Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  359 52953
Jeg kan vel med hånda på hjertet føle hva du går gjennom nå (been there, done that). Husk at etter denna knekken vil du tåle alt psykiskt omtrent som måtte møte deg fremtidig. Er bra du har selvinnsikt, fremgangsmåten ser ikke så værst ut. Gi deg selv også tid til å ikke gå i mot strømmen i elva, bare følg etter den, den renner og flyter en vei uansett. Hvert skritt vil gi deg en enorm psyke til målet ditt. Du ser ut til å være på god vei, og at du allerede klarer komme deg over gata allerede er jo spenstig. Det vil komme i bølger ganske ofte, noen dager er fine, mens andre bare er helt for jævlige og meningsløse. Killer shots med GABA forstyrrelser er vanskelig å gå i mot uten mot, du holder motet fortsatt.

Jeg gikk gjennom det der i en svært meningsløs situasjon, for meg var den kalde kalkun en smakbit på hva jeg hadde i møte alene med 4 triste vegger. Vært med på mye, følt hinsidige ting, men aldri i verden noe lignende. Føltes ut som en evig nedtur x10 som aldri ga seg. Never Again ~

Sitat av swaat9 Vis innlegg
For å si det sånn, benzo absinenser er noe av det verste som finnes. omtrent værre enn alkohol absinenser. Syke kramper og desillusjoner
Vis hele sitatet...
De er svært like, med noen unntak av fysiske ulikheter.
Sist endret av Sluzzz; 18. januar 2017 kl. 21:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er interessert i oppdatering.
Jeg har nå trappet ned til Sobril 15 mg×4. Tar ikke 25 mg lengre. Jeg er sjuk, men det forandrer seg da. Tenker kanskje at forandring er tegn på bedring. Det tar tid, men gir ikke opp :-)
OPPDATERING:
Nå har jeg gått 5 uker og 5 dager uten Rivotrilen. La meg bare si at det er grusomt. Man får lyst til å gi opp, men man kan ikke det. Jeg har vært og er veldig syk. De ufrivillige muskelspasmene er vekk da. Jeg svelger litt lettere som regel. Øyelokka "dirrer" ikke på samme måte som før. Jeg har heller ikke like mye mareritt.Ting er noe roligere, men langt i fra bra. Jeg hadde det ene panikkanfallet etter det andre her om dagen bare fordi jeg måtte ut. Jeg måtte til legen. I flere timer holdt det på sånn. Jeg klarer ikke å bevege meg ute blandt mennesker i det hele tatt. Barnet mitt får jeg sett mindre pga det her. Jeg klarer jo ikke uansett hvir mye jeg vil. Spenningene i hodet mitt er ille. Fortsatt smerter i armer og bein hver dag. Endel kramper. Null virkelighetsoppfatning. Klarer ikke å forholde meg til noe som helst. Jeg eksisterer bak mine 4 vegger. Jeg lever ikke, da det er umulig nå. Jeg skal tvinge meg selv til å gå en tur i morgen, men må ta Sobril først. Dessverre.
Jeg gikk på 25mg×4. Nå tar jeg 15mg×4. Jeg trapper ned på de så fort jeg kan, men det er ikke så lett når jeg ikke får sovet eller spist. Jeg sovner mellom 05 og 06. Det gjør jo bare alt verre, men jeg klarer ikke å sovne før. Hver gang jeg holder på å sovne, så kommer angsten for fult, og jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Lys og lyder er ikke noe særlig greit. Det kjennes ut som om lyset brenner i øya mine. De blir såre. Lydene er som dunking med en hammer i øra mine. Spesielt verst når andre prater. Forholdet mitt går i stykker, for jeg klarer ikke å være i et nå. Jeg klarer ikke å forholde meg til noen ting. Nærhet og sex kan jeg bare glemme. Det er vondt å måtte avvise personen hele tiden. Jeg føler på press, stress og en elendig samvittighet, men dette er ikke noe jeg kan noe for. Det går ikke ann å bare ta seg sammen. Jeg ligger i senga mi nå. Jeg er så trøtt så det svir i øya, men klarer ikke å sove. Jeg håper at jeg kan hjelpe noen med det her. Vite at de ikke er alene. Fortelle at det å starte på Rivotril, er noe av det dummeste man kan gjøre. Om man da ikke har epilepsi og må. Over 12 år med den dritten her i kroppen pga et svekket helsevesen. Ingen sa noe om dette en eneste gang i løpet av alle de årene. De bare bare meg ta den hver dag. 3 ganger om dagen i lang lang tid. Deretter 2.
Dette tar tydeligvis tid. Kroppen og hodet må venne seg til et helt annerledes liv rett og slett. En annen hverdag uten tabletter. Jeg må bare gi det mer tid. Jeg er så sliten og jeg er så trist. Jeg kjemper som en helt. Kan aldri stresse. Ikke ang noe. Ikke ang det å måtte ta et valg engang. Det klarer jeg ikke. Jeg bare er. Jeg er i det.
Jeg skal holde ut, men dette er det verste jeg har opplevd noen gang, enda jeg har møtt nok av ondskap på min vei.
Stay strong **

Nummenhet, tåketilstand og lammhetsfølelse er også der fortsatt.
For et helvete det her er :-(
Sist endret av Elixyr1980; 23. januar 2017 kl. 03:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stå på, mann! Føler skikkelig med deg... Ønsker deg det beste
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Stå på, mann! Føler skikkelig med deg... Ønsker deg det beste
Vis hele sitatet...
Tusen takk skal du ha :-) Jeg gir meg ikke ;-)
Du sier du "IKKE" har brukt disse til å ruse deg.. 6mg rivotril/døgnet er høye doser som mange ville fått blackout på.. Men føler virkelig med deg- 12 år på rivotril må være helt sinnssykt å gå av på.. Så kan man spørre seg selv om du kanskje burde ha lest litt om medisinen du tok vær dag alle disse årene- eller ikke.

Jeg selv "rotet" meg inn i xanor abstinenser.. Tok riktignok "bare" 1,5 mg/døgnet i 5 uker. Når jeg svimte av etter trening forsto jeg ikke at det var på grunn av at det var 3 dager siden sist inntak. De neste ukene var jeg så syk som jeg aldri har vært før og trodde jeg skulle dø til tider. Som deg gikk jeg også av cold turkey. Likevel blir det bare barnemat i forhold til hva du går/må gjennom- men vi alle reagerer ulikt medisiner (drugs).

Når det gjelder sobril så KJØR PÅ hvis det underletter for deg. At noen skriver at det blir som å bytte avhengighet viser bare at de ikke har peiling på hva de snakker om. Sobril er noe helt annet og et så mindre potent benzo enn rivotril at det burde ikke vært en diskusjon en gang. Grunnen til at jeg "testet" xanor var på grunn av at jeg året før hadde gått cold turkey på sobril 25mg/døgnet i 3-4 mnd og merket bare litt hodeverk og noe dårlig søvn de første 3-4 dagene. Derfor trodde jeg at det ble like lett - om ikke lettere - å gå av xanor etter 5 uker. Jeg tok VELDIG feil. Valium kan også være en bra medisin gjennom abstinensene dine da de har lengre halveringstid og er uansett et LANGT snillere preparat enn rivotril.

Jeg heier på deg - stå på! Men vær forberedt på å være mer eller mindre syk i flere mnder - kanskje år fremover. Ting blir selvfølgelig bedre - men sakte. Og igjen - hvis sobril underletter så kjør på med de - hvor mange mg sobril/døgnet er lite relevant da hjernen din er vandt med 6mg rivotril i 12 år..

Stor respekt til deg som deler din erfaring her. Håper på jevne updates og at du blir friskere for vær dag!
Sitat av dumbmothrfckr Vis innlegg
Du sier du "IKKE" har brukt disse til å ruse deg.. 6mg rivotril/døgnet er høye doser som mange ville fått blackout på.. Men føler virkelig med deg- 12 år på rivotril må være helt sinnssykt å gå av på.. Så kan man spørre seg selv om du kanskje burde ha lest litt om medisinen du tok vær dag alle disse årene- eller ikke.

Jeg selv "rotet" meg inn i xanor abstinenser.. Tok riktignok "bare" 1,5 mg/døgnet i 5 uker. Når jeg svimte av etter trening forsto jeg ikke at det var på grunn av at det var 3 dager siden sist inntak. De neste ukene var jeg så syk som jeg aldri har vært før og trodde jeg skulle dø til tider. Som deg gikk jeg også av cold turkey. Likevel blir det bare barnemat i forhold til hva du går/må gjennom- men vi alle reagerer ulikt medisiner (drugs).

Når det gjelder sobril så KJØR PÅ hvis det underletter for deg. At noen skriver at det blir som å bytte avhengighet viser bare at de ikke har peiling på hva de snakker om. Sobril er noe helt annet og et så mindre potent benzo enn rivotril at det burde ikke vært en diskusjon en gang. Grunnen til at jeg "testet" xanor var på grunn av at jeg året før hadde gått cold turkey på sobril 25mg/døgnet i 3-4 mnd og merket bare litt hodeverk og noe dårlig søvn de første 3-4 dagene. Derfor trodde jeg at det ble like lett - om ikke lettere - å gå av xanor etter 5 uker. Jeg tok VELDIG feil. Valium kan også være en bra medisin gjennom abstinensene dine da de har lengre halveringstid og er uansett et LANGT snillere preparat enn rivotril.

Jeg heier på deg - stå på! Men vær forberedt på å være mer eller mindre syk i flere mnder - kanskje år fremover. Ting blir selvfølgelig bedre - men sakte. Og igjen - hvis sobril underletter så kjør på med de - hvor mange mg sobril/døgnet er lite relevant da hjernen din er vandt med 6mg rivotril i 12 år..

Stor respekt til deg som deler din erfaring her. Håper på jevne updates og at du blir friskere for vær dag!
Vis hele sitatet...
Jo takk for det :-)
Du har ikke lest alt da, for jeg trappet ned. Det var bare i starten jeg fikk 5-6 mg. Da var jeg innlagt og veldig syk, så merket ikke noe rus nei. Aldri. Jeg tok bare 0,5 mg på slutten. Da begynte jeg å bli veldig dårlig også, men skjønte ikke helt at det var det før det sa stopp av seg selv. Jeg begynte ikke å lese om de i 2004. Jeg var såpass dårlig, og når overlegen sier at de skal taes hver dag, så gjorde jeg så klart det. Det var de som hjalp meg, og jeg stolte på legene jeg. Valium er sterkere tydeligvis, så da vil jeg ikke ta dem. Sobrilen hjelper ikke alltid. Jeg blir aldri "bra" selv om jeg tar den.
Jeg har allerede vært syk i 3 måneder da. Ikke helt kult å lese at jeg kan være syk i mange måneder og år liksom. Jeg vet at noe kan sitte igjen lenge, men det spørs nok litt på hvordan man lever også. Jeg velger å tro at det helvete her roer seg. Jeg savner barnet mitt :-(
Ja Xanor er ingen spøk. Jeg har aldri brukt dem, men vet jo andre som har gjort det. Tar du ikke de lengre i det hele tatt? Og er du da i tilfellet ferdig med abstinenser?
Ok- forstår. No disrespect! At diazepam er sterkere enn rivotril er bare tull. Rivotril og xanor er vel det verste/sterkeste av benzodiazepiner som finnes (ihvertfall i Norge). Forstår at sobrilen ikke hjelper så veldig - men IKKE ha fokus på at du skal trappe ned på de. Når du er blitt frisk fra rivotrilen blir det å gå av sobril en lek i forhold - nesten uansett hvilken dosering du tar av sobril nå mens du er syk.

Ja - jeg ble helt frisk etter en drøy mnd med et helvete. Kanskje friskere enn jeg var før det hele startet også. Man blir beintøff psykisk etter en sånn detox og kan love deg at du kommer sterkere ut av dette enn du var før du begynte. Laget en tråd om det her inne - derav nicket mitt. Klikk deg inn på profilen min så kan du lese historien min fra start mens jeg har updates til jeg ble frisk (typ som tråden her).

Hvis du er 5 mnd clean nå så vil jeg tro det værste er over. Spesielt hvis du allerede hadde trappet ned mye frem til du sluttet. Trodde du hadde tatt 6mg/døgnet i 12 år - my bad. Da hadde situasjonen vært noe helt annet.. Skal likevel sies at jeg har 0 erfaring med rivotril. Styrken på medisinen og halveringstiden på 72 timer har alltid holdt meg unna.

Det spesielle med det hele er at jeg ikke følte at xanoren virket da jeg tok de. Følte bare det var "chill" og gjorde hverdagen litt mer interessant.. Sobrilen hadde mye bedre effekt på meg angstmessig - og de hadde jeg absolutt ingen problem av å gå cold turkey på heller. Dessverre for min del var det ingen "online-apotek" som solgte sobril da de er for svake. Rivotril, xanor og heroin er/var likevel lett tilgjengelig.. Dum som jeg var trodde jeg xanor og sobril var typ det samme. Det ironiske er som sagt at sobril er en bedre medisin for meg enn det xanor noen gang var. Men sobril må man ha resept på - xanor kan man få i posten på 24 timer.

Edit: Nei- jeg tar ikke xanor lengre. Aldri. Får angst bare av å tenke på de. Skulle ønske jeg hadde hatt resept på sobril. Kjenner en lege irl som har gitt meg noen resepter på 15mg sobril, men de varer ikke i så lang tid og har ikke lyst å spørre om flere da dette ikke er fastlegen min. Bor utenlands for studier og har planlagt et legebesøk for håpet er å få resept. Men er redd for at jeg ikke blir tatt seriøst - tross at jeg har slitt med til tider ganske alvorlig depresjon i 10 år som i de siste par årene har utviklet seg til mild/moderat angst.. Jeg studerer et relativt langt studie innen helsefag. Likevel er jeg redd for å ikke bli tatt seriøst ved et eventuelt legebesøk..
Sist endret av dumbmothrfckr; 23. januar 2017 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dumbmothrfckr Vis innlegg
Ok- forstår. No disrespect! At diazepam er sterkere enn rivotril er bare tull. Rivotril og xanor er vel det verste/sterkeste av benzodiazepiner som finnes (ihvertfall i Norge). Forstår at sobrilen ikke hjelper så veldig - men IKKE ha fokus på at du skal trappe ned på de. Når du er blitt frisk fra rivotrilen blir det å gå av sobril en lek i forhold - nesten uansett hvilken dosering du tar av sobril nå mens du er syk.

Ja - jeg ble helt frisk etter en drøy mnd med et helvete. Kanskje friskere enn jeg var før det hele startet også. Man blir beintøff psykisk etter en sånn detox og kan love deg at du kommer sterkere ut av dette enn du var før du begynte. Laget en tråd om det her inne - derav nicket mitt. Klikk deg inn på profilen min så kan du lese historien min fra start mens jeg har updates til jeg ble frisk (typ som tråden her).

Hvis du er 5 mnd clean nå så vil jeg tro det værste er over. Spesielt hvis du allerede hadde trappet ned mye frem til du sluttet. Trodde du hadde tatt 6mg/døgnet i 12 år - my bad. Da hadde situasjonen vært noe helt annet.. Skal likevel sies at jeg har 0 erfaring med rivotril. Styrken på medisinen og halveringstiden på 72 timer har alltid holdt meg unna.

Det spesielle med det hele er at jeg ikke følte at xanoren virket da jeg tok de. Følte bare det var "chill" og gjorde hverdagen litt mer interessant.. Sobrilen hadde mye bedre effekt på meg angstmessig - og de hadde jeg absolutt ingen problem av å gå cold turkey på heller. Dessverre for min del var det ingen "online-apotek" som solgte sobril da de er for svake. Rivotril, xanor og heroin er/var likevel lett tilgjengelig.. Dum som jeg var trodde jeg xanor og sobril var typ det samme. Det ironiske er som sagt at sobril er en bedre medisin for meg enn det xanor noen gang var. Men sobril må man ha resept på - xanor kan man få i posten på 24 timer.

Edit: Nei- jeg tar ikke xanor lengre. Aldri. Får angst bare av å tenke på de. Skulle ønske jeg hadde hatt resept på sobril. Kjenner en lege irl som har gitt meg noen resepter på 15mg sobril, men de varer ikke i så lang tid og har ikke lyst å spørre om flere da dette ikke er fastlegen min. Bor utenlands for studier og har planlagt et legebesøk for håpet er å få resept. Men er redd for at jeg ikke blir tatt seriøst - tross at jeg har slitt med til tider ganske alvorlig depresjon i 10 år som i de siste par årene har utviklet seg til mild/moderat angst.. Jeg studerer et relativt langt studie innen helsefag. Likevel er jeg redd for å ikke bli tatt seriøst ved et eventuelt legebesøk..
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg godt. Det er noe med det å bli stigmatisert. De kan dra alle over én kamp, og det blir så feil. Ja Sobrilen er det ikke noe stress å kutte ut. Det er ikke 5 måneder nå, det er 3. 3 laaaange måneder. Jeg har vært helt uten i 6 uker til onsdagen. Jeg vil forte meg å bli bedre pga ungen min, men det fungerer ikke sånn akkurat.
Det du sa om at du kunne bli verre når du tok de, er jo fordi man får angst av angstdempende. Derfor tar man fler. En altfor ond sirkel.
Jeg har hatt kraft depresjon tidligere også, så går på antidepressive i tillegg. Da en meget svak dose, men i tillegg da til stemningsstabiliserende blir abstinensene mye verre kjennes det ut som. Jeg er så bestemt, og vil ikke ta noe som helst, men én ting om gangen ja. Jeg får Sobril av legen min, men han vil at jeg skal trappe ned så fort. Jeg klarer ikke det jeg. De gjør at jeg får i meg mat liksom. At jeg får sovet i noen få timer.

Kanskje det er verre for deg når du er utenlands? Spørs hvor trygg du føler deg der. Det vet ikke jeg, men om du føler at du skal klare å prestere noe midt i angst og depresjon, kan det bli så mye vanskeligere for deg da. Flott at du ikke tar fra lengre. Jeg vil aldri røre Rivotrilen igjen heller. Jeg ba om hjelp til å kutte ut for flere år siden, men de ville ikke legge meg inn. Jeg kunne bare klare det hjemme sa de. Umulig med en baby vettu.
Jeg skal lese tråden din :-)
Om du vil, kan du sende pm :-)
Takk for svar :-)
Sist endret av Elixyr1980; 23. januar 2017 kl. 14:50.
Ts: Jeg er der hvor det føles slik: Du vet når du faller på is, og du har adrenalin-surge før smerten setter inn? Jeg er slik konstant og rett og slett besvimer til slutt i stedet for å sovne. Hver eneste dag er tortur. Det er bare å bite tenna sammen. En person har gjemt seg og skremt meg, jeg slo vedkommende ned. Mine reflekser er hyperaktive, samt jeg kan lese en setning og plutselig hopper øyna til en annen skjerm. Stor forskjell i spill og tilbakemeldinger om meg IRL. Jeg har nok sutret før i denne tråden, men det var enklere å slutte med heroin og sigg da du endrer hele jævlig livet ditt etter benzoer. Og det er jo vanskelig når lege pusher både rivotril og xanor på deg, samt kodein 25mg. Jeg merker en stor forskjell nå som jeg lider i et par dager, tar 0.5mg rivo/ 0.25mg xanor en dag f.eks(for å bli rusa/slappe av).

Men jeg jeg mitt CNS ikke er vant til å være helt stofffri. Alkohol bare gjør edruheten værre.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Ts: Jeg er der hvor det føles slik: Du vet når du faller på is, og du har adrenalin-surge før smerten setter inn? Jeg er slik konstant og rett og slett besvimer til slutt i stedet for å sovne. Hver eneste dag er tortur. Det er bare å bite tenna sammen. En person har gjemt seg og skremt meg, jeg slo vedkommende ned. Mine reflekser er hyperaktive, samt jeg kan lese en setning og plutselig hopper øyna til en annen skjerm. Stor forskjell i spill og tilbakemeldinger om meg IRL. Jeg har nok sutret før i denne tråden, men det var enklere å slutte med heroin og sigg da du endrer hele jævlig livet ditt etter benzoer. Og det er jo vanskelig når lege pusher både rivotril og xanor på deg, samt kodein 25mg. Jeg merker en stor forskjell nå som jeg lider i et par dager, tar 0.5mg rivo/ 0.25mg xanor en dag f.eks(for å bli rusa/slappe av).

Men jeg jeg mitt CNS ikke er vant til å være helt stofffri. Alkohol bare gjør edruheten værre.
Vis hele sitatet...
Du sutrer ikke. Ikke tenk på det :-)
Jeg synes bare det er bra at andre deler sine erfaringer og opplevelser. Setter pris på det. Ja det du forklarte om refleksene merker jeg veldig godt selv! Hadde noen skremt meg nå hadde jeg nok klikka totalt. Ramler fjernkontrollen i gulvet, er det som om hele kroppen stivner og hjertet stopper. Jeg blir livredd for ingenting. Venninna mi gjesper høyt og jeg freaker helt ut.
Legen min gir meg kun Sobril nå, og det holder for meg. Altså de hjelper ikke så mye da, men noe. Jeg vil bli helt ferdig med medisiner jeg, men det tar tid vettu. Og igjen, så syter du ikke :-)
Bare til å skrive når du føler for det. Ikke gjør noe dumt da ;-)
Takk vare på deg selv
Bra det går bra med deg. Jeg prøver alt jeg kan for å bli kvitt med daglig bruk av dette faenskapet, å misbruke de en gang i måneden fører ikke til at jeg tar de i en uke etterpå. TROR jeg. Men så samler det seg jo opp i glass nå.. :P
Sist endret av Hoarse; 23. januar 2017 kl. 21:28.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Bra det går bra med deg. Jeg prøver alt jeg kan for å bli kvitt med daglig bruk av dette faenskapet, å misbruke de en gang i måneden fører ikke til at jeg tar de i en uke etterpå. TROR jeg. Men så samler det seg jo opp i glass nå.. :P
Vis hele sitatet...
Jeg skrev ikke at det går så bra da akkurat, men at jeg ikke gir meg bare.
Så du tar de mye 1 dag i måneden? Nå skjønte jeg ikke helt
Ja, jeg misbruker av og til.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Ja, jeg misbruker av og til.
Vis hele sitatet...
Er det xanor du tar?
Veit at de er veldig sterke selv om jeg aldri har brukt de selv
Rivotril OG Xanor, OG kodein

Hittil har jeg klart å bare misbruke de en gang i blant, og langt i fra dagelig bruk. Men det som irriterer meg mest, er vel egentlig at hvis jeg tar noen pils så blir alt så mye værre, og jeg snakker ikke om angst. Alt blir så sterilt og adrenalinfylt. Så alkohol er ikke noe jeg kan bruke, og jeg bor i nord, så jeg kan ikke akkurat drive på med å røyke pot heller. Tinnitus er dobbelt så sterk nå, kanskje jeg burde ta blodfortynnende, jeg vet ikke. (Blodtrykk opp til hjernen, som kanskje kan påvirke ørene?)

Generelt sett så har angst stupt ned, da piller bare mater angsten.
Sist endret av Hoarse; 25. januar 2017 kl. 21:15.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Rivotril OG Xanor, OG kodein

Hittil har jeg klart å bare misbruke de en gang i blant, og langt i fra dagelig bruk. Men det som irriterer meg mest, er vel egentlig at hvis jeg tar noen pils så blir alt så mye værre, og jeg snakker ikke om angst. Alt blir så sterilt og adrenalinfylt. Så alkohol er ikke noe jeg kan bruke, og jeg bor i nord, så jeg kan ikke akkurat drive på med å røyke pot heller. Tinnitus er dobbelt så sterk nå, kanskje jeg burde ta blodfortynnende, jeg vet ikke. (Blodtrykk opp til hjernen, som kanskje kan påvirke ørene?)

Generelt sett så har angst stupt ned, da piller bare mater angsten.
Vis hele sitatet...
Musklene dine får ikke nok oksygen. Da blir alt verre. Det beste er jo om du ikke tar det der mer da, siden du blir såpass dårlig. Jeg skal ikke prate moralprat nå asså, men det er jo fint om du får det bedre? :-) Piller mater angsten ja. Gjett om.
Jeg har noe piping jeg og. Mye sus og rare lyder oppi der, men blodtrykket mitt er perfekt
Shit, mye jævlig lesning. Skal aldri ramle utpå benzo ass...
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Shit, mye jævlig lesning. Skal aldri ramle utpå benzo ass...
Vis hele sitatet...
Nei det bør du holde deg unna. Det hadde jeg gjort om jeg visste det her også..
Aldri hatt det så jævlig jeg
Sånn sett så har du jo gjort andre en tjeneste. Dette er veldig god reklame for å holde seg unna!
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Sånn sett så har du jo gjort andre en tjeneste. Dette er veldig god reklame for å holde seg unna!
Vis hele sitatet...
Ja det er meningen og det :-)
Jeg håper virkelig at jeg har stoppet noen i fra å starte på de tablettene. Hadde jeg visst bedre den gangen, hadde jeg aldri starta på dem. Det blir og legge et lokk på absolutt all virkelighet. Og det å gjøre det i 12 år er ikke bra vettu. Gjett om kroppen og hodet får kjørt seg når man stopper.
Vil bare si masse lykke til videre, benzo-abstinenser er et helvete. Har skrevet en tråd her om det selv, da jeg var i knipa (og da ikke engang med årevis bruk). Husker jeg begynte å grine for alt mulig rart, at jeg hadde tics i hele kroppen (særlig armene/hendene og i trynet), og at jeg rett og slett "ble" bi-polar, med både maniske og depressive timer/dager/uker. Å være med andre mennesker var selvsagt helt utenkelig.

Disse abstinensene skjedde etter jeg slutta cold-turkey, siden jeg følte meg helt OK før jeg slutta. Hadde aldri cravings etter piller etter slutt heller, men etter ei ukes tid, så skjønte jeg at det jeg opplevde var pille-abstinenser. Har opplevd abstinenser for det meste (bortsett fra minus), men benzo-abstinenser virka nesten "usynlige". Jeg skjønte ikke at det var abstinenser, og jeg følte ingen cravings for flere piller, jeg bare hadde det helt jævlig.

Gikk grinende inn til fastlegen (til en hastetime), og forklarte problemet, og satt opp en nedtrappingsplan selv, som foregikk over 2 mnd, og etter det har det gått veldig bra. Men som sagt, så hadde jeg ikke årevis med bruk, kun 4-5 måneder.

God natt, føler med deg.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Vil bare si masse lykke til videre, benzo-abstinenser er et helvete. Har skrevet en tråd her om det selv, da jeg var i knipa (og da ikke engang med årevis bruk). Husker jeg begynte å grine for alt mulig rart, at jeg hadde tics i hele kroppen (særlig armene/hendene og i trynet), og at jeg rett og slett "ble" bi-polar, med både maniske og depressive timer/dager/uker. Å være med andre mennesker var selvsagt helt utenkelig.

Disse abstinensene skjedde etter jeg slutta cold-turkey, siden jeg følte meg helt OK før jeg slutta. Hadde aldri cravings etter piller etter slutt heller, men etter ei ukes tid, så skjønte jeg at det jeg opplevde var pille-abstinenser. Har opplevd abstinenser for det meste (bortsett fra minus), men benzo-abstinenser virka nesten "usynlige". Jeg skjønte ikke at det var abstinenser, og jeg følte ingen cravings for flere piller, jeg bare hadde det helt jævlig.

Gikk grinende inn til fastlegen (til en hastetime), og forklarte problemet, og satt opp en nedtrappingsplan selv, som foregikk over 2 mnd, og etter det har det gått veldig bra. Men som sagt, så hadde jeg ikke årevis med bruk, kun 4-5 måneder.

God natt, føler med deg.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du la inn et fint innlegg. Jeg setter pris på det, og jeg håper det også kan hjelpe andre. Jeg har heller ikke cravings. Ikke i det hele tatt. Det er nok fordi jeg aldri har vært rusa på dem vettu. Jeg vet bare at jeg vil ha det bort liksom. Sobrilen trapper jeg også ned på nå, og det får jeg abstinenser av det også. Oppå det hele. Herlig. Nei andre mennesker går ikke. Får fullstendig panikk bare jeg må sitte i en bil på vei til legen.
De verste ticsa er over faktisk. Jeg er roligere på en måte som er litt vanskelig å forklare, fordi det fortsatt er så jævlig ille. Jeg ligger ikke og rister lengre. Jeg svelger ikke hundre ganger i minuttet for å sjekke om tunga setter seg i halsen eller ikke. Marerittene har gitt seg litt. Jeg koker ikke vekk på natten og renner helt vekk. Det er fortsatt som om jeg har tinitus i både øra og hodet. Det strammer seg. Presser og og gjør vondt overalt. Jeg synes det er flott at du har det bedre nå :-)
Veldig bra! :-)
Blir spennede å se hvordan jeg fungerer uten ;-)
God natt til deg også, og takk for at du delte :-)

Er der vanlig at det kjennes ut som om alt gynger?? Det kjennes også ut som om det er flere meter ned til bakken så jeg går helt rart merker jeg. Nei æsj. Den panikken jeg føler hele tiden er så grusom :-( Jeg er så sliten :-(
Søvn kan jeg bare glemme å få. Nå som jeg trenger det mest får jeg det minst. Lenge leve livsironi :-(
Sist endret av Elixyr1980; 26. januar 2017 kl. 05:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Shit, mye jævlig lesning. Skal aldri ramle utpå benzo ass...
Vis hele sitatet...
Bra. Jeg skulle ønske jeg visste hvor fucka benzoer var før jeg ble instruktert å skifte på xanax og clonazepam annenhver uke, daglig. Jeg har kun meg selv å skylde på, og jeg har kun vært i hælvette 4-5 år, halvparten av OP.

OP: Har du hatt bølgete syn enda? :P
virker som jeg slapp unna abstinensene denne gangen...brukt det sammenhengende i sikkert 3-4 uker....4 MG....priser meg heldig
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Bra. Jeg skulle ønske jeg visste hvor fucka benzoer var før jeg ble instruktert å skifte på xanax og clonazepam annenhver uke, daglig. Jeg har kun meg selv å skylde på, og jeg har kun vært i hælvette 4-5 år, halvparten av OP.

OP: Har du hatt bølgete syn enda? :P
Vis hele sitatet...
Jeg skrev et kort innlegg i natt hvor jeg lurte på om det var vanlig at alt gynget. Vet ikke helt om det har noe med bølgete syn å gjøre..? Kanskje. Kjennes ut som om jeg har vært på en båt som gynget veldig i noen dager og nettopp kommet i land. Da og kjennes det ut som om det er 3 meter ned til bakken. Jeg er så lei!!
:-( :-(

Når tok du den siste da micke?
Sist endret av Elixyr1980; 26. januar 2017 kl. 15:50.
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Jeg skrev et kort innlegg i natt hvor jeg lurte på om det var vanlig at alt gynget. Vet ikke helt om det har noe med bølgete syn å gjøre..? Kanskje. Kjennes ut som om jeg har vært på en båt som gynget veldig i noen dager og nettopp kommet i land. Da og kjennes det ut som om det er 3 meter ned til bakken. Jeg er så lei!
Vis hele sitatet...
Skal visst være relativt normalt som symptom. Det er ihvertfall flere som nevner det på andre sider. Rocking boat syndrome kalles det visst i det store utland.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Skal visst være relativt normalt som symptom. Det er ihvertfall flere som nevner det på andre sider. Rocking boat syndrome kalles det visst i det store utland.
Vis hele sitatet...
Aha.. Jeg visste ikke det. Det store utland ja. Hehe..
Blir Sverige det :-P
Slitsomt som fy. Klarer jo ikke å gå ute i det hele tatt. Jeg burde ikke ta Sobrilen lengre heller, for får jo abstinenser når de går ut av kroppen. Æsj og æsj
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Aha.. Jeg visste ikke det. Det store utland ja. Hehe..
Blir Sverige det :-P
Slitsomt som fy. Klarer jo ikke å gå ute i det hele tatt. Jeg burde ikke ta Sobrilen lengre heller, for får jo abstinenser når de går ut av kroppen. Æsj og æsj
Vis hele sitatet...
Ja akkuratt det jeg sa tidligere..slutt å hør på legen..trapp ned en god stund på det du er avhengi av også må du bare ta smellen og gjøre masse annet viktig rehabilitering
Sitat av micke Vis innlegg
Ja akkuratt det jeg sa tidligere..slutt å hør på legen..trapp ned en god stund på det du er avhengi av også må du bare ta smellen og gjøre masse annet viktig rehabilitering
Vis hele sitatet...

Du mener å ikke ta den i det hele tatt eller? Nå skjønte jeg ikke helt..
Jeg vil helst ikke ta Sobril. Tenkte å ligge i sengen hele helgen å bare ha det jævlig så det går ut av kroppen. Jeg klarer ikke å bevege meg når det er for ille

NEI NÅ!
Nå har prolapsen i ryggen kommet tilbake i tillegg nå da. Det gjør vondt å puste. Er det mulig! Jada..
Jeg klarte å gå på Kiwi og var så stolt. Var så sulten siden jeg ikke klarer å spise mye nå, så handla for mye crap. Tungt å bære alt pluss 6 liter Pepsi max, og da med tanke på at musklene er verre enn vanlige for tiden pga abstinensene, låste hele ryggen seg. Går nesten opp til skuldrene faktisk. Så nå ligger jeg her da. Nå er det nok vel :-/
Mista et kjæledyr også. Helsike..
Sist endret av Elixyr1980; 27. januar 2017 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, det der er bare helt normalt. Ut i fra det jeg har lest, så virker det som om at personelige erfaringer tilsier at jo lengre du har tatt de, jo lengre har man det jævlig mens man slutter. Da man forandrer hele tankegangen, ("har en pille jeg kan ta fuck it"). I stedet for "jeg må roe meg ned og tenke etter skikkelig", og det er derfor benzoer er så ille. Heroin, cigg og slikt må du nesten kun få ut av systemet. Så innser du det. Med benzoer så kan det ta uker/måneder før du "våkner opp". Jeg er på vei ut av tåka, heldigvis så er jeg sterk nok til å kun misbruke den ene dagen, også gå i en uke uten å røre det. Jeg er bare mer og mer motivert når jeg ser hvordan "medisinene" stabler seg opp i skapet mitt..
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Ja, det der er bare helt normalt. Ut i fra det jeg har lest, så virker det som om at personelige erfaringer tilsier at jo lengre du har tatt de, jo lengre har man det jævlig mens man slutter. Da man forandrer hele tankegangen, ("har en pille jeg kan ta fuck it"). I stedet for "jeg må roe meg ned og tenke etter skikkelig", og det er derfor benzoer er så ille. Heroin, cigg og slikt må du nesten kun få ut av systemet. Så innser du det. Med benzoer så kan det ta uker/måneder før du "våkner opp". Jeg er på vei ut av tåka, heldigvis så er jeg sterk nok til å kun misbruke den ene dagen, også gå i en uke uten å røre det. Jeg er bare mer og mer motivert når jeg ser hvordan "medisinene" stabler seg opp i skapet
mitt..
Vis hele sitatet...
Det er bra det, for da får du det bedre også :-)
Ja jeg tok de hver dag når jeg våknet jeg. De lå i multidosen min, og sånn ble det bare. Hjelper ikke at hodet mitt er som nå asså. Det kjennes litt farlig ut
Ja, jeg hadde doseringer delt på 3 tidspunkt utover dagen. Ja, jeg vet akkurat hva du mener. Du har vel litt adrenalin gående, og refleksene er superkjappe, og du er føler at du kan skade noen hvis noen overasker deg (slik jeg gjorde). Det som hjelper litt for meg er å forvente det, spørs hvem man er med, da. Jeg trodde jeg skulle bli irritert, eller forbannet. Men jeg har bare hyperaktive reflekser. CNS er ikke vant til å være så edru. Altså sentralnervesystemet.
Sist endret av Hoarse; 27. januar 2017 kl. 20:02.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Ja, jeg hadde doseringer delt på 3 tidspunkt utover dagen. Ja, jeg vet akkurat hva du mener. Du har vel litt adrenalin gående, og refleksene er superkjappe, og du er føler at du kan skade noen hvis noen overasker deg (slik jeg gjorde). Det som hjelper litt for meg er å forvente det, spørs hvem man er med, da. Jeg trodde jeg skulle bli irritert, eller forbannet. Men jeg har bare hyperaktive reflekser. CNS er ikke vant til å være så edru. Altså sentralnervesystemet.
Vis hele sitatet...
Så det er det som skjer! Jøss, jeg har ikke skjønt det selv. Jeg kan skjønne mye når det kommer til det her, men det der kobla jeg ikke faktisk. Jeg er høysensitiv i fra før av jeg da, så da kan du jo tenke deg hvordan det her er. Oh my.. :-/
Refleksene fungerer som bare den. Da vet jeg at det ikke er noe galt med dem i alle fall . Hehe..
Det er liksom så ekstremt da. Jeg kan få for meg noe. Innbille meg noe, også blir jeg livredd. Virkelig ille. Skjønner ikke hvorfor de vrangforestillingene er der. Alt er jo fucka oppi der. Nå strammer det sånn i hele hodet at jeg holder på å tørne gal. Det er 6 uker og 2 dager uten nå da. Skulle vel tro det ble bedre snart, men samtidig får jeg jo mer abstinenser fordi jeg også har trappet ned på Sobrilen. Lord have mercy..
Vel, ja CNS er nå edru, og "overreager" i mangel på bedre ord. Men egentlig så er det bare du som ikke er vant til at det fungerer normalt. Benzoer setter ned reaksjonstiden din og hjernen generelt. Det er en grunn til at det blir kalt "apedop" som jeg leste her en gang på nff.

Jeg merker hvor mye kjappere jeg reagerer i spill allerede.
Sist endret av Hoarse; 27. januar 2017 kl. 20:27.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Vel, ja CNS er nå edru, og "overreager" i mangel på bedre ord. Men egentlig så er det bare du som ikke er vant til at det fungerer normalt. Benzoer setter ned reaksjonstiden din og hjernen generelt. Det er en grunn til at det blir kalt "apedop" som jeg leste her en gang på nff.

Jeg merker hvor mye kjappere jeg reagerer i spill allerede.
Vis hele sitatet...
Nozinan er apedop. Rivotril har aldri fungert sånn på meg. Det var så mye angst og helvete der den måtte ta vekk, så kjente aldri noe rus eller noe som helst.
Nå vil jeg bare ha det vekk, men det er ikke mulig å ikke ta noen Sobril, for da får jeg hverken spist eller sovet..
Hvor lang tid det her tar lurer jeg på asså. Æsj
Joda, det er farlig med rivotril, du har tatt 40 stykker, og tror du er edru :P
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Joda, det er farlig med rivotril, du har tatt 40 stykker, og tror du er edru :P
Vis hele sitatet...
Nå har jeg aldri tatt mange jeg da :-P
40 stk faktisk. Hehe...
For meg, så har det vært slikt at jeg begynte på 2-4 piller også våknet opp med et tomt glass i et annet land.. (Ja, før hhangover filmene kom ut)


Det var åpenbart misbruk.
Sist endret av Hoarse; 28. januar 2017 kl. 09:27.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
For meg, så har det vært slikt at jeg begynte på 2-4 piller også våknet opp med et tomt glass i et annet land.. (Ja, før hhangover filmene kom ut)


Det var åpenbart misbruk.
Vis hele sitatet...
Å kjære vene! :O Ja før filmene ja. Hehe..
Ja det var misbruk kan du si. Det hørtes jo farlig ut. Jeg skjønner ikke hvordan man overlever sånt jeg.
Har hørt om de som har våkna i New York, men ikke husker en dritt. De har jo sjekka inn og alt, men husker ikke noe. Skummelt asså.
jeg er så lei av å våkne opp og ha det fælt :-(
I går klarte jeg nesten ikke å prate. Det pleier ikke å skje. Da var jeg sikker på at jeg skulle dø på sofaen. Æsj så lei.
Sist endret av Elixyr1980; 28. januar 2017 kl. 14:37.
føler med deg trådstarter....grusomt jævlig å gjennomgå det der....jeg ble religiøs av desperasjon husker jeg, når du ligger i senga og puster med 50% lungekapasitet når du prøver å sove så gjør det noe med deg i lengden...jeg husker jeg ble redd for å sovne også, redd for å dø rett og slett...så hver gang jeg sovnet så våknet jeg igjen liksom..nei helt ubeskrivelig..etter hva jeg har lest her og info jeg har tatt til meg så tilhører jeg iallefall den gruppa som har fått de verste abstinensene..
Sitat av micke Vis innlegg
føler med deg trådstarter....grusomt jævlig å gjennomgå det der....jeg ble religiøs av desperasjon husker jeg, når du ligger i senga og puster med 50% lungekapasitet når du prøver å sove så gjør det noe med deg i lengden...jeg husker jeg ble redd for å sovne også, redd for å dø rett og slett...så hver gang jeg sovnet så våknet jeg igjen liksom..nei helt ubeskrivelig..etter hva jeg har lest her og info jeg har tatt til meg så tilhører jeg iallefall den gruppa som har fått de verste abstinensene..
Vis hele sitatet...
Ja you and med both :-(
Misforstå meg riktig nå, men jeg er glad jeg ikke er alene om det her. Jeg unner ingen å ha det sånn. Langt der i fra, men å føle seg helt alene om det her, helt alene i hele verden.., det gjør alt verre. Jeg tenker som deg hver gang jeg våkner. Jøss, våkna jeg nå også. Ja da er det vel ikke farlig da. Jeg sovner mellom 05 og 07. Aldri før 05 tror jeg. Nå er det over halvannet år uten ordentlig god og sammenhengende søvn. Det tar knekken på meg det og :-(
Nå som hele ryggen har streika i tillegg, og feberen har meldt sin ankomst, vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Når jeg ikke klarte å prate i går, så ble jeg redd. Jeg hadde panikkanfall i flere timer. Trodde aldri jeg skulle overleve det. Jeg og ber mye. Andre ber for meg også. Det har hjulpet meg før, så jeg håper det kan hjelpe litt nå også.
Kan ikke jeg skrive sms til deg micke, for det er litt enklere. Eller på messenger om du vil? Jeg er snill altså. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene det her. Mange rare og vonde tanker nå :-(
Barnet mitt blir 5 år på mandag, og jeg er som det her og klarer ingenting. Det gjør så vondt :-(

Jeg skulle ønske det fantes en fasit. Gjør det og det da og da, så og så lenge, så går det bort. Da blir det bedre.
Det finnes ingen fasit, og alt mister sin mening. Det kan ikke være meningen at det ikke skal gi seg litt? Abstinenser skal jo for helsike ikke vare evig? Huff :-(
Sist endret av Elixyr1980; 29. januar 2017 kl. 00:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Ja you and med both :-(
Misforstå meg riktig nå, men jeg er glad jeg ikke er alene om det her. Jeg unner ingen å ha det sånn. Langt der i fra, men å føle seg helt alene om det her, helt alene i hele verden.., det gjør alt verre. Jeg tenker som deg hver gang jeg våkner. Jøss, våkna jeg nå også. Ja da er det vel ikke farlig da. Jeg sovner mellom 05 og 07. Aldri før 05 tror jeg. Nå er det over halvannet år uten ordentlig god og sammenhengende søvn. Det tar knekken på meg det og :-(
Nå som hele ryggen har streika i tillegg, og feberen har meldt sin ankomst, vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Når jeg ikke klarte å prate i går, så ble jeg redd. Jeg hadde panikkanfall i flere timer. Trodde aldri jeg skulle overleve det. Jeg og ber mye. Andre ber for meg også. Det har hjulpet meg før, så jeg håper det kan hjelpe litt nå også.
Kan ikke jeg skrive sms til deg micke, for det er litt enklere. Eller på messenger om du vil? Jeg er snill altså. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene det her. Mange rare og vonde tanker nå :-(
Barnet mitt blir 5 år på mandag, og jeg er som det her og klarer ingenting. Det gjør så vondt :-(

Jeg skulle ønske det fantes en fasit. Gjør det og det da og da, så og så lenge, så går det bort. Da blir det bedre.
Det finnes ingen fasit, og alt mister sin mening. Det kan ikke være meningen at det ikke skal gi seg litt? Abstinenser skal jo for helsike ikke vare evig? Huff :-(
Vis hele sitatet...
Ikke gi opp =) Du tenker jo feil, alt gir jo mer og mer mening jo bedre du blir ( det vil du bli..) Har aldri hørt om at det har vart for evig, ubehag er subjektivt da og mange har nok fått traumer av bare abstinensene. Samtidig går det også ann å lære noe av prosessen som det faktisk er.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Ikke gi opp =) Du tenker jo feil, alt gir jo mer og mer mening jo bedre du blir ( det vil du bli..) Har aldri hørt om at det har vart for evig, ubehag er subjektivt da og mange har nok fått traumer av bare abstinensene. Samtidig går det også ann å lære noe av prosessen som det faktisk er.
Vis hele sitatet...
Jeg har lært veldig mye heldigvis. Jeg har funnet ut hva jeg vil med livet mitt 100%. Aldri visst det helt sikkert, men nå vet jeg det :-)
Ja traumerer det ikke vanskelig å få av det her. Jeg får tilbakefallende minner. Mye av det. Hele livet passerer i revy hver dag. Det er ikke alltid noe særlig. Det er vondt.
Det verste er å våkne sånn hver dag og ikke kjenne seg noe bedre. Ikke vite hva man kan gjøre for å klare å bli bedre heller.
Jeg hater at barnet mitt må lide for det her. Ho har heldigvis en fantastisk pappa som ho er hos nå. Mulig jeg åpner meg for mye, men det får bare gå :-)
Jeg tror ikke jeg hadde tatt Rivotril igjen om jeg hadde fått det av legen min, men klart det frister når det er som nå. Jeg er bestemt som få, så må jo bare kjempe da.
Tusen takk for det du skrev :-)
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Jeg har lært veldig mye heldigvis. Jeg har funnet ut hva jeg vil med livet mitt 100%. Aldri visst det helt sikkert, men nå vet jeg det :-)
Ja traumerer det ikke vanskelig å få av det her. Jeg får tilbakefallende minner. Mye av det. Hele livet passerer i revy hver dag. Det er ikke alltid noe særlig. Det er vondt.
Det verste er å våkne sånn hver dag og ikke kjenne seg noe bedre. Ikke vite hva man kan gjøre for å klare å bli bedre heller.
Jeg hater at barnet mitt må lide for det her. Ho har heldigvis en fantastisk pappa som ho er hos nå. Mulig jeg åpner meg for mye, men det får bare gå :-)
Jeg tror ikke jeg hadde tatt Rivotril igjen om jeg hadde fått det av legen min, men klart det frister når det er som nå. Jeg er bestemt som få, så må jo bare kjempe da.
Tusen takk for det du skrev :-)
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det tungt å få hele realiteten du har bedøvd med rivotril igjennom mange år servert på en gang. Det er naturlig og at du begynner se ting mer i perspektiv nå og at det naturligvis også vil skape angst ! Også må du huske at du ikke kjenner deg bedre, behøver ikke bety at du ikke er det. Mange går nok også i et negativt tankemønster/depresjon pågrunn av situasjonen. Jeg gjorde iallefall det, samtidig har jeg en sykdom som gjør meg mer sårbar for det.

Hvorfor ta en rivotril ? Du ser jo hva som skjer da =)
Sitat av moonlord Vis innlegg
Selvsagt er det tungt å få hele realiteten du har bedøvd med rivotril igjennom mange år servert på en gang. Det er naturlig og at du begynner se ting mer i perspektiv nå og at det naturligvis også vil skape angst ! Også må du huske at du ikke kjenner deg bedre, behøver ikke bety at du ikke er det. Mange går nok også i et negativt tankemønster/depresjon pågrunn av situasjonen. Jeg gjorde iallefall det, samtidig har jeg en sykdom som gjør meg mer sårbar for det.

Hvorfor ta en rivotril ? Du ser jo hva som skjer da =)
Vis hele sitatet...
Det er sant som du sier,. Der er godt å høre dine synspunkter. Det hjelper meg faktisk. Kvelden har vært helt ille med masse tårer, så det hjalp med dine ord nå :-) Takk :-)
Ja det er noe som er bedre da, men det er så mye vettu, så som du sier merker jeg det ikke selv som regel.
Depresjon har jeg hatt mye av før. Det kommer plutselig det også nå. Jeg våkner og er bare trist.
Hva var det du brukte igjen om jeg kan spørre? Jeg husker ikke det helt. Jeg håper du er mye bedre nå i alle fall =)
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Det er sant som du sier,. Der er godt å høre dine synspunkter. Det hjelper meg faktisk. Kvelden har vært helt ille med masse tårer, så det hjalp med dine ord nå :-) Takk :-)
Ja det er noe som er bedre da, men det er så mye vettu, så som du sier merker jeg det ikke selv som regel.
Depresjon har jeg hatt mye av før. Det kommer plutselig det også nå. Jeg våkner og er bare trist.
Hva var det du brukte igjen om jeg kan spørre? Jeg husker ikke det helt. Jeg håper du er mye bedre nå i alle fall =)
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt/misbrukt litt av hele skalaen innen benzo, mest xanor/sobril egentlig. Samtidig var det blanding mellom det og cannabis samt alkohol. Idag er jeg fri for tabletter iallefall ! Jeg er bedre men har mine opp og nedturer jeg også (bipolar) =)
Sitat av moonlord Vis innlegg
Jeg har brukt/misbrukt litt av hele skalaen innen benzo, mest xanor/sobril egentlig. Samtidig var det blanding mellom det og cannabis samt alkohol. Idag er jeg fri for tabletter iallefall ! Jeg er bedre men har mine opp og nedturer jeg også (bipolar) =)
Vis hele sitatet...
Det er flott at du erferdig med tabletter! :-) Kjempe bra. De ødelegger mer enn mye annet.
Jeg hadde et snev av bipolar i en periode på 2-3 år. Forferdelig slitsomt det "lille" jeg opplevde, så kan tenke meg hvordan det er for deg:-/ Bare glad det roet seg.
Xanor tok jeg 1 gang for 10-11 år siden. Den fungerte den, men jeg ble helt tafatt. Merkelig nok har legen min lov til å skrive ut det da, men jeg vil ikke. Jeg må jo bare holde ut da. Alkohol klarer jeg ikke å røre nå. Får det ikke noe moro nå vettu. Klarer jo ikke å slappe av.
Hvor lenge hadde du det på det verste når du gikk igjennom det der?
HUFF! :-(
Også ligger jeg her da. Ikke klaet å sove noen ting ennå. Klokka er snart 07:30, og kroppen er utslitt. Nå har jeg vært uten i 7 uker. Ambulansen kjørte meg til legen i går med mistanke om slag, men det var ikke det. Hadde alt av symptomer, så de måtte sjekke det. Jeg kjente ikke halve ansiktet mitt jeg :-(
Jeg merker at ting endrer seg. Noe er roligere, men det er så mye som ikke er bedre i det hele tatt. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke slipper taket :-(