Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1219
Jeg skal selge min macbook pro, fra midten av 2012 og ser etter en prisantydning. Vil jo tro at den ikke er verdt prisen til en ny, hehe.
Spesifikkasjonene er:
MacBook Pro (13-tommers, midten av 2012)
- 2,5 GHz Intel Core i5 prossesor
- 4 GB 1600 MHz DDR3 hukommelse
- Macintosh HD startdisk
- Intel HD Graphics 4000 1536 M grafikk

Noen som kan si meg sånn cirka hva jeg kunne solgt denne for med god samvittighet? Må nemlig kjøpe meg en ny da jeg skal begynne på westerdals - og de krever en fra 2015 eller nyere

Det er også forresten oppdatert system til OS X El Capitan
Sist endret av Ingmi; 27. juli 2016 kl. 16:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ingmi Vis innlegg
Noen som kan si meg sånn cirka hva jeg kunne solgt denne for med god samvittighet? Må nemlig kjøpe meg en ny da jeg skal begynne på westerdals - og de krever en fra 2015 eller nyere
Vis hele sitatet...
Ang. pris har jeg lite input, annet enn at du bør sjekke finn og lignende sider for å få en liten peil.

Jeg pratet nylig med ei som hadde gått på Westerdals som hadde fått samme beskjed, riktig nok fikk hun den for noen år siden; men det var ca. samme. Det var "påkrevd" med en rimelig ny og dyr maskin. Hun endte med å bruke en eldre MBP som var 3-4 år gammel og det funket fjell. Jeg ville sjekket ved skolestart om det faktisk er nødvendig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Einig med forrige taler. Westerdals anbefaler nytt og flott, og skriv at du får abbonement på Creative cloud. Om du sjekker så har det langt mindre systemkrav enn det Westerdals ber om. Du er trygt innafor.

Det eg ville vurdert var meir RAM (8-16GB er veldig kjekt) og SSD. Det er relativt billig oppgradering - du får ram for nokre hundrelapper for 4GB, og tusings eller så i SSD.

Du skal ha DDR3L-1600MHz SODIMM og 7mm satadisk om du vel å oppdatere ser det ut som - http://www.crucial.com/usa/en/compat...inch,-mid-2012)
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Du får rundt 4-5000 for macen, avhengende av utstyr og kosmetiske skader
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ikke selg den, men oppgrader den som andre har nevnt her i tråden. Det er flere designere på kontoret som bruker samme modell uten problem. Og de er designere av yrke, og bruker selvsagt Photoshop, Illustrator og InDesign. Jeg tror til og med en av de har vært eller er lærer på Westerdals, og paradoksalt sikkert brukt sin egne laptop til det.

Jeg ville i det minste avventet til du har kommet deg på skolen og prøvd.
Trådstarter
16 0
Takk for mange gode svar!
Skal se på hva jeg ender opp med å gjøre, rett og slett - og høre med skolen osv ved skolestart