Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vært snill å vurder å slå på annonsevisning, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7027
Registrer deg for å skrive svar Trådrulett
mars 2007
69  4
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...or/a/23905361/

Klokken 17.30 sendte Jensen følgende SMS til Cappelen:

«Nå ser det fint ut. Stille og sol.»

Spesialenheten for politisaker har sjekket bemanningen ved avdelingen som har ansvar for narkotikasaker i Oslo-politiet.

Det såkalte PTO-kontoret (Politi Toll Oslo) var stengt fra klokken 14 denne dagen og SO (Spesielle operasjoner) hadde ingen på jobb etter klokken 12.

Spesialenheten for politisaker har også sikret seg tekstmeldinger som gikk mellom Cappelen og andre i hasjnettverket. Cappelen skriver blant annet:

«Alt er på plass», samt flere meldinger om at det er «klart for å kjøre igjen».

Senere sendte Eirik Jensen følgende SMS til Cappelen:

«Trygt å sole seg med rett faktor. Tilbake på jobb mandag.»

Nå lukter det spikeren i kista
mai 2016
153  26
Alle meldinger han har sendt og fått er spikere.

Samt statements som "jeg bryr meg ikke om den meldinga" og "jeg husker ikke" blir brukt hele tiden.
▼ over en uke senere ... ▼
sep. 2013
79  12
Da Eirik Jensen satt i varetekt etter at han ble arrestert, så fikk han vel blant snnet beholde belte, sko og sånn?

Er det ikke vanlig prosedyre at folk som blir plassert i varetekt, skal bli fratatt blant annet belte, skolisser osv. Slik at de ikke får muligheten til å skade seg selv?
Putresopp's Avatar
nov. 2012
194  87
Jeg tror fortsatt jensen har urent mel i posen, men etter å ha lest hva Cappelen sier så langt - er jeg overrasket over hvor lite
kritisk aktoratet fremstår til Cappelen og hvor lite han også "husker". Hvis ikke aktoratet har flere bevis på lager og Cappellen
fortsetter å forklare seg på samme måte så tviler jeg på at Jensen blir dømt.
Dommer'n virker heller ikke vidre imponert over aktor
april 2014
4
Uten å ha lest gjennom hele tråden har jeg følgene spørsmål:
Hvis Jensen er uskyldig og ikke har vært innblandet i GT sin virksomhet, hva har da vært motivet til GT for å gi Jensen informasjon?
Altså, ingen crooks gir vel info uten å få noe igjen for det, eller?
Cybergasm's Avatar
jan. 2004
Sitat av Flume Vis innlegg
Hvis Jensen er uskyldig og ikke har vært innblandet i GT sin virksomhet, hva har da vært motivet til GT for å gi Jensen informasjon?
Vis hele sitatet...
Det kan være flere grunner til dette som bla: Han kan ha gitt informasjon om sine konkurrenter eller han kan ha likt oppmerksomheten/følt seg viktig.
des. 2006
304  97
Sitat av Flume Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kanskje å mate info til politiet så de er opptatt med å etterforske andre enn han selv. I tillegg er det vel en fin måte å redusere antall konkurrenter på.
mai 2010
Sitat av nevlen Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...or/a/23905361/

Klokken 17.30 sendte Jensen følgende SMS til Cappelen:

«Nå ser det fint ut. Stille og sol.»

Spesialenheten for politisaker har sjekket bemanningen ved avdelingen som har ansvar for narkotikasaker i Oslo-politiet.
Vis hele sitatet...
Har de sjekket været den dagen da? I en annen lignende tekstmelding om snø viser det seg at meldingen gjengir været den dagen på riktig måte.
mai 2011
146  18
https://www.nrk.no/norge/eks-politim...ent-1.13365644

Hva mener dere om dette? Noen som vet sladder om et svært landsdekkende hemmelig prosjekt?
mai 2010
"stor fare for at liv vil gå tapt om bare deler av prosjektet blir kjent"

Jeg tror jeg dør på meg av nysgjerrighet.

Er det fare for tap av liv på grunn av hevnaksjoner tro?
ArbeidsledigProletar
Batabusa's Avatar
nov. 2007
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
"stor fare for at liv vil gå tapt om bare deler av prosjektet blir kjent"

Jeg tror jeg dør på meg av nysgjerrighet.

Er det fare for tap av liv på grunn av hevnaksjoner tro?
Vis hele sitatet...
Ja, hva ellers?
▼ over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
Generert avatar for denne anonyme brukeren
anon-aec487
Ettersom GT var kjent i fra Politiet i Asker/Bærum å dei ikke fikk noe hjelp fra Oslo så kunne vel uansett dei gjøre mindre beslag eventuelt jobbe mot GT med at han mistet hele tiden varer å på den måten måtte ta mere risiko enn nødvendig. Ville vel ikke vært nødvendig med mye mannskap for å gjøre det mere komplisert for GT

Hvorfor vil Politiet kjøre dette?.... Vil Ikke dette skade informasjon som Politiet får av forskjell folk i miljøer vesentlig etter en sånn sak uansett om folk er anonyme.

Å hvorfor fikk andre kriminell miljø informasjon som egentlig skulle være innenfor denne gruppen i Politiet som tok Jensen??

Synes uansett at dette er farlig for involverte å da tenker jeg mest på familien rundt GT ettersom disse folken er farlige som har blitt beskrive mange ganger i saken.
Registrer deg for å skrive svar
Moderer