Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3856
Vil gjøre litt research for min egen del, og dette er spørsmål som har plaget meg og jeg ikke har klart å finne ut av eller få svar på. Setter pris på alle svar!

Rivotril (opiater/opioder)
Jeg har prøvd rivotril ett par ganger. Jeg vet at dette er et opiat. Jeg vet også forskjellen på naturlig, halvsyntetisk og helsyntetisk. Men jeg vet også at heroin er et opiat/opiod(?). Er rivotril og heroin noen lunde det samme? Hva er forskjellen? Vil påpeke at jeg har verken lyst til å prøve eller noen tanker om å prøve heroin. Derimot, jeg vil aldri ta rivotril (eller andre opiater) igjen om det er det "samme" som heroin.

MDMA:
Dette er det eneste form for dop jeg pleier og ta utenom at jeg har prøvd rivotril to-tre ganger i løpet av tre år og røyket cannabis daglig i fire år. Dette er ikke noe jeg "bruker", men har pleid å ta dette to gang i året de siste to årene sammen med kjæresten min, hans bestekompis og kjæresten hans.

Det fulle navnet til MDMA - metylendioksymetamfetamin. Innholder ordet amfetamin, dette skremmer meg og gjør meg usikker på molly selv om jeg aldri har hatt nedtur , blitt særlig opphetet og har hatt kontroll på væskeinntaket under "trippen". Jeg lurer da på det samme som med rivotril. Er mdma og amfetamin noen lunde det samme stoffet? Jeg vet at man ofte kan få molly utblandet med amf, men har alltid brukt testing kit før jeg har proppet i meg droppene. Må her også påpeke at jeg har verken lyst til å ta eller tanker om å prøve amfetamin. Derimot, vil jeg aldri ta MDMA igjen om dette er det "samme" som amfetamin.
Rivotril er ikke et opiat. Det tilhører klassen Benzodiazepin, så du trenger ikke å tenke på det. Også om noe er et opiat betyr det ikke nødvendigvis at det er det samme som heroin. Alle opiater binder seg til opioidreseptorene i hjernen, så de fungerer på litt samme måte. Men man kan trygt si at forskjellen på både farlighet, og avhengighet mellom Kodein og Heroin ikke er helt det samme. Når det gjelder MDMA kan jeg ikke gi noe bra svar.
Sist endret av halfagram; 15. oktober 2016 kl. 07:52.
Wow, just wow. Dette kunne du funnet ut av ved hjelp av et par Google søk og 5 minutters lesning. Rivotril er ikke eg opiat og mdma er ikke det samme som amfetamin.
MDMA er i samme familie som amfetamin, men på virker hjernen på en ganske annen måte.

MDMA er relativt trygt om du bare tar det to ganger i året. Holder du deg til under 200mg hver gang så vil du på dra deg minimal skade ifra det.

MDMA virker hovedsakelig på serotonin i hjernen. Dette er et stoff som tar lag tid å bygge oppigjen. Så om du tar det flere dager på rad vil du til slutt ende opp med lite til ingen rus.

Det er derfor det er vanskelig å bli avhengig av dette stoffet i motsetning til amfetamin. Amfetamin kan du ta hele tiden, og fortsatt få rus.

Om du vil være på den safe siden så hold ihvertfall 10 uker mellom hver gang du tar det.

Jo lengre du venter mellom hver gang jo bedre blir rusen. Og jo lengre du venter jo mindre nedtur får du.

Https//rollsafe.org
http://mollymeasure.com
Sitat av halfagram Vis innlegg
Rivotril er ikke et opiat. Det tilhører klassen Benzodiazepin, så du trenger ikke å tenke på det. Også om noe er et opiat betyr det ikke nødvendigvis at det er det samme som heroin. Alle opiater binder seg til opioidreseptorene i hjernen, så de fungerer på litt samme måte. Men man kan trygt si at forskjellen på både farlighet, og avhengighet mellom Kodein og Heroin ikke er helt det samme. Når det gjelder MDMA kan jeg ikke gi noe bra svar.
Vis hele sitatet...
Ops, da tok jeg feil der.. Hehe. Takk for svar, da var mine bekymringer anngående opiater forsvunnen

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Wow, just wow. Dette kunne du funnet ut av ved hjelp av et par Google søk og 5 minutters lesning. Rivotril er ikke eg opiat og mdma er ikke det samme som amfetamin.
Vis hele sitatet...
Ja det kunne jeg sikkert, men etter 6mnd for å prøve å finne ut av dette å mislyktes hver gang spurte jeg like greit her. Ingen av søkeordene mine har fungert her eller på google uansett. Spørsmålet var ikke om rivotril var et opiat eller om mdma var det samme som amf, men mere hvorfor mdma har amf i navnet, og om alle opiater var like farlig som hero. Men jeg har vist feilinformert meg selv med at rivotril var ett opiat. takk som korrigerer feilen min, da lærte jeg no nytt,

Sitat av Sandybridge Vis innlegg
MDMA er i samme familie som amfetamin, men på virker hjernen på en ganske annen måte.

MDMA er relativt trygt om du bare tar det to ganger i året. Holder du deg til under 200mg hver gang så vil du på dra deg minimal skade ifra det.

MDMA virker hovedsakelig på serotonin i hjernen. Dette er et stoff som tar lag tid å bygge oppigjen. Så om du tar det flere dager på rad vil du til slutt ende opp med lite til ingen rus.

Det er derfor det er vanskelig å bli avhengig av dette stoffet i motsetning til amfetamin. Amfetamin kan du ta hele tiden, og fortsatt få rus.

Om du vil være på den safe siden så hold ihvertfall 10 uker mellom hver gang du tar det.

Jo lengre du venter mellom hver gang jo bedre blir rusen. Og jo lengre du venter jo mindre nedtur får du.

Https//rollsafe.org
http://mollymeasure.com
Vis hele sitatet...

Pjoh, tusen hjertelig for hjelp! Har brukt å ta to dropp utover natta, først ett på 0.15 og så 0.11 senere på kvelden. Jeg liker da at det er litt heftig når jeg først skal ta det.
Sist endret av lillemeghei; 15. oktober 2016 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det at Rivotril ikke er et opiat betyr ikke at du ikke burde bekymre deg. Halveringstiden på Klonazepam (Rivotril) er på 18-50 timer. Det vil si at i teorien kan du ta Rivotril 3 ganger i uken over en lengre tid og ende opp veldig avhengig, fysisk og mest sannsynlig psykisk om du har noe angst i hverdagen. Vær forsiktig med benzoer. Alltid Google, ikke bare stol blindt på folk, de er ofte dumme.
Sist endret av Door145; 17. oktober 2016 kl. 01:32. Grunn: Fordi jeg r dum
Sitat av lillemeghei Vis innlegg
Vil gjøre litt research for min egen del, og dette er spørsmål som har plaget meg og jeg ikke har klart å finne ut av eller få svar på. Setter pris på alle svar!

Rivotril (opiater/opioder)
Jeg har prøvd rivotril ett par ganger. Jeg vet at dette er et opiat. Jeg vet også forskjellen på naturlig, halvsyntetisk og helsyntetisk. Men jeg vet også at heroin er et opiat/opiod(?). Er rivotril og heroin noen lunde det samme? Hva er forskjellen? Vil påpeke at jeg har verken lyst til å prøve eller noen tanker om å prøve heroin. Derimot, jeg vil aldri ta rivotril (eller andre opiater) igjen om det er det "samme" som heroin.

MDMA:
Dette er det eneste form for dop jeg pleier og ta utenom at jeg har prøvd rivotril to-tre ganger i løpet av tre år og røyket cannabis daglig i fire år. Dette er ikke noe jeg "bruker", men har pleid å ta dette to gang i året de siste to årene sammen med kjæresten min, hans bestekompis og kjæresten hans.

Det fulle navnet til MDMA - metylendioksymetamfetamin. Innholder ordet amfetamin, dette skremmer meg og gjør meg usikker på molly selv om jeg aldri har hatt nedtur , blitt særlig opphetet og har hatt kontroll på væskeinntaket under "trippen". Jeg lurer da på det samme som med rivotril. Er mdma og amfetamin noen lunde det samme stoffet? Jeg vet at man ofte kan få molly utblandet med amf, men har alltid brukt testing kit før jeg har proppet i meg droppene. Må her også påpeke at jeg har verken lyst til å ta eller tanker om å prøve amfetamin. Derimot, vil jeg aldri ta MDMA igjen om dette er det "samme" som amfetamin.
Vis hele sitatet...
Nå har du fått på nesa for att du trodde Rivotril var en opiat, men vi har alle varit där noen gang, så inget galt i det spörsmålet.
(Trots att google burde gjort det klart att rivotril ikke er opiat )

MDMA är en empatogen med psykedeliska inslag og så har Molly en stimulants egenskaper (som f.eks. makka).
Men MDMA är mye sterkere rus enn amfetamin, synes jeg.
Meget stor forskjell på rusen, trots att MDMA er en typ av amfetamin.

MDMA og Rivotril er en kjempefin kombo synes jeg personlig. Rivon tar bort den speedade effekten av MDMAt og gir en meget deilig body high. MDMAs eufori med Rivotrils Don't-give-a-fuckness gir en fantastisk rus.
I min mening da.
Om det var vad du spurte etter.