Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2101
hei, fikk i dag et skremmende brev fra politiet som sier jeg skylder 4500 og noen kroner til DNB for en forsikring jeg for LENGE siden sa opp. da jeg byttet til DNB
DnB fortsatte og sende meg regninger gjentatte månder etter jeg hadde møtt i banken for og si opp.

sammtidig viser det seg at Bilen allerede var forsikret i IF av min far (noe jeg ikke var klar over)
jeg dro i banken for og si det opp, og spurte om de egentlig hadde lov og forsikre en bil som tydeligvis ikke på den tiden sto i mitt navn?
samt allerede var forsikret.

damen i banken var selv usikker og fortalte at hun skulle skjekke dette opp og ta kontakt med meg / jeg måtte ringe selv og spørre.


nå sitter jeg her i slutten av månden, får ikke lønn før om 12 dager, med 53kr i lomma og lurer på hva faen jeg kan gjøre?

prøvde og kontakte live support til DNB lite de kunne gjøre da forsikrings avdelingen hadde tatt kvelden.


worst chase scenario? hva kan jeg forvente at skjer?
Ingen poeng i å stresse...

Ta kontakt med banken imorgen, så løser det seg nok.
Brev fra politiet? Sikker på at ingen kødder med deg?
Første gang eg hører om at politiet sender ut rekninger for forsiktingsselskapene.
Sitat av Syntax_E Vis innlegg
Brev fra politiet? Sikker på at ingen kødder med deg?
Første gang eg hører om at politiet sender ut rekninger for forsiktingsselskapene.
Vis hele sitatet...
ikke regning "foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning"

skal nevnes at jeg hadde tidligere bosatt meg i leilihet før dette skjedde og kom aldrig så langt at jeg fikk endret bo adressen min, mye av posten kom derfor hjem til mor, og lite åpnet med mindre jeg viste det var viktige greier, type kredittkort etc, tenkte aldrig over dnb konveluttene (som jeg vet er idiotiskt)

innså jeg ikke hadde råd til og bo borte lengre, tenkte jeg skulle flytte hjem for og kunne leve billig og banke ned på kreditkort etc,og fikk denne i posten i dag.
Sist endret av 1gangsbru; 25. november 2014 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 1gangsbru Vis innlegg
ikke regning "foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning"

skal nevnes at jeg hadde tidligere bosatt meg i leilihet før dette skjedde og kom aldrig så langt at jeg fikk endret bo adressen min, mye av posten kom derfor hjem til mor, og lite åpnet med mindre jeg viste det var viktige greier, type kredittkort etc, tenkte aldrig over dnb konveluttene (som jeg vet er idiotiskt)

innså jeg ikke hadde råd til og bo borte lengre, tenkte jeg skulle flytte hjem for og kunne leve billig og banke ned på kreditkort etc,og fikk denne i posten i dag.
Vis hele sitatet...
Ok, då ville eg gjort som Blackkoz sier, ta kontakt med banken så ordner det seg nok.
Sitat av Syntax_E Vis innlegg
Ok, då ville eg gjort som Blackkoz sier, ta kontakt med banken så ordner det seg nok.
Vis hele sitatet...
banken ringte meg nettop og pratet med en dame der, hun sa at ingenting på deres side var galt og at saken var tydeligvis hos lindorff men hun skjønte ikke hva det var da saken fra dnb var annulert.

måtte vist ta kontakt med de i morgen så skulle dng skjekke med riktig avdeling selv i morgen klokken 11...
Sitat av 1gangsbru Vis innlegg
ikke regning "foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning".
Vis hele sitatet...

Høres mer ut som Namsnannen. Som i seg selv er en del under politi myndigheten, dog ikke den type "politi" du sannsynligvis tenker på.

Rett og slett; Penger utestående, gått til inkasso, og fra inkasso videre til Namsmannen.
Hvis det har gått til namsmannen så har du fått endel regninger fra både DnB, og fra inkasso-firma før det gikk til namsmannen. Litt din egen feil at det har gått såpass langt, dette får du nok beskjed om hvis du prøver å klage.

Av personlig erfaring så kommer du ikke så langt, og ender opp med tvungen lønnstrekk hvis du nekter å betale. Det beste du kan gjøre er å ringe å ordne en nedbetalingsplan, de er som-regel ganske greie hvis du bare ringer og forklarer situasjonen.
Sist endret av weedsuit; 27. november 2014 kl. 17:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.