Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1230
Nå har det vell seg slikt at for å koble seg til rutern via nettleseren, må man skrive inn default gateway(?)

Vell, jeg har prøvd dette men det funker ikke..

Jeg kjører CMD som Administrator, og skriver inn
- ipconfig | findstr /i "Gateway"

Da kommer det opp slikt:

Default Gateway . . . . . . . . : 192.168.10.1
Default Gateway . . . . . . . . : ::

Så da åpner jeg nettleseren(google chrome) og skriver inn dette..... Ingenting skjer.. -Jeg kommer på at jeg har hørt at på noen rutere må man være koblet til med kabel for å gjøre dette.. Jaja, da setter jeg kabeln inni PC porten på rutern, og deretter inn i PCen, og prøver igjen.. Fortsatt ingenting...

Noen som har noe som helst peiling på hva som kan være feil??

Vår internettleverandør er NTE, og ruteren heter "Altibox - ZyXEL P2812". Har også en boks som ruteren er koblet til som heter "Altibox - HET-3012".

EDIT: Her er et skjermklipp av hvordan det ser ut på NTE sine "mine sider":
http://s2.postimg.org/qvqvjsljt/Capture.png

Grunnen til at jeg skal gjøre dette, er forresten fordi jeg skal bruke portvidrekobling, noe som jeg ikke får til via NTE sine "mine sider".

Her er enda et skjermutklipp på hvordan det ser ut:
http://s16.postimg.org/grvuwubpx/image.png
Nå skal jo egentlig port 959 være åpen(?). 130 er siste nummeret i min IP adresse som jeg fant fra canyouseeme.org. Noe feil her?
Sist endret av pcn00b; 5. januar 2015 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pcn00b Vis innlegg
Nå skal jo egentlig port 959 være åpen(?). 130 er siste nummeret i min IP adresse som jeg fant fra canyouseeme.org. Noe feil her?
Vis hele sitatet...
Ja, du skal ikke sette inn siste oktet i din offentlige ipadresse, du skal sette inn siste oktet i din pc sin lokale ipadresse.
Kjør ipconfig uten å filtrere bort alt untatt gateway så får du ipadressen.
Trådstarter
98 3
Sitat av Trrunde Vis innlegg
Ja, du skal ikke sette inn siste oktet i din offentlige ipadresse, du skal sette inn siste oktet i din pc sin lokale ipadresse.
Kjør ipconfig uten å filtrere bort alt untatt gateway så får du ipadressen.
Vis hele sitatet...
How do i do that?

iPv4.............192.168.10.106
Er det den du mener?

Edit: Fikk det til å virke nå
Sist endret av pcn00b; 6. januar 2015 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.