Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1381
Hei. Jeg har hvert avhengig av div stoffer og alkohol i en 10års periode. Gikk ut av behandling i fjor og har kun røykt hasj rett før jul. Ellers så tar jeg meg en øl i helgene.
Men i de siste dagene har jeg fått og brukt Paralgin Forte og voltaren pga smerter.
Etter den 4 dagen har jeg abstinens lignende symptomer.
Kan dette stemme? Jeg vet at spes PF kan være avhengig skapende, men ikke på så kort tid vell?? Eller er det bare hodet mitt som roter med de gamle følelsene?

Har nok til 1,5 uke til, burde jeg slutte å ta dem no? Eller fullføre?
Hvor ofte har du tatt PF? Er det 30mg kodein?
Ja, det stemmer
4 dager høres relativt kort ut, men hva er du kjenner på abstinensene da? Eller har du tatt ganske store doser de siste dagene?
Hvis du føler lett muskelverk, slapphet, lett forkjølelse ++ så er det mye mulig kan jeg tenke meg.

Om du skal fullføre kan ingen gi deg svaret på, spørs helt ann på hva slags smerter du bruker dem mot, men klarer DU det?

For å ikke nevne at det er mye annet rart i luften nå om dagen som f.eks allergi o.l. som kan gi ganske lignende lett opiat "abstinens" feeling.
Sist endret av Sluzzz; 25. april 2015 kl. 01:38.
Kan jo bli avhengig av, og kjenne abstinenser på heroin etter kun 4 dager,
så sånn sett er det ikke sånn kjemperart om du kan kjenne abstinenser over samme tid på Paralgin Forte også.

Men som Sluzzz sier, det er mye annet som kan minne om svake abstinenssymptomer.
Og det er veldig lett å koble kroppslig ubehag (som ved influensa, feber, smerter osv) med abstinenser,
spesielt om du har kjent godt på abstinenser før.
Og kanskje du bare har en dårlig dag el. brygger på noe,
men at hjernen da kobler straks det ubehaget med abstinenser,
og "blåser det opp" til noe verre enn det egentlig er. Bare en teori da.
Men tror nok det sitter litt fast psykisk i minnet dette med abstinenser,
så med engang man er litt dårlig leter hjernen etter en forklaring og koblet det mot dette.

Så ja, jeg tror det kan være hodet ditt som roter litt med gamle følelser.
Merker det selv at jeg lett kan føle at jeg har abstinenser med engang jeg enten har litt vondt i ryggen, sover dårlig, er veldig varm, slapp osv.
Og er helt sikker på at dette er ofte er kun psykisk.


Det ble litt teit med så mange abstinenser-ord her, men fikk ikke til å ordlegge det på noe annen måte!