Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3134
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder på å slutte med tramadol. Fått av lege og brukt i gjennomsnitt 50mg x 4 PR dag. Har også vært oppe i 5 pr dag. Brukt nesten ett år. Har nå kommet meg ned på 3 om dagen, men sliter. Har for tre år siden misbrukt papagin forte og var oppe i 9 om dagen. Sluttet cold t på dette når jeg hadde en uke fri fra jobb. Det har jeg ikke nå og opplverer at tramadolen en vanskeligere. Noen med erfaring og tips?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Etter min mening må man ta et valg på om man vil slutte eller om man vil fortsette å knaske.

Du må enten trappe ned eller slutte helt, vanskelig blir det uansett

Hold deg opptatt og travel så får du ikke altfor mye tid til å kjenne på hvor crappy det er
Jeg tenker jeg skal trappe ned rolig, har gått ned til 3stk i dag. Går greit foreløpig. Så får jeg ta en dag av gangen. Skal jo fungere på jobb også. Takk for innspillet.
Høres ut som du har god kontroll
Det er farlig å gå cold turkey på tramadol, så det kan du ikke gjøre uansett.

Nå har ikke jeg gått så lenge som deg, men jeg merket at det var veldig vanskelig å sove, så hvis du får det problemet så vet du hva det kommer av.
Fikk også en kortvarig "forkjølelse" som virket veldig mild, men var preget av ekstrem hoste.

Det ordner seg! Lykke til
Du står på en veldig lav dose så du er ingen avhengig narkoman i den forstand. Tramadol kan jeg absolutt tenke meg er vanskeligere for den gir en slags serotonin-boost samtidig som den morfin-lignende effekten. Når du har stått på det et år skjønner jeg at du kan plages noe, trapp ned med 1 pille i uka eller noe slikt. Lureste du gjør er jo å kontakte en lege og si at du ønsker å trappe ned og slutte på tramadol. Slutte cold-turkey funker for mange med god mental helse og viljestyrke, resten er det vanskelig for.
Jeg fikk iallefall streng beskjed av legen å ikke gå cold turkey, så jeg tror vi skal være litt forsiktige med å si sånt.

Kan visst få illebefinnende hvis du kutter tvert.
Jeg kutta ut helt, holdt på i ca 1,5 mnd. Brukte en joint Cannabis pr dag i stedet, gjør jeg forsåvidt fortsatt.
Joda, men op har holdt på et helt år.
Jeg holdt bare på i 3 måneder, med mindre doser, og ble litt slækk en ukes tid da jeg kutta.

Sier bare at hvis legene anbefaler nedtrapping så bør vi ikke gi andre råd.
Nå går vel dette litt i grenseland av hva som er tillat å diskuterer her inne, så jeg gir meg der.

Har desverre ingen andre råd å komme med.
Takk for råd til dere som har tatt dere tid til å svare. Har ikke gått så bra hittil. Men nå er jeg en pyse som tåler lite ubehag. Grrrrr....