Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2912
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Kan starte med å si at jeg har ingen intensjoner om å brenne ned skolen, har bare lyst på god kaffe

Jeg har lite peil på dette, men, er det overhodet mulig å få en slik eller lignende inni et skap på skolen, samt et batteri til å drive den?

Og isåfall, hvilket batteri hadde jeg trengt? Har sett på denne, men har som sagt lite peil.
Disse 12V vannkokerne er det så lav effekt på at vannet bare vil være lunka innen friminuttet er ferdig. Batteri er generelt en dårlig løsning for oppvarming. Det enkleste er en stor termos, eller en vanlig vannkoker du tar med deg og setter opp i klasserommet. Lag eventuelt en boks du og klassekameratene kan ta med til timen med vannkoker/te/kakao/kaffe/nudler etc.

Forøvrig: 170W/12V=14A. Blybatterier burde ikke kjøre sykler under 50% om de skal vare, og helst lades umiddelbart opp igjen. Det største Clas-batteriet kan da levere 50%*12Ah=6Ah, 14A/6Ah=0.42t=25min. Amazon anmeldelser sier at en sånn trakter bruker 30 min på en kopp lunken kaffe.

Om du vil ha batteridreven kaffe, så er nok Makita sin 18V kaffetrakter tingen, men da må du ut med 2K for lader+batterier+trakter.
Sist endret av Fekillix; 27. mars 2017 kl. 19:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vanlige kaffetraktere er ~2kW. Den der er 170W. Det blir ikkje bra. Den vil bruke godt over ti ganger så lang tid, med dertil tilhøyrande dårleg kaffi.

Kjøp deg ein aeropress (500,- på m.a. tim wendelboe) og knabb varmtvatn i kantina eller næraste microbølgeovn. Har sjølv aeropress på jobb fordi kaffien der er eit grovt brot på genevekonvensjonen.
Sist endret av vidarlo; 27. mars 2017 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var visst en dårlig idé, men tanken er god. Aeropress ser ut som tingen, da stasher jeg heller en vannkoker i skapet til bruk i klasserommet med aeropressen.

Takker for svar