Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 51966
Har fått ett brett med antipsykotiske piller ved navn [COLOR="DarkOliveGreen"]Quetiapin Sandoz[/COLOR] men skal vist være fin hvis du har vært våken noen netter. Noen som har noe erfaring?
Har testa det før, og ja de fungerer bra til og sove, på men var helt zombie dagen, etterpå klarte så vidt og holde meg våken, husker ikke hvilken dosering jeg spiste, men jeg sovna ialefall, tvert.
Tar 100mg kveld blir sløv og fin. sover som en kattunge
Gir ikke noe rus men man kan bli litt trøtt/zombie av dem.
Sover som en dritafull unge på dem, men dagen derpå blir helt ødelagt for meg, får store problemer med å bruke hodet.
Sist endret av Chaviz; 19. mars 2015 kl. 13:17.
Har erfart mange ganger at man trenger utrolig lite quetiapin om man har gira i forkant, trenger ikke mer enn en kvart, kvart bit fra en 200mg tabbis, ingen hangover dagen etterpå.
Dere vet at det er ett C-preparat eller?
Sitat av Vetz1 Vis innlegg
Dere vet at det er ett C-preparat eller?
Vis hele sitatet...
Den beste festbremsen som finnes av C-preps.
når det kommer til seroquel kan man trygt si at en zombie modus oppnåes ved høy dose(mg) blir trøtt av bare 25 å helt borte av 200
Quetiapin er det "snilleste" c-preparatet, man blir ikke tykk, psykisk ustabil eller skallet.
Funker som det skal,man sover som en stein og for min del så er det ingen hangover dagen derpå.
Synes ikke man blir sliten dagen etter jeg. Ikke mer sliten enn man vanligvis blir etter å ha vært våken i flere dager og deretter sovet. Svarte egentlig først i denne posten, men ble slettet???? Har saumfart reglene og finner ikke ut hvorfor. Anbefalte deg å ta 25-100mg, trenger ikke så mye, også sover du søtt etter kanskje maks en time alt etter hvor sliten du er. Det man blir sliten av er sterke antihistaminer, spesielt vallergan men også andre som prometazin. Et annet stoff som funker greit men som ikke er like kraftig er remeron.

Har hatt utskrevet disse på resept, så jeg vet hva jeg snakker om. Men kjør på, bare slett. Er jo det dere lever av her inne.

Edit: Og når det er sagt, så at det er "bare" et C-prep betyr ingenting. Finnes mange fantastiske c-preparater til sitt bruk, både for å forsterke og avslutte rus. Lyrica er jo også C.
Sist endret av TrippyKing; 20. mars 2015 kl. 16:58.
Er ikke enig med deg brosjan.
Tar 200mg quetiapin hver kveld, har gjort det i noen måneder nå, så jeg blir ikke zombie dagen etterp. Sover som en stein gjennom hele natta, de typiske quetiapin-marerittene forsvant etter noen uker. Beste sovemedisinen uten rus jeg har brukt.
Sitat av Vetz1 Vis innlegg
Er ikke enig med deg brosjan.
Vis hele sitatet...
Med meg? Pointet med C-preparater er at de som regel ikke, eller aldri, har ruspotensiale. At de kan ha mange andre nyttige egenskaper kan du ikke nekte for. Da har du i så fall null peiling. Eller var det noe annet du var uenig i?
"Hvorfor kan jeg ikke ta meg en joint enn at de skal fore meg med alle disse c-preparatene"
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Trippyking: Jeg tror du surrer litt, du har ingen slettede poster i denne tråden, kanskje nettleseren eller gatewayen til freak ikke fungerte som det skulle.
Sist endret av Dodecha; 21. mars 2015 kl. 14:25.
Stripping=meg?

Okei, beklager så meget, da var det surr i min ende. Takk for at du tok det bryet med å svare!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei bongonly. Det var jeg som hadde det brettet den gang. Husker du? De var 100mg og vi var veldig usikker på om man turde å spise de i det hele tatt. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve en 100mg. Min erfaring/opplevelse av å spise den var at jeg defenitivt ble rusa på den. Ordentlig rusa også. Sto å lagde middag til 4 da effekten slo inn og jeg måtte kaste inn håndkleet etter en iherdig forsøk på å gjøre meg ferdig på kjøkkenet, men kroppen ville bare legge seg ned. Viljestyrken var ikke tung nok for meg da jeg hele tiden hadde TRANGEN etter å sitte på gulvet. Var så rusa til slutt at jeg måtte få noen andre til og ta over kokkeleringa. Sovnet som en kattunge i fanget på kjæresten og hadde min beste natts søvn! følte meg dessverre ikke som en zombi dagen derpå eller bak trøtt.
Sitter nå med 3stk 25mg og undrer på om jeg blir skuffet over de, da jeg ikke oppnår samme effekt som på 100mg.
Eller kanskje alle tre burde konsumerers?
Ren gift og søppel som alle andre C-preparater.
Sitat av Dwayne Vis innlegg
Ren gift og søppel som alle andre C-preparater.
Vis hele sitatet...
Men å være rusmisbruker og skyte rusmidler er helt greit eller? Ditt innlegg er så typisk narkoman som man kan få det til.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Pointet med C-preparater er at de som regel ikke, eller aldri, har ruspotensiale.
Vis hele sitatet...
Lyrica kan brukes for å oppnå en viss type rus. Det er C-prep.
Seroquel / Quetiapin (samme medisin, forskjellig navn) er deilig å sovne på, men hemmer virkelig hjernen dagen derpå.

Sitat av halfagram Vis innlegg
Men å være rusmisbruker og skyte rusmidler er helt greit eller? Ditt innlegg er så typisk narkoman som man kan få det til.
Vis hele sitatet...
La meg få gripe inn med mitt synspunkt:
Jeg har ikke tatt en pille på over ett år. Piller er rett og slett virkelig søppel, så han har rett. Jeg ville foretrukket noe mindre skadelig enn piller, men samtidig i høyere klassifisering
Sist endret av Rusmisbrukeren; 5. juli 2015 kl. 02:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja de kan man få sove godt på om de fungerer på deg. 50mg-100mg gjør de fleste trøtte nok til å sovne. Det finnes 2-3 kjente bivirkninger dog. Aller verst er hangover som du får uansett, den første dagen men som vil gi seg om du skal gå på de fast. Ellers kan noen plages med litt ubehagelige smerter i bena(kan være plagsomt), men dette skjer kun noen og helst i doser over 75mg. Annet er hjertebank og lavt blodtrykk som kan føre til litt svimmelhet, en kjent bivirkning men det skjer kun også noen og oftest på litt høye doser.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg rar 150-200 mg på kvelden for å sovne. Funker som bare det. Er det noen som kjenner til noen skadevirkninger av å gå for lenge på eller noe? Liker ikke helt tanken på å putte det i meg, men det er jo så deilig å slippe lakenskrekken 365 av 365 dager i året. Fått et nytt liv etter disse små tassene
Med mindre du har nedsatt lever eller nyrefunksjon så tror jeg ikke det skal være noe problem, dette bør du spørre legen din om.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Med mindre du har nedsatt lever eller nyrefunksjon så tror jeg ikke det skal være noe problem, dette bør du spørre legen din om.
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig. Men lurte ikke på hva som stod på pakningen, men mer etter om noen visste ol noen studier eller noe om d
Om det hadde vært noen relevante studier som avkreftet eller bekreftet visse komplikasjoner ved langtidsbruk så hadde konklusjonen stått i pakningsvedlegget.
Jeg har gått på hundre milligram hver dag i noen måneder og jeg kan si at de er avhengighetsskapende på den måten at når du slutter å ta de så sover du ikke godt på et par uker.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Folk som prøver å få rus av quentapin flirer jeg av. Er som sagt c resept.. Å jeg går på 800 depot i døgnet pluss hundre for å sove. Å for meg funker det helt topp. Er ikke trøtt om dagen eller nån ting. Funker akkurat som det skal (tankekjør) så syns folk skal slutte med å prate ned medisinene når di funker for veldig mange.
Sitat av Dutte Vis innlegg
Folk som prøver å få rus av quentapin flirer jeg av. Er som sagt c resept.. Å jeg går på 800 depot i døgnet pluss hundre for å sove. Å for meg funker det helt topp. Er ikke trøtt om dagen eller nån ting. Funker akkurat som det skal (tankekjør) så syns folk skal slutte med å prate ned medisinene når di funker for veldig mange.
Vis hele sitatet...
Jeg flirer av folk som tror at alle C-preparater ikke har rus-potensiale. Har du hørt om Lyrica? Neurontin? Efedrin? Baklofen?

Du har rett at Quetiapine/Seroquel ikke har noen rus-virkning i seg selv, men det virker som at mange grer alle C-preparater over en kam.

Men Quetiapine (og andre antipsykotika, antidepressiver, antihistaminer, antikolinergika, osv) brukes enten til å forsterke eller dempe rusmidler, så disse midlene har en plass innen rus-feltet, selv om de alene ikke nødvendigvis gir noen form for rus/eufori.
Sist endret av Mexxy; 31. oktober 2015 kl. 12:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En som ikke fikk sove etter inntak av speed i går/fredag så hadde jeg tilfeldig fått ett brett med 200mg"s tabletter av ei vennine den samme dagen.

Han inntokk hele tabletten på 200mg rundt kl 6 i dag tidlig, selvom jeg sa han heller burde dele den opp.

Det jeg da lurer på er: Han har aldri tatt det før, han sover som en stein enda. Er det/kan det være farlig og innta så store doser første gangen?

Jeg deler den opp i 4 og syns det holder i masse vis, tar dette veldig sjeldent da, for jeg blir alltid så trøtt dagen etterpå. føler det at hele dagen blir ødelagt.
Sitat av king123 Vis innlegg
En som ikke fikk sove etter inntak av speed i går/fredag så hadde jeg tilfeldig fått ett brett med 200mg"s tabletter av ei vennine den samme dagen.

Han inntokk hele tabletten på 200mg rundt kl 6 i dag tidlig, selvom jeg sa han heller burde dele den opp.

Det jeg da lurer på er: Han har aldri tatt det før, han sover som en stein enda. Er det/kan det være farlig og innta så store doser første gangen?

Jeg deler den opp i 4 og syns det holder i masse vis, tar dette veldig sjeldent da, for jeg blir alltid så trøtt dagen etterpå. føler det at hele dagen blir ødelagt.
Vis hele sitatet...
Det går helt fint.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Lyrica kan brukes for å oppnå en viss type rus. Det er C-prep.
Seroquel / Quetiapin (samme medisin, forskjellig navn) er deilig å sovne på, men hemmer virkelig hjernen dagen derpå.



La meg få gripe inn med mitt synspunkt:
Jeg har ikke tatt en pille på over ett år. Piller er rett og slett virkelig søppel, så han har rett. Jeg ville foretrukket noe mindre skadelig enn piller, men samtidig i høyere klassifisering
Vis hele sitatet...
Men speed er helt greit?
Vær svært forsiktig med denne type piller. Det er en grunn til at spesielt Seroquel er svært effektive til å sove på - Prisen som betales kan nemlig bli svært høy!
Det finnes intet Medikament, Kosttilskudd, Vitamin, Plante++ som har 100% rent positive sider (mtp. Bivirkninger, Avhengighet, Skade på organer, Hjerne og lignende). Det er tross alt en grunn til at de mest effektive Smertestillende,- Angstdempende,- og Anti-Depressiva-stoffene også er de mest Avhengighetsskapende og de som har de verste og mest smertefulle abstinensene.

Seroquel er kanskje svært effektivt til å sove på, og faktisk også mot angst. Men vet egentlig halvparten av dere hvordan Antipsykotiske legemidler virker og bakgrunnen for at spesielt Seroquel er så effektiv mot Søvnforstyrrelser som det de er?

Denne typen medikamenter hemmer Dopamin-reseptorene, Serotonin-Reseptorene, Noradrenalin-reseptorene og sannsynligvis også Adrenalin-reseptorene. Og har du ikke et overskudd av disse stoffene fra før av så kan man jo bare prøve å se for seg hvilke type konsekvenser et inntak av ett eller flere slike medikamenter i verste fall kan gi. Alt ifra Kronisk angst og Kronisk Depresjon til Parkinsonsisme, Hjertestans, Sterkt svekket immunforsvar og Hjerneslag. Teoretisk sett vil det også kunne gi permanent skade på de overnevnte reseptorene, øke sjansen for ME, Parkinsons og andre sykdommer, lidelser og tilstander som ofte forekommer ved mangel på de overnevnte stoffene. Hjernekreft/Svulst i Hjernen er sannsynligvis også en mulighet.
I verste fall kan man bli enten totalt grønnsak eller resten av livet være nærmest helt ute av stand til å føle noen som helst Glede, Spenning, Sexsuell Opphisselse++

Det jeg uansett vil fram til er: Alltid les deg opp på hvordan medikamentene du tenker å innta virker. Og dette før du faktisk, frivillig, inntar medikamentet, rusmiddelet, planteekstrakten eller what ever det skulle være. Fordi bare 1 tablett, 1 dose av feil stoff/ekstrakt/medikament/rusmiddel er nok til å gjøre en helt vanlig, oppegående og ellers helt frisk person om til en tilbakestående og siklende grønnsak.
Sist endret av supernatural; 31. oktober 2015 kl. 23:06.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ikke av 200 mg.
Vis hele sitatet...
Hos meg personlig så har så lite som 25-50 mg vært nok til å gi ganske så ubehagelige- og smertefulle bivirkninger (Dystoni, Dyskinesi og Tremor).

200 mg burde en som ikke har et overskudd av de nevnte stoffene absolutt ikke ta. 25 mg innimellom går som oftest helt greit. Men 200 mg? Da kan du like gjerne benytte Cellegift eller Blåsyre som sovemedisin.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Hos meg personlig så har så lite som 25-50 mg vært nok til å gi ganske så ubehagelige- og smertefulle bivirkninger (Dystoni, Dyskinesi og Tremor).

200 mg burde en som ikke har et overskudd av de nevnte stoffene absolutt ikke ta. 25 mg innimellom går som oftest helt greit. Men 200 mg? Da kan du like gjerne benytte Cellegift eller Blåsyre som sovemedisin.
Vis hele sitatet...
Har du kilder? Jeg er ingen ekspert på området, men seroquel blir jo gitt til mennesker som sovemedisin uten at de nødvendigvis er psykotiske. At dette skal føre til slik en drastisk nedgang i visse stoffer, og at denne nedjusteringen skal vedvare på grunn av en nevrotoksisk effekt høres da merkelig ut. Da ville vel mennesker rundt om få parkinsons i svært ung alder? Mtp. hvor mange som går på det uten forhøyet dopaminproduksjon.
Quetiapin Sandoz får jeg mot søvnvansker, stress å uro i kroppen. fikk det av legen på 5min uten å si noe mer om at jeg har uro å stress å det plager meg. jeg får 100 stk hver mnd å de er på 100mg som jeg spiser på kvelden eller i en stresset situasjon, jeg kan ta opptil 300mg på en gang sa legen min.
Når jeg legger meg tar jeg alt mellom 100-400mg over det så får man lettere bivirkninger. jeg merker hvis jeg har spist 400mg+++ så får du urolige bein å kanskje kramper å rykninger i beina. hat gått på de i 2 år å for meg er den en medisin som fungerer meget bra. hvertfall søvnvannsker, demper angst å du blir litt avslapet
Sist endret av plater; 1. november 2015 kl. 00:17.
Kilder hadde vært fint.

Tatt 200mg før jeg å, aldri ført til noe ubehag, annet enn at jeg er veldig trøtt dagen derpå.

mulig folk reagerer forskjelllïg,
Jeg har/bruker mye rusmidler å amfetamin som er min ting brukes ganske regelmessig. når man er sliten å trøtt etter en helg med amfetamin slår Quetiapinen ekstra kraftig ut å du klarer ikke holde deg våken hvis du tar noen få stk. det stopper nesten rusen av amfetamin så er veldig fin å lande på
Sitat av plater Vis innlegg
Jeg har/bruker mye rusmidler å amfetamin som er min ting brukes ganske regelmessig. når man er sliten å trøtt etter en helg med amfetamin slår Quetiapinen ekstra kraftig ut å du klarer ikke holde deg våken hvis du tar noen få stk. det stopper nesten rusen av amfetamin så er veldig fin å lande på
Vis hele sitatet...

Yes! helt enig. sover som regel uansett på amf, men fått en ny type som er ganske rein (sier det er 74&) men man vet jo aldri uansett hva dealeren sier, men dette er fra første ledd da! Den er umulig og sove på uten.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har du kilder? Jeg er ingen ekspert på området, men seroquel blir jo gitt til mennesker som sovemedisin uten at de nødvendigvis er psykotiske. At dette skal føre til slik en drastisk nedgang i visse stoffer, og at denne nedjusteringen skal vedvare på grunn av en nevrotoksisk effekt høres da merkelig ut. Da ville vel mennesker rundt om få parkinsons i svært ung alder? Mtp. hvor mange som går på det uten forhøyet dopaminproduksjon.
Vis hele sitatet...
Hva mer spesifikt er det du ønsker kilder på?


Nå sier ikke jeg at det er en garanti for at man får Parkinsons ved bruk av denne typen medikamenter. Det jeg sier er at ved bruk av denne typen medikamenter (Antipsykotika) uten at personen har et overskudd av Dopamin, så vil dette svært sannsynlig øke sjansen for Parkinsons enten tidlig eller senere i livet. På samme måte som at Røyking øker sjansen for Lungekreft. Men som jo ikke betyr at det er en garanti for, eller at de fleste som røyker får lungekreft.

Parkinsonsisme, som nok er mer kjent under betegnelsene Dystoni, Dyskinesi, Tremor, Skjelvinger og ellers generelle symptomer som man også finner hos personer med Parkinsons, dette er derimot noe litt annet.

Spesielt Dyskinesi er utrolg smertefullt, og personlig så ville jeg ikke engang ønske Adolf Hitler å gå igjennom den type ekstreme og uutholdende smerte som dette gir.

Parkinsomsisme er i tillegg svært vanlig ved bruk av Antipsykotiske legemidler (hyppighet på mer enn 1 av 100 tilfeller om jeg ikke tar helt feil - Spesielt for de mer "gamle" Antipsykotiske legemidlene). Og tro meg, visst du først får de mest alvorlige/smertefulle/ubehagelige formene av denne typen bivirkninger så vil du aldri røre et slikt medikament igjen. Men da er dette sannsynligvis allerede for sent, da slike bivirkninger gjerne varer livet ut (i mindre grad).

Også Afipran ser ut til å hemme Dopamin-reseptorene, og har derfor også disse bivirkningene.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Hva mer spesifikt er det du ønsker kilder på?


Nå sier ikke jeg at det er en garanti for at man får Parkinsons ved bruk av denne typen medikamenter. Det jeg sier er at ved bruk av denne typen medikamenter (Antipsykotika) uten at personen har et overskudd av Dopamin, så vil dette svært sannsynlig øke sjansen for Parkinsons enten tidlig eller senere i livet. På samme måte som at Røyking øker sjansen for Lungekreft. Men som jo ikke betyr at det er en garanti for, eller at de fleste som røyker får lungekreft.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke riktig se hvorfor en skal få parkinsons. Mener du antipsykotika er nevrotoksisk og gir permanent hjerneskade? Hvorfor? Kilder? Jeg prøver ikke angripe deg, vil bare veldig gjerne ha kilder på det. Vet godt hvordan disse medisinene virker, samt noe om parkinsons. Ser ikke sammenhengen dersom ikke disse medisinene fysisk skader hjernen. Hvor fant du informasjonen?
Sitat av supernatural Vis innlegg
Nå sier ikke jeg at det er en garanti for at man får Parkinsons ved bruk av denne typen medikamenter. Det jeg sier er at ved bruk av denne typen medikamenter (Antipsykotika) uten at personen har et overskudd av Dopamin, så vil dette svært sannsynlig øke sjansen for Parkinsons enten tidlig eller senere i livet. På samme måte som at Røyking øker sjansen for Lungekreft. Men som jo ikke betyr at det er en garanti for, eller at de fleste som røyker får lungekreft.

Parkinsonsisme, som nok er mer kjent under betegnelsene Dystoni, Dyskinesi, Tremor, Skjelvinger og ellers generelle symptomer som man også finner hos personer med Parkinsons, dette er derimot noe litt annet.

Spesielt Dyskinesi er utrolg smertefullt, og personlig så ville jeg ikke engang ønske Adolf Hitler å gå igjennom den type ekstreme og uutholdende smerte som dette gir.

Parkinsomsisme er i tillegg svært vanlig ved bruk av Antipsykotiske legemidler (hyppighet på mer enn 1 av 100 tilfeller om jeg ikke tar helt feil - Spesielt for de mer "gamle" Antipsykotiske legemidlene). Og tro meg, visst du først får de mest alvorlige/smertefulle/ubehagelige formene av denne typen bivirkninger så vil du aldri røre et slikt medikament igjen. Men da er dette sannsynligvis allerede for sent, da slike bivirkninger gjerne varer livet ut (i mindre grad).
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke et overskudd av dopamin, men jeg får fortsatt utskrevet Quetiapin (200mg) av legen min. Slik jeg har forstått deg, betyr det at sjansene er store for at jeg utvikler Parkinsons iløpet av livet. Kilder, takk? Parkinsons er ikke nevnt en eneste gang i hverken pakningsvedlegg eller på felleskatalogen.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg kan ikke riktig se hvorfor en skal få parkinsons. Mener du antipsykotika er nevrotoksisk og gir permanent hjerneskade? Hvorfor? Kilder? Jeg prøver ikke angripe deg, vil bare veldig gjerne ha kilder på det. Vet godt hvordan disse medisinene virker, samt noe om parkinsons. Ser ikke sammenhengen dersom ikke disse medisinene fysisk skader hjernen. Hvor fant du informasjonen?
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker på hva du mener når du sier "nevrotorisk". Kan du kanskje mer spesifikt forklare hva du tenker på når du sier "nevrotorisk"?

Men når det gjelder permanent hjerneskade så er iallefall jeg selv veldig overbevist om at bruk av Antipsykotiske legemidler, deriblant Seroquel, kan gi permanent hjerneskade. Mer spesifikt på Dopamin,- Serotonin,- og Noradrenalin-reseptorene.

Dopamin-reseptorene hemmes av Antipsykotiske legemidler. Iallefall de fleste.
Og av denne grunnen så kan sannsynligvis langvarig og fast bruk av disse legemidlene føre til at også etter at man har sluttet å ta medisinene, at Dopamin-nivåene fortsetter å forbli lave - Noe som igjen, sannsynligvis, kan forårsake Parkinsons - Enten kort eller lengre tid etter at man stoppet inntaket av medikamentet.

Det som er veldig sikkert, er at hovedårsaken til Parkinsons ser ut til å skyldes mangel på Dopamin. Noe som er nettopp det Antipsykotiske legemidler kan forårsake.

Når det kommer til Parkinsons i seg selv så beskrives det, at det som skjer når man rammes av denne sykdommen er at hjerneceller dør - Og disse hjernecellene inneholder Dopamin.
Teoretisk sett, så er dette noe som fullt mulig kan skje ved hemming av Dopamin-reseptorene.

Akkurat nå så fant jeg dessverre ikke de studiene-, artiklene,- og forskningsartiklene som jeg har lest tidligere, og som spesifikt tar for seg nettopp parkinsons, bruk av Antipsykotika og at disse kan øke sjansen for Parkinsons senere i livet.
Jeg kommer tilbake til dette visst/så snart jeg finner disse.

Jeg kan derimot her vise til en artikkel ang. Parkinsonssisme - Som er selve definisjonen på symptomene som opptrer ved Parkinsons:

http://legemiddelhandboka.no/Terapi/9739

Sitat av purrplealien Vis innlegg
Jeg har ikke et overskudd av dopamin, men jeg får fortsatt utskrevet Quetiapin (200mg) av legen min. Slik jeg har forstått deg, betyr det at sjansene er store for at jeg utvikler Parkinsons iløpet av livet. Kilder, takk? Parkinsons er ikke nevnt en eneste gang i hverken pakningsvedlegg eller på felleskatalogen.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at du ikke har et overskudd av Dopamin? Har du tatt diverse tester (f.eks testing av blodplater) for å sjekke hvordan dine nivåer av Dopamin er?

Neinei, jeg har da ikke sagt at det er store sjanser for at du vil utvikle parkinsons? Det jeg har sagt er at det sannsynligvis er tilfellet at, visst du ikke har et overskudd av Dopamin, har en litt-moderat større sjanse for å utvikle Parkinsons visst du inntar dette medikamentet enten ofte eller regelmessig.

Det er flere ting som her spiller inn. F.eks:

- Hvor aktiv du er fysisk sett.

- Om du får i deg de nødvendige daglige dosene av Vitaminer og Kosttilskudd som er svært avgjørende for å opprettholde et normalt nivå Dopamin.

- Er du ved en god psykisk helse? Visst en person har Depresjoner, Angstlidelser, Bipolar Lidelse, Utmattelsessyndrom (ME) og andre Psykiske lidelser som skyldes for lave nivåer av Dopamin, så spiller dette en stor rolle for hvor bra personen tåler å innta Seroquel og andre Antipsykotiske legemidler - Avhengig av dose og hvor ofte.

- Også om du er hovedsakelig mest våken om dagen eller om natten spiller stor rolle for Dopaminet.
Det samme gjelder forskjellen mellom å bo i Kautokeino og Kristiansand (pga. forskjellen på kulde, varme, sol, hvor tidlig det blir mørkt/lyst++).

- Også om du benytter rusmidler eller andre stoffer som øker eller hemmer Dopaminet er veldig avgjørende.

++

Visst en person er fysisk avhengig av f.eks. Benzodiazepiner og inntar dette hver dag, og samtidig også sliter med alvorlige Angst- og depresjonslidelser (med forbehold om at disse skyldes mangel på Dopamin) så skal det sannsynligvis ikke mye til før det går skikkelig galt for denne personen (Med forbehold om at denne personen plutselig en dag får utskrevet- og begynner å ta Antipsykotiske legemidler).

Sitat av Relevant Vis innlegg
Har du kilder? Jeg er ingen ekspert på området, men seroquel blir jo gitt til mennesker som sovemedisin uten at de nødvendigvis er psykotiske. At dette skal føre til slik en drastisk nedgang i visse stoffer, og at denne nedjusteringen skal vedvare på grunn av en nevrotoksisk effekt høres da merkelig ut. Da ville vel mennesker rundt om få parkinsons i svært ung alder? Mtp. hvor mange som går på det uten forhøyet dopaminproduksjon.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis Parkinsons. Men Parkinsonssisme som er symptomene på Parkinsons, kan du finne hundrevis om ikke tusenvis av Mennesker rundt om i Norge som lider av som følge av Antipsykotika-bruk.

Og når det gjelder Parkinsonssisme så er dette noe som skjer når Dopamin-nivåene blir for lave.
I tillegg. når en person har fått Parkinsonssisme så varer dette i de fleste tilfeller livet ut - Noe som ganske opplagt bare kan skje visst Dopamin-nivåene fortsetter med å forbli lave (livet ut).

Hvis du ønsker kilder på dette så er det bare å si ifra.
Sist endret av supernatural; 1. november 2015 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det noen studier på skadeeffekter ved bruk av Quetiapin i dose typisk den ved bruk for søvn?
Sitat av Picard Vis innlegg
Er det noen studier på skadeeffekter ved bruk av Quetiapin i dose typisk den ved bruk for søvn?
Vis hele sitatet...
Det er ingen studier som spesifikt tar for seg nettopp Seroquel, som jeg personlig vet om.

Jeg kan derimot vise til følgende Diskusjonstråden hos Diskusjon.no, hvor temaet er nettopp Seroquel:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1428303
Søvndyssende dose på 25 er ganske forskjellig fra type 800mg per dag som antipsykotikum. Jeg regner med at bi-effekter er små av disse på den dosen fra tid til annen.

Z-preperatene var iallefall noe drit for meg. Sterkt vannedannende. Har man to netter med dårlig søvn og tar det begge kveldene, så hadde jeg et helvette med å sovne uten den tredje natten. Det problemet har jeg ikke med seroquel. Psykiateren min sa at disse var det "bare å ta" lol, men at han sjeldent skrev ut z-hypnotikum av årsaken jeg nevnte ovenfor.
Har selv prøvd Quetiapin/seroquel i ett år sammenhengende, veldig vanskelig å trappe ned etterpå...selv om jeg bare stod på 50 mg. Sovnet, men hadde sykt mange ubehagelige bivirkninger. særlig stive, vonde muskler, hjertebank osv
Sitat av Bongonly Vis innlegg
Har fått ett brett med antipsykotiske piller ved navn [COLOR="DarkOliveGreen"]Quetiapin Sandoz[/COLOR] men skal vist være fin hvis du har vært våken noen netter. Noen som har noe erfaring?
Vis hele sitatet...
Funker kanon bra om du er forlenge våken, satt dag 5 på speed tur, tok 1 sånn 25mg å alt gitt rett til normalt fra en gal phycose..

ellers er de gode til og sove på som medisinsk bruk (for noen)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg har ikke lest igjennom alt av svar. Men til dere som sier dere blir Zombi JA dette merket jeg også dagen etter var jeg helt kake MEN det var kun fordi jeg tok den for sent. jeg merka det som regel etter en 2 timer at øyelokkene ble tunge. Men da er det jo bare og time det litt ? viss du skal sove 11 ta det 9 det begynte jeg med og funka utrolig bra. og kom meg fint igjennom dagen uten og føle meg som zombie