Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1400
Heisann godtfolk.

Jeg har følgende hardware spesifikasjoner:
X99 OC formula hovedkort
i7 5820K cpu
32gb DDR4 2133 ram
500GB Samsung SSD harddisk
HD110i GT Corsair kjøling
Fortron 1200W PSU
MSI R9 280X 3GB skjermkort
Windows 7 Ultimate 64-bit og Java 64-bit.

Jeg forsøker simpelthen å kjøre modda minecraft, men klienten sliter som faen. Jeg får sjeldent mere enn 20FPS, da den ligger for det meste mellom 10 og 15.

Jeg har gjort alle de vanlige tingene for å konfigurere minecraft korrekt, samt feilsøkt på diverse måter.

Jeg har skrudd av resourcepacks, for å se om det hjalp, og det gjorde det ikke. Jeg har også skrudd av det meste av "Fancy" grafikk i klienten, satt Chunk-loading til "Multi-Core", og OpenGL til "Fast", Max FPS er satt til Unlimited og Render Distance er satt til 10.

Basen min begynne riktignok å bli litt avansert, med mye maskinerier, men jeg leser om folk som har 500-700 FPS i modda minecraft, og jeg fatter ikke hva jeg gjør galt.

Og før noen spør om det, ja, jeg har Optfine installert.

Jeg testet samme klientpakke på en i5 4690k med 16gbDDR3 1600mhz ram, samt HD6950 skjermkort, og der kjørte det bedre enn det gjør på denne maskinen. Det samme med de andre jeg spiller på server med, de har dårligere hardware enn meg, men får bedre FPS enn meg.

Noe må være galt her. jeg har forsøkt å overklokke GPU og CPU på en trygg og forsiktig måte, uten hell.

Witcher3 kjører forresten smertefritt, med "high quality" setting. og der brukes GPU'en 100% med stabil 78-80 grader. Under minecraft load brukes GPU'en 30-32% og nekter å gå høyere. Jeg vet Minecraft ikke benytter mye GPU, og at det tar mest for seg CPU ressurser, men dette bør jo overhodet ikke være noe problem.

Kan noen hjelpe meg?

På forhånd takk
Sist endret av Pastortom; 6. juni 2015 kl. 16:10.
Kjører du optifine?
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Kjører du optifine?
Vis hele sitatet...
Sitat av Pastortom Vis innlegg
Og før noen spør om det, ja, jeg har Optfine installert.
Vis hele sitatet...
Har du nyeste versjon av Java?/64-bit Java?
Trådstarter
10 0
Sitat av Pastortom Vis innlegg
Windows 7 Ultimate 64-bit og Java 64-bit.
Vis hele sitatet...


Jepps, har ingen andre java installasjoner inne. Nyformatert PC.

4.12 drivere til mitt 280X kort.
Pass på at du minecraft har rundt 2 GB til klienten, (gir du mer så gi den mindre)

Gir det seg enda ikke så er det nok moddene du bruker som er dårlige, det finnes mange elendige mods som fungerer helt fint til man plasserer de på EN spesiell måte, har krasjet mange servere og mistet mange baser på den måten...
Trådstarter
10 0
De andre som jeg spiller med på samme server, med identisk modpack, har 60-70 fps nå. I min base og deres egen.

Jeg prøvde å installere Soartex resource pack nå, og aktivere den, og det er overhodet ingen endring i FPS. Så FPS forsinkelsen er ikke pga animasjoner/det grafiske i spillet, det må være pga noen instillinger/driver-relatert.

Dog Witcher 3 kjører strålende.

Har kjørt 16GB til klienten, så prøvde 8gb, og nå prøver jeg 4GB.

Bytta rammen til Ballistix Corsair 2400 mhz DDR4 16gb, same result.

Slår i veggen her snart
Sist endret av Pastortom; 6. juni 2015 kl. 22:20.
Vanilla fungera heilt fint eller? Ser ikkje at du har nevnt det nokon plass.
Trådstarter
10 0
Vanilla single player gir værre FPS.

ok, testet samme modpack med resourcepack på jobben, og det kjører på 25-35 fps helt greit. en gammel og sliten i3 med 4gb ram. Haha, klikker for meg :P Må være skjermkort relatert
Sist endret av Pastortom; 8. juni 2015 kl. 09:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.