Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2666
Slik det har seg så har jeg kjørt på noen fra en slik sjåfør nettside, men jeg har trua på at noen jeg kjørte skulle gjøre hærverk på et hus jeg kjørte de til. Trodde det var en fest jeg kjørte de til, men når jeg hentet de en 45 min senere hadde de jævla fart for å komme seg vekk.

Eneste som knytter meg og de jeg kjørte er sms fra hvor jeg hentet de og telefon samtaler. Tok ikke betalt foresten.

Så kan jeg bli medskyldig visst de faktisk har gjort noe hærverk da jeg kjørte dem til årstede og fra årstede? (Håper noe jævlig at det faktisk var en fest jeg kjørte de til)
Sist endret av MadCroc; 29. mars 2015 kl. 12:05.
Hvorfor hadde du slike tanker? Men det jeg ikke forstår, hvorfor hentet du de igjen, om du hadde de tankene? Det gir ikke mening.
Det at de sprang vekk fra stedet, kan bety bråk i huset ( noe som du ikke blir medskyldig i ) men om du kjørte de bevist til åstedet for hæværk eller annet, da kan du bli medskyldig
Har du kjørt på noen? Ja, da kan du bli straffet!
Offtopic:
Hvis dette var en gruppe i Trondheim eller i Stavanger, altså en av norges største, så bør du kontakte admins der om dette.
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Hvorfor hadde du slike tanker? Men det jeg ikke forstår, hvorfor hentet du de igjen, om du hadde de tankene? Det gir ikke mening.
Det at de sprang vekk fra stedet, kan bety bråk i huset ( noe som du ikke blir medskyldig i ) men om du kjørte de bevist til åstedet for hæværk eller annet, da kan du bli medskyldig
Vis hele sitatet...
Kom forsta på dette når jeg hadde gått i sengs. I går når jeg kjørte tenkte æ mer "Dæven dem har vell hastverk" men senere i natt fikk jeg tanken "Hva om de har gjort noe dumt?"

Kjørte jo ikke avgårde å tenkte "Her har de helt klart gjort noe hærverk" og trudde det var fest når jeg kjørte de til.

EDIT: Nei er ikke en stor gruppe slik som Trondheim, bare en lita bygd.
Sist endret av MadCroc; 29. mars 2015 kl. 12:24.
Du vet jo ikke hva som har skjedd, så ville ikke brukt tid på å spekulere i dette. Rett å slett drit i det..
Det store spørsmålet er hvorfor du ikke tok betalt. Kjører du folk bare for moro skyld?
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Hvis du ikke tok betalt, har du ikke gjort deg skyldig i pirattaxi-kjøring hvertfall. Da er det bare en kompistjeneste hvor du kjørte kompisene dine på det du trodde var en fest. Viser det seg senere at det var noe annet, så var du uansett ikke klar over det på tidspunktet du gjorde det.

Så nei, så sant du ikke visste på forhånd hva de skulle, så kan du ikke bli dømt for noe medvirkning. I verste fall kan smsene på dems telefon gjøre at du blir tatt inn til et avhør i saken hvis de skulle bli tatt for dette, men forklarer du da at du trodde du kjørte dem til en fest og ikke var klar over hva dems plan var, så er det ingen problem