Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1219
http://www.elkjop.no/product/ACNXM09...1-73638g1tmnks

Jeg har nettopp kjøpt en brukt pc, da jeg ønsker å spille litt spill. Jeg lurer på om denne pcen tåler litt tyngre spill som feks. Civilization.

Takk
Ifølge denne oversikten klarer Intel HD Graphics 4000 fint å kjøre Civ 5 ivertfall.
Jeg har spiløt Civ V på tablet pc med stor suksess, med samme grafikk motor som deg. Det kan lagge litt og du får ikke maks oppløsning, men det fungerer veldig godt på lavere settings.

Strålende valg av spill!
FemaleRookie
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ifølge denne oversikten klarer Intel HD Graphics 4000 fint å kjøre Civ 5 ivertfall.
Vis hele sitatet...
Hvordan måler du hvordan prosessoren kan kjøre utvalgte spill på dataen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Målingen tar andre folk seg av, minimum og anbefalte spesifikasjoner pleier å ligge nokså lett tilgjengelig for allmennheten.
FemaleRookie
Trådstarter
Beklager, jeg formulerte meg dårlig. Hvis jeg kjøper en ny Macbook Air, hvordan kan jeg da sjekke at prosessoren klarer det spillet jeg evt. kjøper meg? Feks The Sims, o.l.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Beklager, jeg formulerte meg dårlig. Hvis jeg kjøper en ny Macbook Air, hvordan kan jeg da sjekke at prosessoren klarer det spillet jeg evt. kjøper meg? Feks The Sims, o.l.
Vis hele sitatet...
Du googler, eller leser specs på spelet og samanliknar med pcen du har.
Sist endret av vidarlo; 3. januar 2016 kl. 21:39.
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Beklager, jeg formulerte meg dårlig. Hvis jeg kjøper en ny Macbook Air, hvordan kan jeg da sjekke at prosessoren klarer det spillet jeg evt. kjøper meg? Feks The Sims, o.l.
Vis hele sitatet...
Det er det Fleff svarer deg på, og kan jo være greit å sjekke om maskinen kan spille spillene du ønsker å spille, før du kjøper maskinen.
Sjekk minimums krav og anbefalt maskinvare for det aktuelle spillet, og kjøp maskin deretter. Om maskinen du kjøper, eventuelt har kjøpt, tilfredsstiller minimumskravet, ja så kan du spille spillet, og jo nærmere du kommer anbefalt maskinvære, jo bedre innstillinger kan du bruke i spillet.