Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3777
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Det er en amerikaner jeg har møtt på Internett som forguder Norge over alle andre land. Han tror ditt og datt om Norge som han har lest på nettet, og prøver jævla dårlig på å snakke norsk. Tenker man kan beskrive han som en weeaboo, bare at han liker Norge og ikke Japan. Det verste er at på alle profilene sine utgir han seg for å være norsk, og har skrevet alt på så ille Google Translate norsk som mulig. Noen forslag om ting jeg kan si?
Vel.. Jeg vil si la han tro hva han vil men kanskje gi ham fakta om hvordan Norge virkelig er ? f.eks tips ham om https://www.youtube.com/watch?v=JMZjmys3AjY og andre ting om Norge. Vil han flytte til Norge eller ? Jeg ser ikke annet positivt om Norge enn at en har rett på gratis helsehjelp.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Han vil flytte til Norge, og skriver så masse bullshit om hvor mye "bedre" livet hans hadde vert hvis han bodde her, og om hvordan alle problemene hans på "magisk vis" hadde forsvunnet fra livet hans.
Om dette plager deg og du ikke liker fyren så er det vel en mulighet å stoppe å snakke med han...? Bare en tanke
Hvorfor plager det deg at han liker Norge? Høres nå ganske obsessivt ut, du skal ikke se vekk fra at du har med ett menneske som er på spekteret. Kanskje livet hans også ville vært bedre i Norge, kanskje problemene han har i landet sitt ikke vil gjelde i Norge. Du kan jo snakke med han. Tror han noe om Norge som ikke stemmer og dette plager deg sterkt kan du jo fortelle han det.
Forslag til ting du kan si? Da må du først fortelle oss hva problemet er, for det fremstår ikke som helt klart for meg ihvertfall. Fyren liker Norge. So what? Det er mange gode grunner til å foretrekke Norge over f. eks. USA. Og om du er enig eller uenig i det, så spiller det vel ingen rolle for deg at han er interessert i landet vårt?
Sist endret av mentalmelt; 3. desember 2016 kl. 20:03.
Ignore button?

Men for en som har vokst opp i USA hvor det er enorme forskjeller på de som har og de som ikke har så er det kanskje ikke så rart Norge fremstår som en drøm? Tenk alle goder vi har som ikke er unisone der, helsevesenet, mammaperm med lønn, sykelønnsordning, gratis utdanning, like muligheter eller så like som mulig for alle uansett samfunnslag, alderspensjon, uføretrygd, ledighetstrygd og sikkerhetsnettet NAV.

Skjønner godt han er betatt. Den store middelklassen var på 60-80 tallet greit bemidlet i USA. Det var jobber i industrien til alle som klarte å jobbe, massiv vekst og alt pekte oppover. Selv ufaglærte kunne få greit betalte jobber med helseforsikring, og kanskje fri tannlege om de var heldige. Hva har skjedd siden? Outsourcing, kriser, tap av industriarbeidsplasser, konkurser i feks bilbransjen, og en middelklasse som ikke lengre vokser men som krymper. Og de som har, de blir stadig færre og de har til de grader i overflod mens de som ikke har blir flere, og mangler kanskje alt fra jobb, bolig of fremtid. Da gjelder det å unngå å få hjertefeil, kreft eller en sprukken blindtarm.

Så ja - det er godt mulig han har helt rett at de aller fleste problemene hans ville forsvunnet om han hadde norsk pass.

En av de få positive tingene jeg kan si om USA er at de har en godt fungerende konkurslovgivning, slik at de som forsøker å satse uten å lykkes ikke trenger å dra med seg dritten for resten av livet. På alle andre fronter så tenker jeg at vi har det svært mye bedre her i kalde nord. Til tross for skattetrykk, bomavgift, og høye drivstoffpriser.
Hvis du ikke kommer på argumenter selv, så er jo det et tegn på at du ikke har så mye å fare med uansett. Har aldri skjønt meg på det fenomenet at folk oppsøker andre for å få servert argumenter som skal støtte deres standpunkt i en annen diskusjon. Det er jo nettopp argumentene som bør danne grunnlaget for standpunktet. Hvis du ikke allerede har argumentene, så burde du jo heller ikke ha så sterke meninger om saken.
Du er ikke særlig patriotisk ser jeg. Norge blir gang på gang kåret til ett av verdens beste land og det er jo ikke uten grunn. Og sammenlignet med USA så er det jo en no-brainer hva tilregnelige mennesker hadde valgt.
Ja du kan, om du som en særdeles ressurssterk nordmann flytte over havet og gjøre suksess, men som land å vokse opp i så er Norge overlegent USA.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Forslag til ting du kan si? Da må du først fortelle oss hva problemet er, for det fremstår ikke som helt klart for meg ihvertfall. Fyren liker Norge. So what? Det er mange gode grunner til å foretrekke Norge over f. eks. USA. Og om du er enig eller uenig i det, så spiller det vel ingen rolle for deg at han er interessert i landet vårt?
Vis hele sitatet...
han er veldig obsessive, vet ikke kossen jeg skal be ham om å chille uten å trigge han. Vikke komme av som frekk.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis du ikke kommer på argumenter selv, så er jo det et tegn på at du ikke har så mye å fare med uansett. Har aldri skjønt meg på det fenomenet at folk oppsøker andre for å få servert argumenter som skal støtte deres standpunkt i en annen diskusjon. Det er jo nettopp argumentene som bør danne grunnlaget for standpunktet. Hvis du ikke allerede har argumentene, så burde du jo heller ikke ha så sterke meninger om saken.
Vis hele sitatet...
Han sier at alt det feile han hører er "fakta" fra "ordentlige" kilder. Han har ingen sans for kildekritikk.
Sist endret av kamelia; 3. desember 2016 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er det han sier som er så skrekkelig at du orker å engasjere deg i hva en random dude på nett sier? Er du på flørter'n eller?
Skjønner ikke hvorfor dette engasjerer deg så mye.

Vi kan jo ikke hverken vurdere riktigheten i det han påstår eller vurdere kildene hans siden du ikke nevner konkret hva som er greia, su skriver jo kun at han mener Norge er bra, og det er jo helt rett. Også at det ville løst hans problemer om han var norsk. Svært sannsynlig akkurat det. Gode sosiale rettigheter og ikke dødsstraff. Ikke gærn't det for amerikaner.
Hva er det konkret du mener som er feil? Og hvilke kilder bruker han?
Sist endret av frtoretang; 3. desember 2016 kl. 22:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Klamydiatrollet Vis innlegg
Han sier at alt det feile han hører er "fakta" fra "ordentlige" kilder. Han har ingen sans for kildekritikk.
Vis hele sitatet...
Javel, du får påpeike at han tar feil og vise til kjelder på at han tar feil da? Det kan jo ikkje vere veldig vanskeleg om du veit kva som er galt med påstandane han kjem med?

Samtidig så trudde eg at eg var kverulant til tider, men eg er brått usikker:
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hva er det han sier som er så skrekkelig at du orker å engasjere deg i hva en random dude på nett sier? Er du på flørter'n eller?
Skjønner ikke hvorfor dette engasjerer deg så mye.

Vi kan jo ikke hverken vurdere riktigheten i det han påstår eller vurdere kildene hans siden du ikke nevner konkret hva som er greia, su skriver jo kun at han mener Norge er bra, og det er jo helt rett. Også at det ville løst hans problemer om han var norsk. Svært sannsynlig akkurat det. Gode sosiale rettigheter og ikke dødsstraff. Ikke gærn't det for amerikaner.
Hva er det konkret du mener som er feil? Og hvilke kilder bruker han?
Vis hele sitatet...
Begynner å tenke at jeg må ignorere han. Var egentlig ganske retardert å forvente at å poste på freak skulle fikse noe.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Javel, du får påpeike at han tar feil og vise til kjelder på at han tar feil da? Det kan jo ikkje vere veldig vanskeleg om du veit kva som er galt med påstandane han kjem med?

Samtidig så trudde eg at eg var kverulant til tider, men eg er brått usikker:
Vis hele sitatet...
Det bildet beskriver meg alt for godt.
Enten ignorere, eller øve deg på å systematisk tilbakevise feilaktige påstander. Men hvis ikke engang du gidder å gjøre det, hvorfor skulle noen andre gidde? =) Hvis du ønsker hjelp, så må du dessuten i det minste presentere noen konkrete påstander. Det er ikke mulig å formulere motargumenter når man ikke vet hva påstandene er.
Begynner å tenke at jeg må ignorere han. Var egentlig ganske retardert å forvente at å poste på freak skulle fikse noe.
Vis hele sitatet...
Tenker at du ville fått plenty med argumenter her i tråden om du faktisk hadde skrevet noe som hadde vært mulig å argumentere for. Men du har jo ikke skrevet hva slags påstander fyren kommer med - vi er ikke tankelesere og vi vet ikke hvem han er så vi kan sjekke facebook'n hans eller hvor han nå proster sine påstander.

Om du bare skriver ned en liste om hva han påstår så får du nok hjelp skal du se.


At han påstår at Norge er et bra land er ikke konkret. Dessuten er det hans personlige mening.
Hva er det han sier som ville vært bedre for ham om han var norsk? ALT er ikke konkret.

Er han syk? Uten jobb. Sitter på death row? Forresten om han er cannabis dyrker så har han langt bedre kår i usa enn i Norge, men ellers er jeg usikker.
Sist endret av frtoretang; 3. desember 2016 kl. 23:08.
Lag en ny profil som ligner på en av hans profiler, bare at i motsetning til hans tekst handler din om hvor forferdelig norge er og at velferdsstaten er et falskt flagg for et fryktelig diktatur i full 1984-stil.

Deretter linker du han den eller evt adder han via den nye profilen. Få han i en chat med den nye identiteten din, nå kan du hamre løs på han uten at han vet at det egentlig er deg, ergo er det ikke du som er frekk. Sleng ut en masse google translate norsk til han! F. eks. "du jævla tispe, vet du ingenting om Norge. det er en forferdelig land, folk er døende"
Sist endret av Gelémannen; 4. desember 2016 kl. 01:32.
Sitat av Klamydiatrollet Vis innlegg
Det er en amerikaner jeg har møtt på Internett som forguder Norge over alle andre land. Han tror ditt og datt om Norge som han har lest på nettet, og prøver jævla dårlig på å snakke norsk. Tenker man kan beskrive han som en weeaboo, bare at han liker Norge og ikke Japan. Det verste er at på alle profilene sine utgir han seg for å være norsk, og har skrevet alt på så ille Google Translate norsk som mulig. Noen forslag om ting jeg kan si?
Vis hele sitatet...
Har du et par eksempler på hva han tror?