Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2094
Var på apoteket i dag og skulle hente ut resept på Lyrica 150mg 56stk.
De hadde ikke denne, så hun ga meg 100stk i stedet.

Er dette normalt eller? Aldri opplevd noe slikt tidligere.
Litt rart, egentlig skulle hun vel sa bedt legen om å sende ny resept med korrekt antall. Apoteket skal ikke ta slike avgjørelser. Tenk på andre medikamenter, er som regel en grunn til at legen skriver ut ett vist antall.
Har skjedd meg flere ganger også, hvis apoteket ikke har riktig størrelse på lager. Om det er tillatt vet jeg ikke. Men det er tillat med et nøduttak på en utgått resept, så kanske det går på denne kvoten?
Har opplevd lignende ved diverse medisiner som ikke har misbrukspotensiale og har også fått større pakning etter å ha bedt om det fordi legen skrev feil på resepten.
Jeg har fått C-prep i større pakning på grunn av at apoteket brukte en annen leverandør som har andre pakningsstørrelser. Lyrica er C-preparat. Kan være derfor. En annen gang manglet de pakningsstørrelsen min av et B-preparat, da trykket de faktisk ut fra blisterpakning og ga meg løse tabletter i en klipspose (og dro hjem og koste seg med resten? Det går jo ikke an å selge den pakningen etterpå. Kanskje de bare gidder å plukke ut eksakt antall hvis det er snakk om noe de selv har lyst til å skumme toppen av fløten av? )
Ok, da er det vel sånn når det gjelder C-preparater. Fikk forsåvidt og 25stk 2mg stesolid en gang jeg skulle ha 20stk 2mg vival, da var de fri for vival, men det er jo B-preparat.
Får legen beskjed om dette eller står det fortsatt 56stk?
Det kommer vel an på hvor mye legen følger med! Alle leger skal ha tilgang til det som ligger innen medikamenter på deg, men hvis ikke farmasøyter har endret, og bare markert som utlevert så tror jeg det er liten sjanse. Spør legen neste gang, du har jo ikke gjort noe feil!