Solgte nettopp en brukt sofa på Facebook.
Nå har det seg slik at kjøper har sendt meg en advarsel om at hun ville klage til forbrukerrådet.
Kontekst: Jeg la ut en sofa for salg på facebook, en brukt sofa.
Jeg satt opp en auksjon, hvor budet startet på 400,-.
Bilder ble lagt til og dimensjonene på sofaen lagt ved.
Salgsteksten lød: "Brukt skinnsofa selges". Imitert skinn.
Det høyeste budet endte til min overraskelse på 1200,-. Kjøper kom og hentet dagen etterpå og virket fornøyd.
Idag fikk jeg et brev der den denne fruen ville ta saken til forbrukerrådet, fordi hun følte seg lurt. At det ikke var ekte skinn, og at det var tegn til at folk hadde sittet i den var det hun klagde på. I brevet sto det at jeg hadde 14 dager på meg til å hente sofaen og betale tilbake beløpet på 1200,- pluss renter (?).
Hvor står jeg i denne i situasjonen? Føler det blir helt idiotisk å kreve pengene tilbake for dette, ettersom hun ikke stilte et eneste spørsmål angående sofaen i budrunden
Nå har det seg slik at kjøper har sendt meg en advarsel om at hun ville klage til forbrukerrådet.
Kontekst: Jeg la ut en sofa for salg på facebook, en brukt sofa.
Jeg satt opp en auksjon, hvor budet startet på 400,-.
Bilder ble lagt til og dimensjonene på sofaen lagt ved.
Salgsteksten lød: "Brukt skinnsofa selges". Imitert skinn.
Det høyeste budet endte til min overraskelse på 1200,-. Kjøper kom og hentet dagen etterpå og virket fornøyd.
Idag fikk jeg et brev der den denne fruen ville ta saken til forbrukerrådet, fordi hun følte seg lurt. At det ikke var ekte skinn, og at det var tegn til at folk hadde sittet i den var det hun klagde på. I brevet sto det at jeg hadde 14 dager på meg til å hente sofaen og betale tilbake beløpet på 1200,- pluss renter (?).
Hvor står jeg i denne i situasjonen? Føler det blir helt idiotisk å kreve pengene tilbake for dette, ettersom hun ikke stilte et eneste spørsmål angående sofaen i budrunden