Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4661
Sniffet Movicol (avføringsmiddel) for 1,5 år siden. Dette skjedde èn gang og skjedde på et psykiatrisk sykehus.

Kan man få hjerneskade av å sniffe dette?

Jeg vet at det var en dum ting å gjøre, men jeg var psykotisk (har schizofreni).
Tvilsomt. Brokkoli er det nok ikke, men at du har fått hjerneskade etter èn gang ville jeg ikke vært bekymret over.
Men kan love deg at om du driver å stresser opp under det og går rundt og er nervøs over det så finner du alltids noe symptomer på at noe ikke er 100% som det skal, rett og slett fordi du er opphengt i det.

Om du ikke kan merke at noe er galt så er det nok ikke det.
Trådstarter
5 0
Flere svar?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fant dette på Klaraklok.no

"Hei, kan man få hjerneskade av å sniffe Movicol èn gang? Hei! Movicol er et legemiddel for blant annet korttidsbehandling av obstipasjon (forstoppelse). Det har ingen rusgivende effekt, og det å sniffe det vil kun føre til at slimhinnene blir irriterte og såre. Du vil ikke få hjerneskade av å sniffe det èn gang, men det har heller ingen hensikt å gjøre det. Vi anbefaler deg å ta Movicol som anbefalt av lege. Eventuelt avstå fra å ta det. Hilsen RUStelefonen 08588 www.rustelefonen.no ..."
Du kan være helt sikker på at dette ikke har skadet deg. Jeg håper du får god behandling og at den virker.
Lukke til
Klem fra Betty
Trådstarter
5 0
Sitat av Lyra Vis innlegg
Tvilsomt. Brokkoli er det nok ikke, men at du har fått hjerneskade etter èn gang ville jeg ikke vært bekymret over.
Men kan love deg at om du driver å stresser opp under det og går rundt og er nervøs over det så finner du alltids noe symptomer på at noe ikke er 100% som det skal, rett og slett fordi du er opphengt i det.

Om du ikke kan merke at noe er galt så er det nok ikke det.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Merker ingenting så tviler sterkt på at jeg har hjerneskade.
Sitat av ole93 Vis innlegg
Takk for svar.

Merker ingenting så tviler sterkt på at jeg har hjerneskade.
Vis hele sitatet...
Gikk nok bare bra det vet du. Lykke til!
Trådstarter
5 0
Kan legge til at jeg sniffet veldig lite. Sniffet vel 1 gram eller noe...

Ca. like mye som dette https://www.google.no/search?q=1+gra...WZ7fSbIKkBLkM:

Dette er kokain da

Litt mindre enn det, egentlig
Sist endret av ole93; 20. mars 2017 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå ble jeg litt forvirret, sniffet du avføringsmiddel eller kokain?
Klem fra Betty
Avføringsmiddel Nurse Betty
Trådstarter
5 0
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Nå ble jeg litt forvirret, sniffet du avføringsmiddel eller kokain?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Sniffet avføringsmiddel
Svaret er det samme, ikke stress.
Ok, takk for den lille oppklaringen. Du har ikke fått noen hjerneskade, men du ha vært ganske desperat når du gjorde det.
Håper at du får hjelp med dine problemer slik at du ikke prøver deg på lignende 'stunt" i framtiden. Kanskje du ikke er så heldig neste gang du finner et stoff du desperat vil sniffe for å ruse deg, det finnes mange stoffer som vil skade deg. Det vil muligens ikke gi deg hjerneskade, men det kan være etsende eller giftig.
Klem fra Betty
Dersom du ikke har merket noen negative bi-effekter og heller ikke har noen grunn til å tro at du fikk en hjerneskade, hvorfor er du redd for det da? Og hvorfor spesielt hjerneskade? Hva om du pådro deg leverproblemer, testikkelskader, hjertefeil, plakk i årene, hva som helst?

Du har ikke noe rasjonelt grunnlag for å frykte hjerneskade. Dette er helt klart en form for angst. Dersom du har flere problemer i samme bane anbefaler jeg å snakke med en psykolog. Lykke til!
TS har schizofreni, og da er kanskje en lege/psykiater bedre enn en psykolog.Ta kontakt med fastlegen dersom du ikke er i behandling nå.
Klem fra Betty
TS skriver tydelig at han tidligere har vært lagt inn på psykiatrien (1.5år siden for å være nøyaktig) og han gjorde dette under en psykotisk periode. Dette var ikke nå nylig, så tror vi kan se unna å anbefale psykolog/helsevesen. Som resten sier så er det ikke noe å bekymre seg for så lenge du ikke kjenner på noe negativt ole =) Lykke til videre, håper du føler deg langt bedre dag kontra tidligere!