Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3393
Jeg ble stoppet av onkel blå her om dagen, ble da mistenkt for kjøring i påvirket tilstand. Jeg ble med til politistasjonen for å ta urin test. Denne slo da posetivt, dermed måtte jeg inn til legevakten og ta blodprøve samtidig kom det en lege og skulle ta diverse tester der jeg måtte telle, stå på en fot osv. Jeg har aldri våre borti noe sånt likenes før så det var litt skremmende. Veldig spent på hva resultater blir, mister jeg lappen ?

Jeg og en kompis hadde røyket 44timer før jeg ble tatt, vi delte på en liten spliff på 0,2g

Jeg røyker jevnlig, før jeg tok 0,2g spliffen hadde jeg en halv feite en 3dager før. Vet ikke hvordan dette vil påvirke kroppen...

Jeg trener godt og spise halvveis sunt

Jeg er livredd for å miste lappen. Venter spent på restultatet.

Har også hørt om politiet kan ta deg for manglende edrulighet, hvordan fungere det ? ble tatt på nyåret i år, men det var ikke noe blodprøve, bare en jævlige razzia hjemme, dem fant da heldigvis ikke noe. Fikk en bot for bruk da..
Bot for bruk tidligere, kanskje kun bot for bruk nå hvis nivåene er for lave til å ta lappen for ruskjøring. Da mister du muligens lappen for manglende edruelighet ja.

samtidig kom det en lege og skulle ta diverse tester der jeg måtte telle, stå på en fot osv. Jeg har aldri våre borti noe sånt likenes før så det var litt skremmende.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare få kommenter på det her: Woach. Telle å stå på et bein er rimelig traumatiserende. Har vært gjennom de samme testene og har aldri helt kommet meg etter den hendelsen
En kompis av meg som aldri har blitt tatt bak rattet for noen ting, men blitt tatt for røyking ved et par andre anledninger, mistet lappen fordi Politiet mente han ikke var trygg bak rattet.
Men du kan jo være heldigere enn han..
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Bot for bruk tidligere, kanskje kun bot for bruk nå hvis nivåene er for lave til å ta lappen for ruskjøring. Da mister du muligens lappen for manglende edruelighet ja.
Vis hele sitatet...
hvilken bot for tidligere ? Jeg hadde spliffen på lørdag og ble tatt på mandagdags kveld, jeg sa jeg var ute og drakk meg bånndridas, var på narch og røyket. Jeg kan ikke tror 0,2g delt på 2personer er så mye ? ser tidligere fra folk her som tar større doser og få beholde lappen etter 15timer ish..

jeg sa aldri jeg røyket 5-6dager før det.

Kan de bare ta lappen pga manglende edruelighet ? faen, kjøre jo aldri fjern, for noe piss....!!!

Politiet sa også visst det ikke er posetiv vil jeg få lappen tilbake, men det er jo politiet. De lure jo faen deg... stoler ikke på dem

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
En kompis av meg som aldri har blitt tatt bak rattet for noen ting, men blitt tatt for røyking ved et par andre anledninger, mistet lappen fordi Politiet mente han ikke var trygg bak rattet.
Men du kan jo være heldigere enn han..
Vis hele sitatet...

Det er så urettferdig, jeg skjønner politiet tar fra deg lappen om du FAKTISKT kjøre i beruset tilstand. Men bare for han røyke og kose seg utenom så skal de ta lappen for det, greit nok det er ulovlig, da blir det bot, men trenge ikke å ta lappen.. kjenne jeg bli varm her
Sist endret av faenfornogedrit; 1. desember 2016 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har noen få kompiser som har mistet lappen fordi de hadde rullepapir i bilen.
Disse testene med å stå på ett ben, si alfabetet baklengs eller telle tror jeg egentlig bare er noe tull, hvem som helst kan feile på det ruset eller ikke ruset.
Har du dårlig balanse eller dysleksi feks så er det ikke så lett å holde balansen eller nevne bokstaver og tall i andre rekkefølger en man er vant til.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Har noen få kompiser som har mistet lappen fordi de hadde rullepapir i bilen.
Vis hele sitatet...
Det er faktiskt det sykeste eg har hørt.. papir av alle ting og!


Sitat av Slæsken Vis innlegg
Disse testene med å stå på ett ben, si alfabetet baklengs eller telle tror jeg egentlig bare er noe tull, hvem som helst kan feile på det ruset eller ikke ruset.
Har du dårlig balanse eller dysleksi feks så er det ikke så lett å holde balansen eller nevne bokstaver og tall i andre rekkefølger en man er vant til.
Vis hele sitatet...
Ja det var ikke noe behagelig, følte jeg gjorde det bra, legen sa 4 tall jeg skulle huske. 15min senere så spør han meg om de siffrene, faila totalt. Husker jo ikke sånt da jeg var i en stressende situasjon .. -.-
Sitat av faenfornogedrit Vis innlegg
hvilken bot for tidligere ? Jeg hadde spliffen på lørdag og ble tatt på mandagdags kveld, jeg sa jeg var ute og drakk meg bånndridas, var på narch og røyket. Jeg kan ikke tror 0,2g delt på 2personer er så mye ? ser tidligere fra folk her som tar større doser og få beholde lappen etter 15timer ish..

jeg sa aldri jeg røyket 5-6dager før det.

Kan de bare ta lappen pga manglende edruelighet ?
Vis hele sitatet...
Du skrev selv:

ble tatt på nyåret i år, men det var ikke noe blodprøve, bare en jævlige razzia hjemme, dem fant da heldigvis ikke noe. Fikk en bot for bruk da..
Vis hele sitatet...
Altså har du blitt tatt for bruk før, og siden urinprøven slo ut positivt vil du sannsynligvis bli tatt for bruk nå og. Hvis de ikke finner THC i blodet ditt blir du nok ikke tatt for ruskjøring, men du kan fremdeles miste lappen pga manglende edruelighet. Det suger, det gjør det, og jeg er enig, det er ganske fjernt regelverk.

Godkjente du førerkortbeslag?
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Du skrev selv:



Altså har du blitt tatt for bruk før, og siden urinprøven slo ut positivt vil du sannsynligvis bli tatt for bruk nå og. Hvis de ikke finner THC i blodet ditt blir du nok ikke tatt for ruskjøring, men du kan fremdeles miste lappen pga manglende edruelighet. Det suger, det gjør det, og jeg er enig, det er ganske fjernt regelverk.

Godkjente du førerkortbeslag?
Vis hele sitatet...
Åja, misforstod bare litt da, beklager.
håper nå jeg ikke miste det pga manglende edruelighet, jeg skulle har fått spurt om det under avhøret og fått det på opptak der politibetjenten sier jeg vil få den tilbake om det er negativ resultat.

Betjenten sa jeg ville få den tilbake om det er negativt, men ingen har jo bevis på det utenom de som var der...

Godkjente ikke førerkortbeslag, men ble holdt inntil resultatet.
Samtykket der jeg røyket 2dager før jeg ble tatt
De finner mest sannsynlig ingenting i blodet etter så lang tid, så du må bare nekte for å ha brukt noe som helst siden sist du ble tatt. Pisseprøven vil ikke gjelde som gyldig bevis. Og du får nok lappen tilbake om de sa det, men ja, de kan prøve å ta den for "manglende edruelighet" hvis de vil, men da hadde de nok gjort det med en gang. Anbefaler deg å skaffe en advokat, når de først er så jævla fitter og bruker tonnevis av ressurser på å gå etter uskyldige folk som deg selv, hvorfor ikke presse enda mer penger ut av drittsystemet? Du er siktet og har krav på fri rettshjelp Btw, du kunne også nektet å tatt pisseprøve og sagt at: "Vet dere hva, hvis dere mener jeg er ruset, får dere ta meg med til en lege". Har blitt tatt til blodprøve 3 ganger, 2 av gangene hadde jeg røyket 1-2 dager tidligere, og dem fant aldri så mye som ett spor av hasj i blodet, men det kan jo være individuelt tho.
Vet ikke hvordan onkel er på vestlandet/sørlandet. men i Østfold er de ihvertfall fair. Tror sannsynligheten for at du mister lappen for ruskjøring er forsvinnende liten. Om de skal ta deg for noe må det være for manglende edruelighet. Leste en plass (et av disse rundskriva) at om du ble tatt for bruk mer enn tre ganger i løpet av en to års periode, var det grunn for politiet å anta at du ruser deg for mye til å være edruelig. Du har kun blitt tatt en gang før, så med mindre de er superkjipe tror jeg at du får beholde den. Ville lagt bort røyking for en periode om jeg var deg. ta urinprøver hos legen som du kan smelle i bordet med om du skule være uheldig
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
De finner mest sannsynlig ingenting i blodet etter så lang tid, så du må bare nekte for å ha brukt noe som helst siden sist du ble tatt. Pisseprøven vil ikke gjelde som gyldig bevis. Og du får nok lappen tilbake om de sa det, men ja, de kan prøve å ta den for "manglende edruelighet" hvis de vil, men da hadde de nok gjort det med en gang. Anbefaler deg å skaffe en advokat, når de først er så jævla fitter og bruker tonnevis av ressurser på å gå etter uskyldige folk som deg selv, hvorfor ikke presse enda mer penger ut av drittsystemet? Du er siktet og har krav på fri rettshjelp Btw, du kunne også nektet å tatt pisseprøve og sagt at: "Vet dere hva, hvis dere mener jeg er ruset, får dere ta meg med til en lege". Har blitt tatt til blodprøve 3 ganger, 2 av gangene hadde jeg røyket 1-2 dager tidligere, og dem fant aldri så mye som ett spor av hasj i blodet, men det kan jo være individuelt tho.
Vis hele sitatet...
Det er forsent å nekte nå som jeg sa det under opptak der jeg hadde røygt 2dager før jeg ble tatt. Ja jeg synes det er merkelig at dem ikke tok lappen med en gang og venter på resultater, men hvem vet ? Kansje de er forbanna og ikke fikk ta meg for å kjøre i beruset tilstand så vil dem heller gjør ett helvette med å ta lappen pga manglende edrulighet.

Virker som om politiet er ikke fan av meg, sto og ventet ca 300meter der jeg bor, bor midt i sentrum så kan kanskje være derfor, men føles ikke ut som det. Første dag jeg bruker bil på 1 mnd og blir stoppet på veien hjem. max uflaks..
Jeg var fucka på kodein, gabapentin, en halv flaske vodka, 2 pils - har ikke førerkort engang. Slapp unna utsettelse, LOL!
Sist endret av anon348863510; 1. desember 2016 kl. 21:33.
Sitat av smetti Vis innlegg
Vet ikke hvordan onkel er på vestlandet/sørlandet. men i Østfold er de ihvertfall fair. Tror sannsynligheten for at du mister lappen for ruskjøring er forsvinnende liten. Om de skal ta deg for noe må det være for manglende edruelighet. Leste en plass (et av disse rundskriva) at om du ble tatt for bruk mer enn tre ganger i løpet av en to års periode, var det grunn for politiet å anta at du ruser deg for mye til å være edruelig. Du har kun blitt tatt en gang før, så med mindre de er superkjipe tror jeg at du får beholde den. Ville lagt bort røyking for en periode om jeg var deg. ta urinprøver hos legen som du kan smelle i bordet med om du skule være uheldig
Vis hele sitatet...
Har blitt tatt før, 4år siden, da var det besittelse. Glemte å fjerne smårester i bilen etter ferietur med guttene på vei hjem fra amster. Blitt tatt 4ganger fordelt på 1gang hvert år.
To av gangene har det vært razzia og bruk. Sto utfor og ventet på meg så si...
Vet ikke om jeg tør å ta tester hos legen, har også lest om leger som tyster så ringe purken deg og sier du må gi ifra deg lappen.(om jeg få den tilbake)
Cant trust nobody these days....
Sitat av faenfornogedrit Vis innlegg
Vet ikke om jeg tør å ta tester hos legen, har også lest om leger som tyster så ringe purken deg og sier du må gi ifra deg lappen.(om jeg få den tilbake)
Cant trust nobody these days....
Vis hele sitatet...
Ja, legen har meldeplikt om du bruker dop. Poenget var vel å ta en pause fra røykinga, pisse reint og få det skriftlig over en periode
Sist endret av seroto9n; 1. desember 2016 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan være en god idè og rådføre seg med advokat om man sitter i klister
Enten det er i et tilfelle som dette, eller av helt andre grunner
Men husk at man har ikke automatisk krav på fri rettshjelp i Norge om man blir siktet for noe
Dèt gjelder kun ved tilfeller hvor aktor truer med påstand om flere måneders ubetinget fengsel
Fikk du Razzia hjemme fordi dem tok deg kjøre under påvirkning av cannabis ?? Er det andre her som har opplevd lignende så vil jeg gjerne høre historien.
Burde da virkelig være blod, ikke urin, som er riktig prøve for å avgjøre om du har kjørt rusa. Det er jo en kjent sak at THC kan påvises i urin etter LANG tid, uker og måneder. Det blir jo som å ta hårprøve for å finne ut om noen har kjørt under påvirkning av MDMA.... Kan du ikke klage på feil gjennomføring av testing?
Mister uansett lappen om du sier du har røkt over 2 ganger i år.
Sitat av smetti Vis innlegg
Vet ikke hvordan onkel er på vestlandet/sørlandet. men i Østfold er de ihvertfall fair. Tror sannsynligheten for at du mister lappen for ruskjøring er forsvinnende liten. Om de skal ta deg for noe må det være for manglende edruelighet. Leste en plass (et av disse rundskriva) at om du ble tatt for bruk mer enn tre ganger i løpet av en to års periode, var det grunn for politiet å anta at du ruser deg for mye til å være edruelig. Du har kun blitt tatt en gang før, så med mindre de er superkjipe tror jeg at du får beholde den. Ville lagt bort røyking for en periode om jeg var deg. ta urinprøver hos legen som du kan smelle i bordet med om du skule være uheldig
Vis hele sitatet...
I følge Sivilombudsmannen viser i sin uttalelse til følgende: "Ombudsmannen legger etter dette til grunn at det må foretas en konkret, bred og helhetlig vurdering av edrueligheten til innehaveren av føreretten, hvor beviskravet er sannsynlighetsovervekt.
Det skal altså mer til enn sporadisk bruk

Kilde:
https://www.ung.no/oss/lappen/175459.html
https://www.sivilombudsmannen.no/utt...e3685-114.html