Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1118
Hei, jeg skal kjøpe meg en ny pc i løpet av året, og i den forbindelse trenger jeg litt hjelp fra noen som er litt mer oppdatert på hardware enn det jeg er.

Har ikke satt meg noe budsjett ennå, men jeg kan vel sette en grense rundt 30 000,-
Pcen skal brukes hovedsaklig til gaming, men også streaming og videoredigering.
Har en 120hz skjerm, og vil ha en pc som takler å kjøre spill på ultra uten å droppe for mye i fps.

Foreløpig har jeg sett på Corsair Obsidian 900D, som kabinettet til dette, rett og slett pga reviews jeg har sett. Ser på dette som en investering, siden jeg kan bruke dette kabinettet til fremtidige pc-byggings prosjekter.
Jeg lurte også på om jeg skulle gå for et Nvidia skjermkort denne gangen, ettersom jeg har brukt AMD de siste årene og er en smule misfornøyd med driveroppdateringer der.

Men jeg tar gjerne i mot andre forslag på kabinetter, hvis noen kan anbefale noe som er romslig/lett å montere i, har god kjøling og isolerer litt mot lyd.

Vannkjøling er alltid et pluss, men jeg er usikker på hva som lar seg gjøre til denne prisen.

Jeg trenger da altså alt av innmat + kabinettet til pcen.
Gleder meg til å se hvilke forslag dere kommer med!

På forhånd takk,

Morten
Her har du ett høyt budsjett og slik det er i dag hadde jeg tittet på 5820k/5930k, ddr4 og gtx980(x2?)
Nå er det lenge igjen av året så gidder ikke sette opp ett forslag egentlig, da dette er unødvendig når en ikke vet når en skal handle, og da kan situasjonen være en helt annen
Trådstarter
2 0
Takk for svar, sweem Kunne du forklart litt hvorfor du velger denne prosessoren og evt komme med forslag til et bra hovedkort? Jeg er litt utdatert på dette for øyeblikket.
Grunnen til at jeg ikke har satt noe dato på når kjøpet skal skje, er rett og slett fordi jeg ville se et par forskjellige utkast før jeg bestemmer meg. Gtx980 kortet høres ikke dumt ut det heller. Jeg har ingen erfaring med å kjøre 2 skjermkort. Er dette noe som er vanskelig å få til, eller er det bare å koble de sammen med en sli kabel og så er det gjort?

På forhånd takk
Ser ikke helt vitsen med pc til 30k, for 15k får du nok en pc som klarer alt og kan oppgradere senere for resten når ny teknologi kommer ut