Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2775
Jeg går nå 3.klasse studiespesialiserende. Neste år har jeg tenkt å ta et såkalt "friår" hvor jeg jobber et år.

Det jeg lurte på er om noen vet om noen ekstraordinære jobber som jeg eventuelt kunne søkt på?

En ting jeg har tenkt litt på er å jobbe på et cruiseskip, men jeg har hørt en del negativt om dette som har gjort at det ikke frister likevel.
Du kan jo reise utenlands(syden) for å jobbe innen kundeservice og lignende. Er ikke penger å tjene, men opplevelser og venner for livet Ellers kan du melde deg inn i forsvaret, enten førstegangstjenseten eller feks mye heftigere som marinejeger. Utenom det er det ikke noe særlig ekstraordinærejobber, kanskje du har en bitteliten sjans for en jobb på fiskebåt der det er håp for gode penger og mye fri. Ser ikke andre muligheter som har gode penger eller oppleverser. Lykke til
Du kan feks kjøre:
Vertsskap på en DNT-hytte.
Bartender i "syden".
Plukke druer til vinproduksjon i Australia, New Zealand, California+++.
Jobbe på Bjørnøya, Jan Mayen, Svalbard(her har du alt fra gruvedrift, snøscooter-guide, hotell&servering, drift og whatnot).
Heis/bakke ved alpinsenter.
Disney World.
Guide for turister i fjell, fjord, skog, sjø.

(Noen av disse jobbene kan krever erfaring/utdanning/kursing uten at jeg har orket å sjekke opp dette; noe må du gjøre sjæl også)