Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1422
Hei, vet ikkje om dette er rett tråd å legge ut på, men uansett. Lurte på om noen hadde informasjon om kordan du starter din egen coffeeshop i Amsterdam.Hvordan går du frem? Søkt i forskjellige forum, men ikkje funnet noen konkrete svar!
jeg har ikke noe erfaring med dette, men jeg vet at det ikke er barebare å få de nødvendige tillatelsene osv. spesielt for utlendinger har de jeg har snakket med sagt at det er et dødfødt prosjekt. en mulighet kan kanskje være å kjøpe en coffeeshop som allerede er åpen? igjen, dette er bare ting jeg har hørt så er egentlig ikke sikker på noe av det.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Etter det jeg har klart å lese meg til (prøv å søke på Google før du søker i forskjellige forum) må du ha lisens. Leste fra 2010 at disse lisense ikke deles ut lenger, men det kan jo ha endret seg.

Ellers må du vel ha en ganske grei egenkapital, noe jeg av fordommer mistenker at du ikke har.
Alle coffeeshop-lisensene ble gitt ut helt i begynnelsen å det kommer ikke til å bli flere, også blir det bare færre og færre pga strengere regler. Eneste måten og starte opp en coffeeshop er å kjøpe en. (Noe som er ekstremt dyrt)
Hvorfor ikke spare alt til den dag det blir lovlig her i Norge? Det kommer til å skje, og jo mer penger du har spart, jo flere steder kan du åpne Ja, det er et langtidsprosjekt, men tenk så fett å kunne åpne to (eller flere) plasser så fort det blir lovlig Men, nå er jeg en drømmer også da