Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2136
Hei for noen mnd siden skaffet jeg meg et mastercard, for det var litt trangt i økonomien. Tok en beløpsgrense på 15tusen.
Nå har det seg sånn at jeg gikk på en liten smell og ble veldig deprimert da det var dødsfall i familien samme uke som jeg gikk ut av et forhold som varte i 4år.
Dette førte til at jeg brukte mastercardet oftere enn jeg burde.. Så når lønningen kom betalte jeg ned alt sammen på mastercardet.. Men merket fort at det ble lite til overs, og jeg måtte benytte meg at kortet.. Men nå vil jeg ut av denne runddansen..
Hva burde jeg gjøre for at jeg ikke skule tape mest mulig penger på å rette opp i feilen min?
Klipp kortet, kast bitene. Betal ned restgjelden så fort du klarer og har økonomi til.
Legg fra deg kortet. Betal ned i en takt du takler.
Trådstarter
26 2
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Legg fra deg kortet. Betal ned i en takt du takler.
Vis hele sitatet...
Beklager for at jeg spørr dumt, men har ikke lest meg veldig mye opp på dette.
Men for å unngå renter må jeg ikke betale ned alt på en gang? Eller kan jeg betale ned la oss si 5tusen mnd og slippe renter?
Sitat av Ohellno Vis innlegg
Beklager for at jeg spørr dumt, men har ikke lest meg veldig mye opp på dette.
Men for å unngå renter må jeg ikke betale ned alt på en gang? Eller kan jeg betale ned la oss si 5tusen mnd og slippe renter?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på hvilken avtale du har med banken, noen kredittkort har rentefri betaling i f.eks en måned, noen kan ha to osv.
Betaler du ned hele gjelden din innen den perioden så slipper du renter.
Sitat av Ohellno Vis innlegg
Beklager for at jeg spørr dumt, men har ikke lest meg veldig mye opp på dette.
Men for å unngå renter må jeg ikke betale ned alt på en gang? Eller kan jeg betale ned la oss si 5tusen mnd og slippe renter?
Vis hele sitatet...
For å unngå å betale renter må du betale ned alt med en gang ja.
Du har kommet deg i ei lita knipe, men slapp av. 15000 er ikke så alt for mye. Kutt utgifter og bruk huet så er du ferdig med denne utgiften om ikke så alt for lenge...
Trådstarter
26 2
Takker alle for svar
15000 burde du da klare å overleve. Godt gjort av deg og se at dette blir det problemer av å søke løsning tidlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg lånt penger av familie om det var mulig. Bedre å skylde de enn en bank. Ring banken, der får du all informasjon du trenger.
Trådstarter
26 2
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
15000 burde du da klare å overleve. Godt gjort av deg og se at dette blir det problemer av å søke løsning tidlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg lånt penger av familie om det var mulig. Bedre å skylde de enn en bank. Ring banken, der får du all informasjon du trenger.
Vis hele sitatet...
Tenker jeg går for en nedbetaling på 5k i mnd, og klipper kortet
Dette vil ikke føre til at jeg sliter med nedbetaling, så trenger jeg ikke tenke på at jeg skylder noen andre penger
Ja jeg så at det kom til å bli problemer om jeg ikke tok tak nå, bedre å slippe unna masse gjeld :P