Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4656
Hei
Bestilte noe fradoitstyle.com for et par uker siden. I dag fikk jeg følgende sms fra fedex:

Hei. Vi har en sending til deg som inneholder ZENTAI COSTUME. Vi trenger en betalingsbekreftelse på varene for å verifisere vareverdi, f.eks. PayPal eller visa kvittering. Vennligst send den til . Send innen 16/1 for å unngå retur av sendingen. Merk mailen med trk nr:xxxxxxxxxxxx
Mvh
FedEx


Så sende jeg screenshot av paypal kvittering og trk nr til den mail-adressen. Litt senere fikk jeg denne mailen:

Hei

Du er under 18 år, så vi trenger en mail fra en av dine foreldre. Hvor de
bekrefter at vi kon fortolle inn på en av dem. Mailen sende på denne
adressen:



Mvh|Best Regards

May-Britt Øren Hansen
Clearance and Brokerage Support, Global Trade Services, Norway
Fedex Express Europe, Middle East, Indian Subcontinent & Africa


Det første jeg reagerte på var stavefeilene og hvor dårlig formulert mailen var. En annen ting er, hva mener de med "at vi kan fortolle på en av dem." Er det noe jeg ikke har fått med meg at man må være 18 for å fortolle noe? Hvorfor kan de ikke bare sende med regningen i mit navn?

Takk for hjelpen til de som tok seg tid til å lese
Sist endret av 295638; 12. januar 2015 kl. 20:04.
Fordi du er under 18 og har ikke lov å ta opp kreditt.
Når de fortoller en vare, så fortoller de den for deg i deres navn, og sender deg fakturaen med 10 dagers betalingsfrist (som oftest).

Så er nok som en sikkerhet at de kan sende regningen til inkasso om den ikke blir betalt.

Mailen er også relativt forklarende:

osl = Oslo
fedex = Firmaet, naturligvis.
_pop = Litt værre å finne en fornuftig forklaring på.
Sist endret av Blackkoz; 12. januar 2015 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er litt ymse reviews enten så er det tusen takk doitstyle, eller så er det ting som ikke ble med og "jeg fikk to venstre armer", "jeg fikk ingen maske", "de svarer ikke på e-postene". Tror det er ganske ymse kvalitet. Du bør ta butikker fra kina med en klype salt. Leste noen reviews og det var noen som ambefalte http://www.zentai-zentai.com/ kanskje det er noe og hente derfra (?)
Trådstarter
Blackkoz: Så hva er det egentlig de vil høre fra foreldrene mine? "Det er greit at dere fortoller i mitt navn"? Hva skal mailen de sender inneholde?
Sist endret av 295638; 12. januar 2015 kl. 20:38.
De vil ha kontaktinfo, slik at de kan fortolle pakken i en av foreldrene dine.
De har ikke lov å fortolle pakken i ditt navn.
Sist endret av Blackkoz; 12. januar 2015 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Så fullt navn, adresse, mail og telefonnummer holder?
Sitat av 295638 Vis innlegg
Så fullt navn, adresse, mail og telefonnummer holder?
Vis hele sitatet...
Som du ser så trenger de også kvittering på varen. Så de vet hvor mye de skal fortolle for.
(holder som regel at du slenger bestillingsbekreftelsen du fikk fra nettbutikken som vedlegg om prisen på varen står der)
Sist endret av moret; 12. januar 2015 kl. 20:50.
Holder nok med en:

"Jeg bekrefter at dere kan fortolle varene i leveranse/trk nr XXXXXXX i mitt navn.

Mvh.
Mor Moresen"
Sist endret av Blackkoz; 12. januar 2015 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Da har jeg forstått litt mer, takk for hjelpen