Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1549
Tittelen forklarer seg sjølv. Kan legge til at eg jobbar i kommunen.

Alt for mykje mas på å være tilgjengelig etter arbeidstid, føler det berre blir verre med åra. Å kunne slå av telefonen etter at kommunen er ferdig for dagen med å suge ut livsgnisten min er ein balanse eg treng i livet mitt for å ikkje bli sur på alle
I utgangspunktet ikke, men det avhenger av hvilken type stilling du har.

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78151
Det kommer an på om det er nødvendig i utføringen av ditt arbeide, om du forplikter deg til å arbeide utenfor normert arveidstid, osv osv.

Hvis du for eksempel er lensmannsbetjent i Evje kommune, og din sjef lensmannen er den eneste andre politimannen i 3 mils omkrets, så er det nødvendig. Greit å få tak i deg i morgen tidlig når det plutselig står tre ransmenn inne i Evje Sparebank.
Eller hvis du er sykepleier, jobber innen helse, brannvesen osv.
I det hele tatt er det en del yrker hvr sjefen din med god grunn kan hevde at det er nødvendig at du har en mobil tilgjengelig. Det betyr ikke nødvendigvis at du må ha den på kroppen til alle døgnets timer.