Sitat av
nomore
Men for egen del(og andres), skill på dette med garanti og reklamasjon. Hold det til reklamasjonen som er lovfestet via forbrukerkjøpsloven. Dette gir deg gode rettigheter som forbruker.
Takker!
Er litt forvirret om det å skille mellom garanti og reklamasjon: Hvis jeg i første henvendelse til kundeservice har påpekt feil, vist til garanti og ønske om å få reparert eller erstattet produktet, teller det da som en garantisak og ikke reklamasjon, sånn at forbrukerkjøpsloven ikke er like gjeldende?
Noen jeg kjenner sa at serviceverksteder nedprioriterer og bruker mye lengre tid på garantisaker enn vanlige reparasjoner, ettersom de ikke tjener penger på garantisaker. På en annen side ble det sagt i din første post at garanti skal ha bedre vilkår enn det som er lovpålagt for reklamasjon, inkludert tiden det skal ta å behandle saken.
Har jeg ikke samme rettigheter i en garantisak?
Sitat av
Cikey
Videre er det ikke spesielt avgjørende for kunde hvorvidt han henviser til garanti eller reklamasjon ettersom en garanti aldri kan gi dårligere vilkår enn reklamasjonsretten. Altså vil TS kunne kreve det som dekkes av reklamasjonsretten uansett.
Det var det jeg trodde. Altså kan jeg vise til forbrukerkjøpsloven og vilkårene for reklamasjonssaker hvis jeg blir nødt til å kverrulere
Sist endret av Nocturnalis; 25. februar 2015 kl. 00:40.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.