Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7009
Heisann, nå er det snart ferie igjen og vi tenkte vi skulle ta en "morrotur" til et land et sted i verden, samme hvor egentlig bare ikke alt for dyrt, skal bare være borte 5 dager.


Er under 18, sååå ikke noe festing gitt.

Har dere noen steder å anbefale?
Jeg kan anbefale Gran Canaria. Sikkert litt klisjé, men jeg liker meg ihvertfall der.
Ca 5 timers flytur, varmt og gode priser.
Njaa, nå har jeg vært der rundt 5 ganger allerede >.> Litt smålei kan du si..

Men joda, er koselig der, hvis man er på utkikk etter strender og byer fylt med turister
Sist endret av EliteBook; 4. februar 2015 kl. 12:56.
Nesten 5 ganger?


Litt mer informasjon hadde jo også vært ønskelig, ønsker dere og reise på ski ferie? badeferie? storby?
Sitat av danseku Vis innlegg
Nesten 5 ganger?
Vis hele sitatet...
Sikkert 4 ganger

Jeg vil anbefale Kreta, mye fint å se
Min beste ferie var en berg&dalbane-ferie der vi besøkte Gröna Lund, Tivoli, Liseberg og Tusenfryd. Bland gjerne med badeland (Bø Sommarland er awesome, Skara Sommarland er helt ok, vanntingene er mindre enn i Bø men de har berg&dalbaner i gjengjeld og ikke bare vannting). Kan noe sånt være intressant? I Göteborg finnes også Universeum, som er vel verd et besøk.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Syns det ofte er så fokus på å dra til utlandet, og hvor varmt eller kaldt det er der man drar.

Hva med en spennende tur norge rundt?

http://www.touristphoto.no/images/gudbr%20dal%20sor/helvete%20info%20skilt.jpg
Sitat av danseku Vis innlegg
Nesten 5 ganger?


Litt mer informasjon hadde jo også vært ønskelig, ønsker dere og reise på ski ferie? badeferie? storby?
Vis hele sitatet...
Endra fort på det

hmm, ikke noe ski nei.

Er egentlig samme, er åpen til alt annet enn ski/vintersport opplegg, heh

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Sikkert 4 ganger

Jeg vil anbefale Kreta, mye fint å se
Vis hele sitatet...
Vært der og, ble litt for kjedelig. Mulig jeg virker kresen osv nå.. men har vært en god del i utlandet, og er interessert i å oppleve/se noe nytt :P (Annet enn syden)
Sist endret av EliteBook; 4. februar 2015 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Vært der og, ble litt for kjedelig. Mulig jeg virker kresen osv nå.. men har vært en god del i utlandet, og er interessert i å oppleve/se noe nytt :P (Annet enn syden)
Vis hele sitatet...
På fem dager er det grenser for hva man klarer å oppleve og hvor langt det er forsvarlig å dra. Men, hva med feks Disneyland? Surfe-camp på Mallorca? Eller, lei en seilbåt og dra på tur? (Du får leid båt, med en dude som faktisk vet hva han gjør, for x-antall dager i stort sett alle land med kystlinje. Koster ikke veldig mye mer enn hotell)
Phuket, Thailand, f.eks Patong Beach.
Sitat av Alec Vis innlegg
Phuket, Thailand, f.eks Patong Beach.
Vis hele sitatet...
Du anbefaler å reise til Thailand på 5 dager? høres ut som årets beste plan.
Hvis du drar til Hellas/Roma, så skal du ikke løfte ræva så veldig langt utenfor hotellrommet, før du finner ting som er meget interessant. Deriblant våres kultur vugge...
Sitat av moret Vis innlegg
På fem dager er det grenser for hva man klarer å oppleve og hvor langt det er forsvarlig å dra. Men, hva med feks Disneyland? Surfe-camp på Mallorca? Eller, lei en seilbåt og dra på tur? (Du får leid båt, med en dude som faktisk vet hva han gjør, for x-antall dager i stort sett alle land med kystlinje. Koster ikke veldig mye mer enn hotell)
Vis hele sitatet...
Faren min kan seile, var en god ide faktisk

Mye gode ideer forsåvidt, thx
Sist endret av EliteBook; 4. februar 2015 kl. 16:04.
Kan jo anbefale Estoril i Portugal, fin by, med flere kilometer strand, mye sol og i Cascais som ligger en kort gå tur unna har de veldig mange fine restauranter og kule handlegater. Selv bodde jeg på Hotel Londres og det var et fantastisk hotell som jeg kan varmt anbefale, eieren er svensk.

Ellers er Barcelona et artig sted og det er gjerne billigere å leie leilighet enn å bo på hotell der. Fantastisk by med mange artige aktiviteter, både i og utenfor byen. Veldig mange lommetyver der, men hvis du bare passer litt på mens du vandrer ned La Rambla i ferierus så skal det ikke være noe problem, vi ble iallefall ikke frastjålet noe.
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Min beste ferie var en berg&dalbane-ferie der vi besøkte Gröna Lund, Tivoli, Liseberg og Tusenfryd. Bland gjerne med badeland (Bø Sommarland er awesome, Skara Sommarland er helt ok, vanntingene er mindre enn i Bø men de har berg&dalbaner i gjengjeld og ikke bare vannting). Kan noe sånt være intressant? I Göteborg finnes også Universeum, som er vel verd et besøk.
Vis hele sitatet...
Sikkert artige ting å gjøre for TS i vinterferien sin dette..
Roma er en by det ikke går an å mislike. Min anbefaling
Siden du bare har 5 dager og vil oppleve noe nytt, hadde jeg valgt storby i Europa. Sjekk hva som er billigst av flybilletter til Roma/Athen/Istanbul/Barcelona/Budapest og kjør på!

God tur!
London? Fornøyelsespark, museum, shopping, spising. Funker fjell som 5-dagers tur.
Sist endret av iglotruck; 4. februar 2015 kl. 19:44.
Marokko - billigbilletter med Norwegian, mega spennende land. Noe for alle.
Fem dager tilsier en storbyferie i Europa helt klart. Roma høres ut som et godt forslag. Fine temperaturen på denne tida.
Overskuddsmateriell
Var selv 5 dager i London i høst, mye spennende å se på der.
De to museumene der (Naturhistorisk og teknisk) er store og mye spennende å se inne i for store og små.
Du har også studioet hvor Harry Potter filmene ble spillt inn der.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Endte opp med å dra til Amsterdam, hvis noen lurte. Var helt ok