Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1305
Hei, lurer på om noen har noe lesestoff knyttet til omforming av kilde
kode (f.eks mellom java og C++) ved hjelp av XSLT ved å først gjøre java om til XML struktur, for
så å bruke XSLT for å produsere C++ isomorf versjon.

Har egentlig ikke så mye erfaring med XSLT som sådan, men har kjennskap til syntaksen gjennom database faget jeg har hatt.

Tenkte det ville være kjekt å ha litt erfaring, slik at jeg ikke
sitter med bare syntaks på det området.

Å omforme kildekode av typen som ikke ligner på XML, gjennom XSLT var noe jeg tenkte jeg kunne ha interesse av.

Takk
Sist endret av meravok; 27. juli 2016 kl. 14:36.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det slår meg at det ikkje er mulig, med mindre du lager ein så pervertert versjon av XSLT at det ikkje kan kallast XSLT lenger.
Trådstarter
36 3
du har nok rett... XSLT omformer mellom ulike tre strukturer, men java og c++ er jo egentlig en direkte graf, slik at XSLT ikke kan garantere bevaring av struktur, selv
om man får omformet java til XML gjennom Java Architecture for XML Binding (JAXB)

får gjøre noen standard XML til HTML oppgaver, for å få trening
Sist endret av meravok; 27. juli 2016 kl. 15:02.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva for slags forbrytelse mot naturen er dette? Jeg mener, hva er bakgrunnen for å i det hele tatt komme inn på denne problemstillingen?
Trådstarter
36 3
takk.. Ser jeg dummet meg med å nevne JAXB (som jeg ikke kan noe om), men som ser ut til å være å endre serialisert data fra objekter
til XML.

takk for linken
Sist endret av meravok; 27. juli 2016 kl. 15:13.