Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3918
Admin får bare flytte posten om den skal et annet sted.

Jeg har et lite dilemma jeg trenger hjelp til.

Jeg går og leker med tanken på og starte enkeltmans foretak og har store forhåpninger om at dette kommer til og gå i pluss ganske fort.
Men spørsmålet mitt er : For at jeg skal kunne ha dette firmaet så trenger jeg et par tre ting som jeg må kjøpe, og siden jeg pga tidligere idioti har fått et par kreditt anmerkninger så får jeg ikke kjøpt dette privat.
Snakket da med en kompis av meg som sa at med en gang jeg har startet enkeltmanns foretaket så går det noen dager før det blir registrert at jeg har kreditt anmerkning privat og at jeg da kan kjøpe de tingene jeg trenger gjennom firmaet med en gang dette er opprettet.
Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette ?

Beklager om jeg formulerte meg dårlig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får ikkje kreditt med nyetablert enkeltpersonsforetak stortsett, og iallefall ikkje utan at du sjølv er kredittverdig.
Trådstarter
30 0
jeg er ikke ute etter kreditt, men jeg må blandt annet ha mobil abb for og ha mulighet til og kontakte kunder osv . Så er snakk om og få det blandt andre ting i samme kategori
Dette er veldig enkelt oppsummert. Enkeltmannsforetak er deg og du er ditt enkeltmannsforetak. Dvs at kredittscore vil være tilnærmet lik. Du har personlig anmerkninger og det vil medføre at ditt ENK også vil få anmerkning. Altså vil du heller ikke på firmaet få telefonabb, internettabb eller varer på kreditt.

Det du må gjøre er å enten betale dine anmerkninger i sin helhet, da forsvinner merknaden innen 24 timer. Om du ikke har mulighet til å gjøre opp gjelden så må du heller registrere et AS. Et AS er en egen juridisk entitet og får sin score uavhengig av deg som person (til en viss grad) og vil få sin første score som positiv.

Om du virkelig har troen på at det er liv laget for foretaket så forsøk feks å få noen til å bli partnere og sammen klarer dere sikkert å skaffe 30K i aksjekapital.
Sist endret av frtoretang; 25. juli 2015 kl. 01:24.
Hvordan er det å få lån sånne som det finnes titalls av som ikke krever sikkerhet, men som har rimelig høy rente, når man har betalingsanmerkning? Finnes det -noen- som vil gi ut lån på 30 000?
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Hvordan er det å få lån sånne som det finnes titalls av som ikke krever sikkerhet, men som har rimelig høy rente, når man har betalingsanmerkning? Finnes det -noen- som vil gi ut lån på 30 000?
Vis hele sitatet...

Joda det finnes de som låner ut 30.000 til personer uten kredittverdighet - men du finner de ikke blant rubrikkannonser eller via google søk. De operer helt utenfor alle lover og regler og setter sine egne betingelser og renter - og de kan endres underveis om du føkker opp med betaling. Og merk at det aldri endres til din fordel.....de låner ikke ut penger med bankvilkår og det er ingen som sjekker de - for de driver utenfor offisielle utlånere.

Vanlige selskaper låner ikke ut penger til noen som ikke har kredittverdighet. Selv ikke de som tar skyhøy rent. Det er nesten ikke mulig å få til enkle ting som mobil.abb engang. Og lån uten sikkerhet kan du bare glemme. Ikke så mye som en hundrelapp får du på ditt eget navn når kredittscore trigger alarmklokkene.

Så du har 3 alternativer. Lån med åkerkår hos de som driver med slikt, lån hos venner med alt dritten det kan medføre, eller lån med familie som co-signerer lånet evt. som setter bolig som sikkerhet.

Utenom disse 3 ser jeg ingen mulighet til å få lånt 30.000 uten kredittverdighet. Alle kredittkort og hurtiglån selskaper har egne algoritmer som sjekker deg automatisk når du søker lån - uten kredittverdighet så avslås søknad automatisk.
Sist endret av frtoretang; 25. juli 2015 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.