Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3232
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
de siste gangene hvor jeg har lagt meg og sovnet under påvirkning så får jeg de sykeste marerittene og drømmene. Jeg kan våkne opp 1 time etter jeg har sovnet eller 12 timer etterpå og fortsatt tro at jeg er i drømmen. det kan ta opptil flere timer før jeg skjønner at det faktisk var en drøm. For instance, jeg drømte om en person som ikke fantes, men når jeg våkna så var jeg sikker på at personen var ekte og brukte 1 time på å lete opp personen på facebook. det facker med meg og jeg blir helt ærlig litt redd. er det normalt?
Jeg og flere jeg kjenner har aldri hat en slik opplevelse når de har sovna under en hasj rus. Kanskje du er spesielt utsatt. Kanskje du bør roe ned litt, men hva faen vet jeg eller?
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanskelig å si, har selv hatt drømmer uten påvirkning hvor jeg har "våknet" i drømmen flere ganger på rad og blitt litt forvirret for å si det sånn.

Samtidig kan det vel muligens være underliggende angst, begynnelse på psykose/depersonalisering er og mulige alternativ - uten at jeg har mye å gå på og er ikke kvalifisert til å gi deg diagnose på det da - kan jo forsåvidt bare være litt forvirring ettersom du sannsynligvis var litt påvirket når du våknet også, spesielt om du har røyket mye en stund

Har selv hatt svette og rare/skumle drømmer etter at jeg har røyka, dette var når jeg holdt på bortimot hver dag, fyrte mårnings og nattings men dette har for meg gitt seg med årene etter at jeg roet ned inntaket - har selv slitt en del med angst pga. hasj.
Høres ut som om du bare har hatt en vivid drøm, har skjedd med meg flere ganger. Jeg har dog aldri hørt om noen som har fått det på cannabis. De fleste slutter å drømme når de røyker.
Kanskje den underliggende angsten katalyserer den psykotiske depersonaliseringen fordi du er forvirret når du våkner når du egentlig bare er stein?

Ikke vet jeg. Og ikke vet du.

Det eneste vi kan vite med sikkerhet er at hvis du ikke fullførerså får ingen av oss noengang vite hva som var i gang med å ta form.

Du kan ikke gi deg nå!
Nei, det er ikke normalt. Jeg har røyket mine kilo med hasj, og er veldig glad i det rusmiddelet, men jeg hadde sluttet tvert om jeg opplevde noe av det du snakker om.
Etter jeg startet å røyke begynte jeg å drømme mindre.
De få gangene jeg faktisk drømmer virker de mer livlige, men absolutt ikke slik du beskriver det.
Kanskje ta kontakt med en lege (kanskje ikke nevne røykingsen) men heller hva og hvordan du opplever dette.
Jeg har hørt i fra min venn Fredrik at fast røyking gjorde at han sluttet å drømme. Det var annerledes og mer intense drømmer i starten, da.
Sist endret av Hoarse; 30. mars 2017 kl. 13:57.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Jeg har hørt i fra min venn Fredrik at fast røyking gjorde at han sluttet å drømme. Det var annerledes og mer intense drømmer i starten, da.
Vis hele sitatet...
Det er sånn det fungerer for meg, og de fleste jeg vet om. Derimot når du kutter bønna etter en god periode på, så kommer drømmene tilbake og kan være der i flere måneder. For flere at drømmene skal komme i flere måneder skal du gjerne ha røyka fast opp mot et år eller lengre.