Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3124
Hei.

Jeg har en god ide om en mobil-app, som ikke finnes, enda!
Problemet er at jeg ikke kan noe om å lage en app.
Det jeg trenger er muligheten til å lage et bibliotek i appen og scanne qr-kode.
Det er også en fordel om det kan lagres på nettet, med pålogging, slik at biblioteket ikke går tapt om man mister telefonen.

Jeg har søkt litt på nettet, men vet ikke hvor jeg skal starte. Er det noen som har erfaring med dette? Bør passe til alle OS.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Skal du ha den på "alle" OS har du følgende valg:
  • Lage èn app per OS.
  • Bruke et rammeverk som kan krysskompilere til native. Eksempel her er C# med Xamarin (iOS, Android, Windows Phone).
  • Bruke et rammeverk som i essens lar deg wrappe en webside som en app. Vanligvis eksponerer disse rammeverkene deler av native API. Den mest brukte er vel PhoneGap (iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry, WebOS, Symbian, ++)
  • Edit: Jeg innså nettopp at det er en metode til. Å istedetfor å lage en app så kan du lage en webside og bruke HTML5 sitt kamera-API.
Sist endret av nso; 13. august 2016 kl. 22:11.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du vil også trenge serverinfrastruktur hvis du har planer om å lagre ting på nettet. Eller om du gambler på at folk er tech-savvy nok til å takle manuell import/eksport..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er du villig til å bruke litt penger på det, så har du www.udemy.com for å lære alt mulig.
De har en egen kategori for utvikling.

Kan anbefale en lærer der som heter Rob Percival, han dekker Android og iOs.
Han har også det han kaller "Complete web developer course".

Han er veldig grundig når han forklarer og utelater aldri hvorfor han gjør noe.
På de fleste kursene så lager han kopi av apper/nettsider som allerede eksisterer, slik at du forstår hvordan disse fungerer.
Han bruker aldri copy and paste, skriver ut alle linjene selv.

Kursene på udemy har ofte kampanjer, slik at du kan ofte få dyre kurs til en billig penge. Jeg har kjøpt alle kursene hos Rob for 80kr.