Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3183
Hei!
Har tenkt å gå folkehøgskole til høsten, og lurer på om det er noen som har erfaring angående det.

Har sett mye på Karmøy Folkehøgskule og Agder Folkehøgskole, noen som har erfaring derfra? Hvordan er reglene for alkohol på de to skolene?

Er det noen som hat gått puls-linje som kan fortelle litt om hvordan det var? Må man være veldig godt trent for å delta? :-)
Lurer også på om det er noen som har gått linjer som psykologi eller global solidaritet/BRO/global utvikling.

Setter pris på om dere kan fortelle deres erfaringer fra folkehøgskole. Skal gå på en frilynt, men er så usikker på hvilken skole eller hvilken linje jeg skal ta! :-)
Har ikke erfaring med noen av dem, men tror neppe du vil angre på et år på FHS nesten uansett.

Gå en linje du synes er interessant, så blir det nok helt fantastisk.
Hei!

Nå vet jeg ikke helt hva en puls-linje er, men regner men den er treninigsorientert. Jeg gikk selv på en linje kalt trening og friluftsliv, og det var langt i fra hele klassen som var spesielt godt trent... de legger som regel rette for dine behov. Du kan spørre omtrent hvem som helst som gikk på FHS, og de vil anbefale det varmt! Du har ingenting å tape på å søke, ihvertfall
Sist endret av Sinken; 18. januar 2017 kl. 09:25.
Jeg har ikke gått på Agder eller Karmøy folkehøgskole, men jeg har gått på Danvik folkehøgskole i Drammen og den og generelt veldig mange av folkehøgskolene i hele lande forbyr drikking av alkohol på skolen. Det folk gjorde var å stikke til den nærmste baren å drikke der, eller smugle det inn og så ta det med ut å drikke.

Grunnen til at så mange av dem forbyr tror jeg er fordi de er eid av kristne organisasjoner.(du må ikke være kristen for å få der)

PS: personlig vil jeg anbefale deg å søke, jeg hadde et veldig bra år.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gidder ikke å lage enda en tråd om emne, så jeg bumper bare denne.

Lurer på om jeg skal begynne på Elverum folkehøgskole(ekstremsport og friluftsliv). Er det noen freaks med erfaringer? Hvordan er miljøet? Lærerne? Andre ting jeg burde vite om?