Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7139
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Før kunne jeg røyke store mengder cannabis uten noen som helst problemer, men de siste årene har det bare påført meg angstanfall og destruktive tanker, så det er ikke noe jeg gidder å bruke mye tid på lenger. I det siste har jeg derimot begynt å lese en del om strains med høy andel CBD og lavere andel THC. Jeg er ganske sikker på at det er THC-en som gir meg angstanfallene, og tror jeg sjelden har prøvd noen strains som har en vesentlig andel CBD, som visstnok skal ha god effekt mot angst/depresjon.

Jeg har aldri vært i Amsterdam, men har alltid hatt lyst til å dra dit. Jeg vet at CBD-strains er ganske stort i USA, men har ikke funnet så mye informasjon om hvordan det er i Amster. Noen med erfaringer? Tips til coffee shops som spesialiserer seg på eller fører slike strains? Og noen som faktisk har prøvd CBD-strains og vil dele litt erfaring om det?
Min beste anbefalning er å dra ned dit og spør de lokale budtenderene som jobber på de ulike utsalgstedene. Det er tross alt jobben deres å veilede deg etter hva du ønsker. Gjør heller litt research på hvilke steder som anbefales. Det er heller aldri dumt å spørre de lokale, da de ofte kjenner byen aller best.
Har selv vært i Amsterdam, og du finner garantert det du leter etter!
CBD Dispensary Amsterdam kan jo kanskje være verdt å sjekke ut?
http://www.smokersguide.com/news/81/...amsterdam.html

Om du er innom der, gi oss gjerne en rapport
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Trådstarter
Crabman: Ja, selvfølgelig, men hvis jeg skal dra til Amster med hovedmål om å røyke strains med større andel CBD enn THC orker jeg ikke komme ned der å finne ut at alt de har bare er kraftige THC-strains å bli tipset om noe indica (de fleste Indica-strains har litt mer CBD enn sativa-strains, men etter mitt inntrykk har de fortsatt mye mer THC enn CBD), det er tross alt jobben deres å selge produktene sine, ikke nødvendigvis å hjelpe meg. Dermed spør jeg her fremfor å fly ned for å forhøre meg. Kunne sikkert sendt mail til diverse coffee shops, men det kan jo være greit å høre noen erfaringer her.

Nichotin: Takk, ja, jeg leste litt om CBD Dispensary før jeg opprettet tråden, men noen steder står det at den er stengt. Jeg fant også et sted hvor det sto "The CBD products sold in the CBD Dispensary have no psychoactive effect because the THC content is lower than <0.2%", noe som blir litt i det minste laget av THC igjen. Jeg ønsker fortsatt å få en buzz

Det virker altså ikke som om CBD-trenden har tatt skikkelig av i Europa enda.
▼ ... over en uke senere ... ▼
At strains med høyere CBD-innhold ikke er mer populært er for meg et mysterium. Har vært nysgjerrig på dette en god stund, og ble enda mer interessert etter en skikkelig kjip angstfylt kveld på hasj-sjokoladekake, nyttårsaften, som henger litt i.
Hold oss oppdatert hvis du finner ut noe.
men etter mitt inntrykk har de fortsatt mye mer THC enn CBD
Vis hele sitatet...
Dette vil cannabisplanten uansett ha så lenge du ønsker rus.
Produktene til The CBD dispensary gir ikke særlig rus grunnet det er medisinsk cannabis med formål som feks å lette på kreftsymptomer.

Alle coffeshopsene i amsterdam har et stort utvalg av svært gode indicastrains, som gir noe jeg vil si er en helt annen rus enn cannabisen vi får på gaten her i norge. Det er svært mange i samme situasjon som deg, som ønsker gode indicastrains mot angst. Det er svært utbredt, så tror ikke du vil få noe problem der nede. Kos deg.
Ikke relevant til å skaffe potent CBD, men skjønner godt at han likesågodt spurte her først, i steden for å sende masse mail eller fly til Amster for å finne ut! (Hadde spurt her selv først).
Er vel nesten garantert at noen her vet det han spør om, men om de skrive/svarer her er det jo ikke noe garanti for.

Lykke til på leitinga!
Har du forsøkt "juicing greens?"

Delta 11 THC( spise / drikke) er som regel mer behaglig,
enn Delta 9 THC( røyke / vapour )
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Dette vil cannabisplanten uansett ha så lenge du ønsker rus.
Produktene til The CBD dispensary gir ikke særlig rus grunnet det er medisinsk cannabis med formål som feks å lette på kreftsymptomer.

Alle coffeshopsene i amsterdam har et stort utvalg av svært gode indicastrains, som gir noe jeg vil si er en helt annen rus enn cannabisen vi får på gaten her i norge. Det er svært mange i samme situasjon som deg, som ønsker gode indicastrains mot angst. Det er svært utbredt, så tror ikke du vil få noe problem der nede. Kos deg.
Vis hele sitatet...
La meg omformulere: ratioen er fortsatt høyere enn jeg ønsker, da.

Jeg har vært i Barcelona på "cannabisklubb", hvor jeg har prøvd å forklare problemene mine, de ga meg indica som ga meg en akkurat like kjip stund som både indica og sativa jeg har fått tak i her hjemme. Nå er kanskje ikke cannabisklubbene i Barca like seriøse som coffee-shopsene i Amster enda, da.

Nudo: Det kan være, men panikkangsten jeg kan få er så jævlig at jeg er veldig fornøyd med at den bare varer i rundt en time. Spiste noen ganger når jeg var yngre og kune nyte cannabis uten problemer, og det varer så lenge og er så vanskelig å dosere at jeg ikke tør å ta sjansen
Rart at dette ikke er mer populært ja. Bare noen få % CBD legger en lukker på angsten helt virker det som, selv om THX er flere ganger høyere. I USA finnes mange gode CBD strains, men som du sier så virker det ikke som europa har kastet seg på "trenden" enda?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke alle er like seriøse, men jeg har ganske gode inntrykk fra cannabisklubber i Spania og vil påstå at de er mer seriøse enn en god del coffeshops i Amsterdam, som må være stedet med høyest konsentrasjon useriøse coffeshops: De har jo en hel turistflokk som kjøper varer hos dem uansett, bare kjennerene går til de gode coffeshoppene og vet hva de er ute etter.

Mine to cents er at jeg tror ikke CBD cannabis vil hjelpe deg om det er rusen du er ute etter, den er fremdeles gitt av THC. En god indica strain skulle ha gitt deg en helt annen opplevelse om man ikke liker sativaer (jeg er slik).
Sist endret av Dodecha; 6. januar 2015 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kom nettopp hjem fra en femdagers tur til amsterdam hvor jeg hadde som mål å finne strains som funker for meg. Jeg røyket meg gjennom rundt 8 strains, i alt 5 gram gi eller ta. Dette er en helt ekstrem mengde for meg, da jeg røyker kanskje en gang hver andre måned siden mine cannabisopplevelser har i stor del kun resultert i depersonalisering og paranoid angst. Opplevelsene mine i amsterdam har vært intet mindre enn et paradigmeskifte for meg, og jeg anser nå planten med like stor aktelse som jeg har til psilocybinsopp, og jeg skjønner nå hvorfor amerikanerene er så gira på legaliseringen som de er. Dette er i stor grad fordi jeg røyket kun 1:1 cbd til thc weed eller blandet den samme weeden med de andre strainsene jeg prøvde.

Jeg oppfordrer virkelig alle å etterforske strains bedre for å finne en terpenprofil som passer for sin nevrokjemi, som jeg følte jeg i stor grad har klart. Det er ikke bare cbd:thc ratio som har noe å si på effekten man får av cannabis, og forskjellen mellom godt produsert weed og det skrapet man får her til lands er som natt og dag. Jeg kommer til å skrive en lengre røykerapport for å utdype mer i dagene som kommer, da jeg føler flere bør få opp øynene for hva cannabis kan hjelpe mot. Jeg føler meg som et nytt menneske, jeg er den typiske adhd-personen som har perioder med depresjon/hypomani og bøttevis med ulike typer angst på grunn av et hode som ikke klarer å holde seg i ro. I de siste fem dagene har jeg for første gang følt hvordan det er å være et normalt menneske.
Interessant, hørbørt! Kan du fortelle mer om hvilke strains du prøvde, og hvilke coffeeshops? Min erfaring fra Amsterdam er at det er veldig vanskelig å navigere rundt. I helgene er det stappfullt av folk, og føler det blir feil å starte en lang samtale med budtender når det er kø bak meg... Svært få oppgir THC/CBD-nivå, den eneste jeg husker er De Prix d'ami. Men ser på menyen at det er mye som frister, tror det beste er å gjøre research på forhånd og så oppsøke coffeeshopene.

Kom forresten over Apollyon headshop, som du ser er det masse CBD-produkter. Skal ta turen innom og sjekke ut!
Sibereii var den eneste coffeeshoppen som jeg fant som serverte cbd strains. De hadde "compassion" av dutch passion seedbank og "red angel" fra et annet frøfirma jeg ikke husker navnet på. Sjappa ligger rett over kanalen for dampkring/greenhouse/barneys i haarlemstraat, du finner den lett. Anbefaler som sagt å søke gjennom bla. Leafly før du stikker så du har en grei peil på hva du vil ha av effekter, spør du budtendere om de vet foreldrene til en plante får du et bedre bilde av hvordan rusen antakeligvis blir.

Grey area ved singel elva er og superduper, god bud og alltid lang kø hver morgen før åpningstid.

Det viktigste er at du spør! Drit i alle andre, bedre at de venter fem min ekstra enn at du får det megakjipt i de neste tre timene fordi du ramla i kanalen på grunn av at du røyket deg pærefjærn på weed som ikke stemmer overens med hodet ditt. Jeg spurte alltid "will this make me paranoid/anxious/confused" eller noe sånt, og de prøver som regel å hjelpe deg etter beste evne, om ikke er det som regel bare å snu og finne den neste coffeeshoppen som har hyggeligere og mer informerte budtenders!

Siberie skulle det være, ikke siberei
Sist endret av hørbørt; 10. april 2015 kl. 08:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hørbørt: Så "Compassion" og "Red Angel" er navnet på strains med 1:1 CBD/THC ratio?
Det er lite vits i å røyke "high cbd strain", Da jeg har lest at det som er effektivt mot feks angst er rundt 200-300mg.
Dette er fra rapporter jeg har lest på forum o.l, så skal ikke si det er en kilde.
Og det får du ikke i deg med mindre du røyker masse gram med si en strain som har 8% cbd + du ikke slipper unna thcen (derfor du også får en litt anderledes rus. Og til de som sier cbd overgår thc'en så du ikke blir høy, det er bare piss. Les reviews av foreksempel harlequin.

MEN, 1/1 ratio strength kan også ha positive egenskaper på folk som feks sliter med smerter og andre ting.

Det eneste som er så synd er at ren CBD er så sinnsykt dyrt, pr idag kan jo ikke mannnen i gata bruke dette som medisin. ( da snakker jeg om de med så sterk angst og andre plager at de bruker benzo ).
De med litt urolighet kan nok få effekt av disse sprayene.
Sist endret av jenspetter93; 10. april 2015 kl. 19:14.
Sitat av GABAergic Vis innlegg
hørbørt: Så "Compassion" og "Red Angel" er navnet på strains med 1:1 CBD/THC ratio?
Vis hele sitatet...
De fant jeg på coffeeshoppen Siberie ja, du finner sikkert andre strains om du spør rundt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå er både Red Angel og CBD Compassion utsolgt på Siberie, og det kan ta noen uker før de får dem tilbake igjen. Budtenderen visste ikke om andre steder hvor de selger CBD strains, så jeg klarte ikke finne noe annet... Siberie derimot var en utrolig bra coffeeshop, og de har test lab results for alle strains, så man kan se THC-level etc. Det eneste jeg fant med høyt innhold av CBD var to type hasj, "Royal Gold" og "Super Polm" som hver har ca 30% THC og 18% CBD.
Ah man, for en bummer! Om du er der fortsatt kan du stikke rundt på bla. boerejongens, 1e hulp, grey area og voyagers og høre om de har noe eller vet om noe, alle de er utmerkede coffeeshops! Hvordan var hasjen?
Sitat av hørbørt Vis innlegg
Ah man, for en bummer! Om du er der fortsatt kan du stikke rundt på bla. boerejongens, 1e hulp, grey area og voyagers og høre om de har noe eller vet om noe, alle de er utmerkede coffeeshops! Hvordan var hasjen?
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Nederland, så jeg er i Amsterdam jevnlig. Skal tilbake på fredag for å sjekke. Kjøpte imidlertid CBD oil (1,7%) fra headshopen ved siden av The Doors (særdeles god service), men det spørs om det er noe vits for meg. Men kan være fint å kompensere for høyt THC-nivå hvis man røyker en haze, kanskje.

Hasjen var fantastisk. Ikke testet super polm skikkelig, men har røyket 2g av Royal Gold. Jeg gikk raskt lei av haze her, så jeg foretrekker å røyke god hasj. Min erfaring er at de fleste typer hasj er av god kvalitet, men de beste typene har det lille ekstra. Den brenner fint + herlig lukt og smak. Når man legger jointen på askebegeret setter det seg en ring av olje fra hasjen. God stoned effekt, blir slow og avslappet, men føler meg samtidig ganske klar og kan være sosial. Men min favoritt var Killa Kush fra Siberïe, absolutt beste strain jeg har prøvd. Den slår deg ut og fengsler deg til senga. Musikk blir samtidig fantastastisk/psychadelic. Noen typer får meg til å sovne med headphones på maks volum; selv om akkurat det er en dårlig idé, er det denne typen weed jeg liker best. Ultimate nættings. Ble kanskje fryktelig off topic nå...
Haha, den headshoppen var den samme som tipset meg om siberië! Sykt hyggelige ja! Lykke til med jakten, si gjerne ifra om du finner noe da jeg skal tilbake dit i sommer
Sist endret av Veggen; 3. mai 2015 kl. 18:45. Grunn: Rettet opp ord som var feil