Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1018
eg det noen som kan lære meg å begynne å hacke? bare sånn at jeg får startet(lastet ned de riktige programmene osv)

svar kan også gis på pm (dette er nok det beste alternativ)

polmen: beste måten er vel å laste ned kildekoden til et program, og så leser du litt om språket det er skrevet i til du forstår det som skjer i programmet.
da kan du begynne å lete etter feil og rette dem. gratulerer, du er en hacker
Den guiden var jo mildt sagt dårlig da. Man er ikke noen hacker i mine øyne med mindre man kan flytende x86 assembler.
Hvis man kun lærer seg Python, Java, C/C++, Perl, og LISP som det står der, er man 'bare' en programmerer.

EDIT: Hvis du vil bli hacker, er det viktig at du lærer deg å programmere først. C er et godt startpunkt.
Sist endret av rune420; 17. mars 2004 kl. 11:36.
En hacker ER en programmerer, og flere ting, les litt mer i guiden du.
en hacker er en person som interesserer seg for og bruker veldig mye tid på å mekke på programmer. en person som virkelig forstår all kode han får øynene på.

jeg kan RISC assembly, duger det?
Tulling
Polmen's Avatar
Trådstarter
kan du spesifisere det litt?
jeg fant ut for ei uke siden at jeg hadde lyst til å lære å hakke...hva vil kildeprogram si?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Om du ikke vet hva følgende er:

TCP / IP
kildekode
packet sniffing
for-løkke og while-løkke
shellaccount
bash / csh
patch
bruteforce
og kryptering

... Så har du ikke noe med å prøve å hacke noe som helst. Da er du nemlig kjent som en scriptkiddie, noe alle halvbrukbare hackere hater, og alle gode hackere ignorerer.

Lær deg så mye du kan om datamaskiner, og aldri ta imot råd fra folk som sier de er hackere, eller påstår de har hacket X, Y og Z - du vil ikke ha noe å gjøre med hackere som skryter, eller som er så dumme at de forteller folk om det.

Mest viktig: Ikke vær n00b. Hacking er ikke noe man lærer seg over natta. Ikke over en uke eller et år heller.

basically, if you have to ask, you are too n00b
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hacker er i mine øynde ett SINSYKT bredt spekter.. Det er ikke noe man MÅ kunne.. Er man nyskjerrig er det egentlig nokk.. Hacking går for det meste ut på ting som:
- å finne ut av hvordan ting funker
- få ting til å fungere på en annen måte enn de egentlig er ment
- finne måter å gjøre ting på som man egentlig ikke skal kunne

Det trenger ikke en gang være datamaskiner med i bilde. En som gjør om kaffetraktern sin til en tørketrommel er en hacker. MacGyver ting er typisk hacker dude. En som downloader et program og DoS'er en site er en scriptiekiddie...

Og orgazmus sa: jeg kan RISC assembly, duger det?

Nei det tror jeg ikke på, fordi RISC er ikke ett instruksjonssett, men en typebetegnelse på prosessorer.. Det er som å si "jeg kan 64bits-cpu asm"... you ho!

Scha