Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6580
Tror facebook har kommet med noe nytt det siste året, for nå må man skalere bildene sine, noe som er jævla irriterende. Spesielt om man vil bruke et bilde man har lagret fra Snapchat.


Jeg har et bilde av meg som jeg lagret fra Snapchat som er 480x800 px. Når jeg prøver å sette det som profilbilde på facebook må jeg croppe bildet noe jævlig slik at bare haken og halve trynet vises på meg.

Noen som har en kjapp fix for dette? Når jeg legger ut bildet som vanlig bilde, så trenger jeg ikke skalere, kun hvis det skal være profilbilde..
Du kan jo gjøre hele bilde mindre. Gjøres enkelt ved å reskalere det i paint.net for eksempel eller på imgur.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Du kan jo gjøre hele bilde mindre. Gjøres enkelt ved å reskalere det i paint.net for eksempel eller på imgur.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skal slanke høyden på bildet blir jeg seende en del feitere ut enn det jeg er. Forbanna dritt dette at profilbildet må være en firkant. Var mye bedre før uten dette skalerings-tullet.

Takk og lov... Jeg fant tilfeldigvis en comment på en random youtube-video:
"here's how to fix this, even if it's annoyingly longer.
1. upload photo, not from www.facebook.com but from m.facebook.com (m meaning mobile). UPLOAD, NOT select profile pic. upload it as if it were part of a status you're writing.
2. still from m.facebook.com, go to said picture and set it as profile picture.
3. now you can go to normal www.facebook.com but it works from either there or m.facebook.com : put your mouse cursor over your profile pic, select "update profile picture", then go to the little pen icon to the right of "take photo". that'll allow you to reposition your current profil pic.
4. profit!"


Funket gull!
Sist endret av Kvakvorkvifor; 10. januar 2015 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan låse proporsjonene så begge blir mindre og akkurat like mye mindre.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du slanker jo selvsagt bredden i proporsjon med høyden, så ikke du blir seende feit ut.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du slanker jo selvsagt bredden i proporsjon med høyden, så ikke du blir seende feit ut.
Vis hele sitatet...

Du forsto tydeligvis ikke...
Prøv selv å slanke et snapchat-bilde i bredden for å få det tilpasset profilbilde på facebook.

Skjønner ikke hvorfor dere forteller meg hva jeg må gjøre når jeg har sagt at jeg har funnet en fix for problemet. Følg oppskriften ovenfor.