Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2882
Har bestilt noe billig jallashit fra nettet og fikk i dag en hentelapp. Adressen og mob.nr på pakken stemte, men navnet var feil. Tok hentelappen til postkontoret og dama der sa at kun mottakeren (personen med navnet på pakken) kan ta den ut siden den var sendt som rekommandert. Gadd ikke å krangle over det siden jeg vet at det er ganske strengt. Så gikk jeg. Den blir vel returnert etter 14 dager elns.

Var såpass billig at jeg egentlig ikke bryr meg stort, men er en prinsippsak. Skal ha det jeg har kjøpt. Har kontaktet selger så ordner seg sikkert.
Men lurer på; har noen opplevd noe lignende? Forekommer det ofte?
Jeg ville først og fremst kontaktet Postens kundeservice og forhørt meg der. Nummeret ditt står jo på forsendelsen, så det er viktig å nevne. Har du en kvittering hos selgeren som viser sporingsnummeret? Det burde hvertfall hjelpe til å gjøre det klart at det er din. Har ikke opplevd nøyaktig det samme, men har fått hjelp av Postens kundeservice til noe som er sammenliknbart. Det var en gang en gang en mottaker ikke hentet et rekommandert brev, og jeg hadde flyttet fra returadressen i mellomtiden. Da ringte Postens kundeservice butikken forsendelsen lå i og ba dem skrive ny for meg, før den gikk i retur.
Snakker du med postens kundeservice så husk å spørre om navnet på vedkommende og be de alltid sende en sms eller epost på det dere blir enige om. Har 2 ganger i år opplevd at personer som jobber på posten lover ting uten å faktisk gjøre noe med det. Første gangen var jeg på sykehus når en pakke kom, og siden jeg ikke fikk hentet ut pakken før returfrist så tok jeg kontakt med posten. Ja det var så enkelt å ordne ble jeg fortalt. Og jeg ble lovet en ukes ekstra liggetid på forsendelsen. 2 dager etter ordinær returfrist kom jeg hjem og dro straks for å hente ut pakken - til min store overraskelse så var pakken gått i retur alt. Masse styr og endte opp med å betale frakt 2 ganger....

Andre gang jeg hadde noe usnakket med posten så ba jeg om å få bekreftelse på avtalen vi inngikk på sms - lang pause og en veldig usikker kundebehandler på andre enden. Sms kom og dagen etterpå så sjekket jeg opp pånytt og det var alt i orden.

Sender de en sms så føler de at de har forpliktet seg.
Har send mail siden kundeservice på tlf. er stengt. Blir vi enige om noe så har jeg jo alt dokumentert i form av tekst. Bruker de lang tid på å svare ringer jeg til uka. Takk for hjelpen dere to der oppe^
Hvor langt unna var navnet? Jeg har fått noen hvor de har bommet med noen bokstaver og det har aldri vært et problem.
TS: gå tilbake til den samme butikken litt senere på dagen når det er noen andre på vakt, og prøv å få ut pakka en gang til - min erfaring er at noen er pedantiske petimetre, mens andre gir ut hva som helst til hvem som helst uten å stille spørsmål. Jeg opplevede for eksempel forleden å få en fullmakt avvist fordi mannen bak skranken mente at ettallet i datoen så ut som et syvtall, ut å ta inn over seg at det ikke er 78 dager i mai... Da jeg kom tilbake dagen etter var den en annen person der som lot ikke engang gadd å sjekke legiitimasjonen skikkelig. Sånn er det med byråkrater; noen av dem sier bare nei på autopilot hvis de møter noe som ikke er 100% identisk med en situasjon de har vært borti mange ganger før. Så da må man bare prøve seg fram til man treffer noen som er litt mer avslepne i kantene.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hvor langt unna var navnet? Jeg har fått noen hvor de har bommet med noen bokstaver og det har aldri vært et problem.
Vis hele sitatet...
Vel, etternavnet mitt er ihvertfall ikke Khmaladze

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
TS: gå tilbake til den samme butikken litt senere på dagen når det er noen andre på vakt, og prøv å få ut pakka en gang til - min erfaring er at noen er pedantiske petimetre, mens andre gir ut hva som helst til hvem som helst uten å stille spørsmål. Jeg opplevede for eksempel forleden å få en fullmakt avvist fordi mannen bak skranken mente at ettallet i datoen så ut som et syvtall, ut å ta inn over seg at det ikke er 78 dager i mai... Da jeg kom tilbake dagen etter var den en annen person der som lot ikke engang gadd å sjekke legiitimasjonen skikkelig. Sånn er det med byråkrater; noen av dem sier bare nei på autopilot hvis de møter noe som ikke er 100% identisk med en situasjon de har vært borti mange ganger før. Så da må man bare prøve seg fram til man treffer noen som er litt mer avslepne i kantene.
Vis hele sitatet...
Ja, har tenkt på det. Hun jeg møtte var langt ifra nyansatt.
Sist endret av UnknownPwny; 22. august 2015 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen nåde. Dama på postkontoret ringte Posten selv og alle konkluderte med at den måtte bli returnert.