Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8534
Noen som er interessert i en tur der vi ordner en gruppe med folk som drar på en utflukt til et sted. I Oslo/asker og bærum/Drammen.

Er helt ny på forumet så vet ikke om dette er noe man spør om her

er ikke interessert i holde på med hærverk og den slags, noe som er viktig med tanke på ue.
Sist endret av bac123; 15. april 2016 kl. 12:20.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, blir med!
Holder til i området, og blir gjerne med! Vet ikke om så mange aktuelle "mål", da! Følger tråden videre :-)
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Kan være interessant dersom tid og sted passer seg.
Vet om flere steder i Drammens området, nå er jeg bare 14 år gammel da haha. Vet om blant annet Lier sykehus som de fleste vet om, en forlatt molbyden gruve brukt av Tyskerne i Gullaug under krigen, en storgård som har eksistert i 152 år, en forlatt veikro, plus mer
Den veikroa skal rives veldig snart - om den ikke allerede er det. Var et nyhetsinnslag om det husker jeg for et par mnd tilbake.
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Den veikroa skal rives veldig snart - om den ikke allerede er det. Var et nyhetsinnslag om det husker jeg for et par mnd tilbake.
Vis hele sitatet...
Den sto der på søndagen, kjørte forbi da.
Jeg er med hvis dere stikker i Oslo området
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Hei, jeg hadde nesten glemt dette innlegget, tøft at plutslelig folk svarte. Hva med å ordne en tur til til uka eller i løpet av de neste ukene.
Synes det var noen gode forslag her. Trist at UE stedene blir revet
Hei, skal kanskje en tur til Oslo i sommer, så om tid og sted passer så er jeg med.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Espen K Vis innlegg
Den sto der på søndagen, kjørte forbi da.
Vis hele sitatet...
Men nå er den gjerdet inn så er nok ikke lenge før den rives.
Trådstarter
4 0
Jeg fikk sett den veikroen, det var for noen uker siden. veldig mye rot, men mye som lå igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er kanskje litt off topic siden det ikke er i Norge. På ferie utenfor Istanbul leide jeg, kona og svogeren min et hus på en liten øy som heter Heybeliada. Ca en time med rutebåt fra Istanbul, veldig fint sted for en dagsutflukt om man er i Istanbul.
Der kom vi over et forlatt tuberkulose-sanatorium. Stedet er gigantisk! Det er et kompleks, ikke en bygning. Jeg og kona tok oss inn gjennom en av sidebygningene som hadde et knust vindu i førsteetasje. Inn i hovedbygningen via en gangbro i andre etasje. Kom til en enorm grandios trapp som gikk fra en nydelige men forfallen foajé i førsteetasje. Masse ting står igjen der, nesten som det ble forlatt i all hast. Vi var innom masse rom, kontorer og fellesarealer. Fikk følelse av å være med i the Shining. Det skumleste var da vi fant likkjelleren, komplett med obduskjonsbord og kjølerom for lik. Jeg tok masse bilder, men siden jeg nå er på jobb har jeg ikke tilgang til dem.
Om dere noen gang skulle være i nabolaget vær litt forsiktig for det bor en oppsynsmann med bikjer på området. Vi ble fersket da vi tok oss ut. Først var han veldig brysk og skulle anmelde oss, men kona som snakker tyrkisk klarte å sjarmere ham så det endte med at han inviterte oss på te.

Det ligger flere bilder av anlegget her, men de er kun fra utsiden.

http://modafener.blogcu.com/heybelia...pictur/9160534
Sitat av RattusTurpis Vis innlegg
Dette er kanskje litt off topic siden det ikke er i Norge. På ferie utenfor Istanbul leide jeg, kona og svogeren min et hus på en liten øy som heter Heybeliada. Ca en time med rutebåt fra Istanbul, veldig fint sted for en dagsutflukt om man er i Istanbul.
Der kom vi over et forlatt tuberkulose-sanatorium. Stedet er gigantisk! Det er et kompleks, ikke en bygning. Jeg og kona tok oss inn gjennom en av sidebygningene som hadde et knust vindu i førsteetasje. Inn i hovedbygningen via en gangbro i andre etasje. Kom til en enorm grandios trapp som gikk fra en nydelige men forfallen foajé i førsteetasje. Masse ting står igjen der, nesten som det ble forlatt i all hast. Vi var innom masse rom, kontorer og fellesarealer. Fikk følelse av å være med i the Shining. Det skumleste var da vi fant likkjelleren, komplett med obduskjonsbord og kjølerom for lik. Jeg tok masse bilder, men siden jeg nå er på jobb har jeg ikke tilgang til dem.
Om dere noen gang skulle være i nabolaget vær litt forsiktig for det bor en oppsynsmann med bikjer på området. Vi ble fersket da vi tok oss ut. Først var han veldig brysk og skulle anmelde oss, men kona som snakker tyrkisk klarte å sjarmere ham så det endte med at han inviterte oss på te.

Det ligger flere bilder av anlegget her, men de er kun fra utsiden.

http://modafener.blogcu.com/heybelia...pictur/9160534
Vis hele sitatet...
Å fy f...
Det hørtes spennende ut.

Av alle steder jeg explorer er nok forlatte sanatorier på topplista.

Dette så jo gigantisk ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bac123 Vis innlegg
Jeg fikk sett den veikroen, det var for noen uker siden. veldig mye rot, men mye som lå igjen.
Vis hele sitatet...
Nå er den revet og det aller meste er allerede fjernet, kun en liten grusplass der den lå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Blir dette noe av? I så fall når?