Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2303
Hei!

Idag kjøpte jeg meg en TV, HDMI og Mini DisplayPort slik at jeg kunne koble til macen. Men problemet mitt er at macen ikke registrerer TVen min. Jeg har prøvd alle HDMI-inngangene, men ingenting funker. Det står bare "ikke signal, sjekk kabel.". Jeg har også forsøkt å gå inn på display og holdt optionsknappen nede for å detecte display, men ingenting skjer. Jeg prøvde å oppdatere macen, men uten hell. TIdligere så har jeg klart å koble meg opp til TVen, men nå funker det ikke lengre. Noen som har tips? Eller så må jeg levere macen inn for å få sjekket at det ikke er noe problemer med inngangen..
Sist endret av Fleff; 1. november 2015 kl. 15:27.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du mulighet til å prøve hdmi kabelen på en annen enhet, evt display-porten også?
Du bruker ikke en hinsides lang kabel?
Har du forsøkt å slå skjermen av og på mens kablen er i?

Installer SwitchResX og se om den hjelper macen din å oppdage skjermen.
- Du kjøpte deg ikke en mini displayport, men jeg tipper du kjøpte deg et mini displayport til hdmi adapter.
- Om TV'en sier "ikke signal, sjekk kabel" er det TV'en som ikke finner Mac'en, ikke Mac'en som ikke finner TV'en.
- Skal du levere inn Mac'en er det UTGANGEN de skal sjekke, den har ingen skjerminngang.

Men for å være hjelpsom i stedenfor: jeg ville sjekka både adapter og kabel med andre enheter før jeg leverte Mac'en inn noen steder.
Hei!

Fleff: Nei, jeg bruker en 2m lang hdmi-kabel.

Fuzzy76: Ja, helt riktig, var mini displayport til hdmi adapter jeg kjøpte. Jeg har fått det til å funke før med samme type kabler. Lite sannsynlig at de skal være kjøpt defekt. Tingen er at jeg har skiftet hovedkort på macen en gang før, og har lest at folk har hatt problemer mer tunderbolten pga hovedkort. Og når jeg går inn å sjekker på "hardware" på macen så står det "thunderbolt: Status: No device connected".. så macen registrerer jo ikke at det er en ledning koblet til.
Men jeg tenker å levere den inn nå, er en del andre småting som har skjedd etter sist reperasjon (skjerm som ikke vil på etter dvale, fryser seg med "debuggger connection error" etc).. men takk for hjelpen folkens!