkit hos DoktorDoktor på mørkenettet, husker ikke hva prisen er i BTC men du slipper uansett å betale moms- og tollavgift..
▼ ... over et år senere ... ▼
Men det handler kanskje om hva disse er laget av? Oppskriften på Frohede kittet ligger ute og inneholder et stoff jeg ikke husker navnet på og sulfuric acid. Det er ikke akkurat zalo det er snakk om
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk det bra TS?

Forøvrig verdt å få med seg: http://www.nattogdag.no/2018/02/test...til-a-reagere/