Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4940
Hei! Vi er fire jenter på 19 og 20 år som planlegger å feire nyttår i Amsterdam, Berlin eller London. Er det noen som vil anbefale en av byene? :-) Vi vil bare ha en kul nyttårsfeiring, noe litt annerledes enn her hjemme.
Ta en titt her. Kanskje du finner noen mer konkret svar der
Det spørs jo hva slags feiring dere er interessert i. Med mindre man
ordner seg privat er det jo nattklubber som ofte gjelder i de større
byene. Kunne jeg velge ville jeg nok tatt Berlin eller Barcelona.
Amsterdam er også tidvis bra. Etter min egen smak.
Hvis dere er åpne for å reise litt lenger ville jeg vurdert New York City. Kan tenke meg at det er liv der på nyttårsaften.
Jeg hadde nok valgt Berlin av de tre byene. Amster er kult nok det liksom, men det blir fort jævlig mange rusa turister på tur. Skummelt å ende opp stein som et grustak før moroa begynner i den byen også.
London er litt meh imho, har ikke vært der på et par år men synes generelt byen blir kjedelig iforhold til andre steder i Europa(bra fyrverkeri though).
Berlin er totalt bonkers ifølge festglade mennesker jeg stoler på, så da blir det mitt svar.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg hadde nok valgt Berlin av de tre byene. Amster er kult nok det liksom, men det blir fort jævlig mange rusa turister på tur. Skummelt å ende opp stein som et grustak før moroa begynner i den byen også.
London er litt meh imho, har ikke vært der på et par år men synes generelt byen blir kjedelig iforhold til andre steder i Europa(bra fyrverkeri though).
Berlin er totalt bonkers ifølge festglade mennesker jeg stoler på, så da blir det mitt svar.
Vis hele sitatet...
Tiltredes! Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor dere ikke vurderer varmere plasser. London blir fort regn og sur bris. Kjipt å vakle rundt i stilætter i slikt klima.
Har vært i Berlin for å feste 2 ganger selv(en med jobb og en privat). Jeg kan absolutt anbefale denne livlige byen til dette. Nattlivet er fantastisk, mange fører dog ganske streng dresscode og mange av festene er basert på bekjentskap. Når det er sagt er det sikkert et hundretalls nattklubber med liv hver helg. Alkoholen er billig og samme er oppholdet hvis du vil. Jeg ville dratt til Berlin.
Hadde valgt Amsterdam. Lett. Veldig hyggelig sted. Tviler på at det ville blitt en ubehagelig opplevelse med mange rusa turister, eller at dere selv er ruset/beruset, som Moret skriver over her.
Jeg ville umiddelbart tenkt Berlin. Mulig jeg er blitt litt biased etter å praktisk talt ha bodd der i tre måneder, men slik jeg tenker høres Berlin ut som et passende sted. Mange klubber, og i deres tilfelle kan dere både gå for 18+ klubber samt 21+ klubber. I Berlin er det nesten alltid et eller annet som skjer, og øl er billigere enn vann. Ellers er bare Berlin en kul og interessant by generelt.

Når det kommer til clubbing: Pass på drinkene deres, og pass ekstra godt på hverandre. Har ikke tall på hvor ofte, men jeg har hatt norske bekjente som er blitt drugga ned ved hjelp av "noe i drinken". Kanskje litt avhengig av hvilke steder dere fester på, men likevel, som et generelt tips.

God Silvester-feiring
Amsterdam, såklart Eventuelt London, ikke Berlin, Tyskland er et kjedelig land om dere ønsker noe litt alternativt! Med alternativt mener jeg litt ekstra godteri på nytttårsaften Sånn sett er London enklest om man ikke kjenner noen, men Amsterdam tryggere..

Men jeg skal enten til Amsterdam eller London på nyttårsaften selv, så vi kunne kanskje vorset sammen så kunne jeg hjulpet til med det uten noe stress!! hehe! Men da må dere bestemme dere hvor dere skal da!

Eventuelt er det muligheter å leie penthouse suiter som står tomme nede i varmere strøk siden det er lavsessong, som f.eks marbella o.l(får 160kvm penthouse med 50kvm takterassse og yacussi osv for 4-5000 i uka) Ikke det stedet med mest liv, men det tar av der og! Og om man får med noen venner(er 12 sengeplasser trur jeg der jeg tenker) Men det er jo maks en tusenlapp pr person i bosted, og samme for flybiletter! Og man kan ha kongefest med kongeutsikt!

Si fra om dere kunne tenkt dere å leie noe sånn sammen med min vennegjeng, kanskje du får overtalt din venner, og jeg mine! Jeg er ote litt mer spontan enn de fleste andre vennene mine da men!

Dette er selvfølgelig mulig i amster, london osv og! Bare mye dyrere MEN FORRESTEN, ROTTERDAM er definitivt verdt å sjekke ut, det går ofte i glemmeboka hos folk, men er nesten bedre enn amster, mer storby!

La meg få vite hva dere planlegger og om dere har tenkt å feire en "alternativ" nytttårsaften!!
Amsterdam, såklart Eventuelt London, ikke Berlin, Tyskland er et kjedelig land om dere ønsker noe litt alternativt! Med alternativt mener jeg litt ekstra godteri på nytttårsaften Sånn sett er London enklest om man ikke kjenner noen, men Amsterdam tryggere..

Men jeg skal enten til Amsterdam eller London på nyttårsaften selv, så vi kunne kanskje vorset sammen så kunne jeg hjulpet til med det uten noe stress!! hehe! Men da må dere bestemme dere hvor dere skal da!

Eventuelt er det muligheter å leie penthouse suiter som står tomme nede i varmere strøk siden det er lavsessong, som f.eks marbella o.l(får 160kvm penthouse med 50kvm takterassse og yacussi osv for 4-5000 i uka) Ikke det stedet med meste liv, men det tar av der og! Og om man får med noen venner(er 12 sengeplasser trur jeg der jeg tenker) Men det er jo maks en tusenlapp pr person i bosted, og samme for flybiletter! Og man kan ha kongefest med kongeutsikt!

Si fra om dere kunne tenkt dere å leie noe sånn sammen med min vennegjeng, kanskje du får overtalt din venner, og jeg mine! Jeg er ote litt mer spontan enn de fleste andre vennene mine da men!

Dette er selvfølgelig mulig i amster, london osv og! Bare mye dyrere MEN FORRESTEN, ROTTERDAM er definitivt verdt å sjekke ut, det går ofte i glemmeboka hos folk, men er nesten bedre enn amster, mer storby!

La meg få vite hva dere planlegger og om dere har tenkt å feire en "alternativ" nytttårsaften!!
Trådstarter
9 2
Bestilte nesten fly til London i går, men siden vi har vært der mer enn en gang alle sammen revurderte vi og valgte Berlin denne gangen :-) Flere sier at det er en fin by, vi gleder oss!

Skal definitivt til Amsterdam, men er bare jeg og en til av jentene som er "litt alternative", og da ønsket ikke de to andre at vi tok turen dit. Forstår det, tror ikke vi hadde vært helt på samme nivå da. Men blir nok en tur til Amsterdam om ikke så alt for lenge, om jeg kjenner meg selv rett!

Lunar: Hadde nok fint klart å få med jentene på det, men bestilte uten å lese gjennom svarene her først, desverre! Hadde egentlig vært gøy å gjøre noe sånt, vi er en veldig spontan gjeng ;-) Men men.. Du får si ifra om dere skulle ende opp i Berlin da!
Sist endret av l8r8; 4. desember 2014 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Noen som vet hvordan stemningen på nyttårsaften er i Liverpool?
Sitat av Clayton Vis innlegg
Noen som vet hvordan stemningen på nyttårsaften er i Liverpool?
Vis hele sitatet...
Var i Manchester i fjor, ikke så langt unna. Var veldig bra det, men det er ikke helt steminga for å ut på nyttårsaften og pynte seg. Det var veldig mange steder som var stengt, de få som var åpne stengte veldig tidlig og folk lurte på hvorfor i alle verden vi hadde på oss dress og finstasen.
Min guttegjeng skal også til Berlin i romjula/nyttårsaften, gleder oss veldig!