Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2265
Har nå prøvd emma ved to anledninger, og føler jeg ikke har fått noe særlig funk. Første gangen med noen venner som hadde prøvd det før. Vi tok og droppa en "brukerdose" hver(husker ikke på hvor mye som var i en, men kompisen min som er ganske erfaren mente det var en veldig vanlig mengde å innta.) Merket etterhvert at de ble ganske høyt oppe, og merka tydelig de hadde det svært digg, noe som forsåvidt er bra, men jeg kom aldri noensteds. Etter å ha fylt på med 2 til(på dette tidspunktet har jeg intatt 3 ganger så mye som de andre, som allerede var godt på tur) begynte jeg å føle pittelitt funk. Jeg synes det var mer interessant å prate, og følte meg litt mer inkludert i omgivelsene, men var ikke mye å skryte av.
Den andre gangen tok jeg og i tillegg en del i nesa, etter tips fra en dude på roskilde. Men fortsatt ingen særlig funk. Denne kvelden hade jeg inntatt en del kola også. Vet ikke om det har noe å si.

Har sykt lyst å oppleve denne rusen som jeg ser andre opplever den.
Er det mulig jeg har en slags resistens i meg?
Har slitt med depresjon en stund, og har ikke så lett for å oppleve glede sånn generelt. Er det derfor? Føler meg fullstendig normal(altså, sånn jeg alltid føler meg) etter å ha inntatt emma.

Mens jeg allerede skriver en rusrelatert tråd kan jeg sende med et spørsmål til. Har lenge vurdert LSD, og har lest om det lenge.
Føler dere det er en dum idè med tanke på depresjon osv?
Om så, hva med bare mindre doser?
Cola ødelegger rusen, og derav grunnen til at du ikke merket det noe særlig.
tar/har du tatt anti depresive medisiner?
nei ikke siste 3 åra. (var bare bull, og fikk bare bivirkninger og ingen virkninger så slutta)

Gikk over 1år fra siste gang jeg tok medisin til første gang jeg prøvde emma.
Du sliter med depresjoner og ikke får noen effekt av MDMA. Lave nivåer av serotonin kan resultere i depresjon og hvis dette er tilfellet her så virker det logisk at MDMA ikke vil gi så mye effekt da det ikke er så mye serotonin å frigjøre.
Jeg tror nok det er kolaen som har overkjørt\stoppet rusen her. Ikke bruk andre stimulanter før du tar mdma.
Kola var bare andre gangen jeg prøvde. Hva med den første?
Har en kompis som aldri fikk samme funk som "alle andre", og han tok doser opp til 0,3.
Men en gang kjørte han på med 0,5-0,6, og da funka det veldig! Men, han fikk en heeftig nedtur i dagene etterpå.

Så folk har jo forskjellig toleranse, og noen tåler mye, mens andre tåler mindre. Du bør nok være forsiktig med å ta for høye doser bare for å presse det frem, og bør heller legge alt til rette neste gang du vil ta.
Følg guiden her www.rollsafe.org. Vær et sted du er helt safe med musikk, tente lys og noen få gode venner. Ikke drikk alkohol eller ta andre rusmidler. Kan hjelpe til med å øke serotoninnivåene med å f.eks spise mørk sjokolade i dagene på forhånd.

Kokain og MDMA bør absolutt ikke brukes sammen. Det er vært folk som har dødd av det, og det hjelper absolutt ikke på MDMA rusen. Er det det som har ødelagt andre turen, første turen kan ha vært at du allerede hadde utløst alt selvom du fikk en vanlig brukerdose. Og ikke alltid det funker å ta mer på andre droppen da.

Så er det som det blir sagt her oppe, har du en depresjon har du lavere mengder av serotonin fra før. Og jo mer du har av de, jo bedre effekt får man jo.

Lykke til videre, og vær forsiktig! Kan hende det ikke er noe for deg og!
Sist endret av iduamit; 17. november 2014 kl. 16:18.
Sitat av kariii Vis innlegg
Kola var bare andre gangen jeg prøvde. Hva med den første?
Vis hele sitatet...
Det kan være en hel haug med grunnen til hvorfor du fikk liten funk.

1. Dosering
  • Du kan ha tatt akkurat for lite til å komme helt opp.
  • Noen personer har naturlig høyere toleranse enn andre, så det at kameraten tok like mye som deg og fikk full effekt, sier det ikke nødvendigvis så mye.
  • Du kan ha toleranse på grunn av annet narkotika-bruk. Det er mange stoffer som har krysstoleranse med MDMA.
  • Du kan også ha spist noe mat som gjorde at du den dagen ville ha trengt litt mer. Feite, store måltider gjør gjerne at du må ha litt mer, og at det tar lengre tid før effekten kommer.

2. Kvalitet
  • Produktet ditt kan ha hatt dårlig kvalitet. Var det du tok testet?
  • Produktet kan ha inneholdt et helt annet virkestoff enn MDMA, og folk reagerer veldig forskjellig på de forskjellige MDMA-etterligningene som finnes. Noen får bortimot normal tur, andre blir dårlige, mens noen ikke kjenner noe særlig i det hele tatt.
  • Produktet kan ha vært kuttet med et stoff som fungerer på samme måten som over. Da vil de menneskene som reagerer positivt få en bortimot normal tur (til tross for lavt innhold av faktisk MDMA), mens de andre ikke vil få noe tur i det hele tatt.
  • Det kan ha vært lav renhetsgrad, til tross for at det ikke var kuttet, og placeboeffekten er sterk hos mange. Så det at kamerater fikk full effekt av samme dose som du tok, trenger ikke å si så mye annet enn at de hadde en bra kveld. Det er ikke uvanlig å høre om folk som turer på helt inaktive stoffer, og som til og med kommer tilbake til dealer for å kjøpe mer av samme produkt.

3. Forventning
  • Du forventer deg for mye/noe annet enn det MDMA er.
  • Ren MDMA er faktisk rolig og mellow, selvsagt avhengig av dagsform og hva man gjør. Du blir ikke hyper og speeda av deg selv, den følelsen kommer heller av ytre stimuli, som for eksempel bra musikk som du bare må danse til. Til forskjell fra en del andre soffer, som gjør deg speeda uansett ytre stimuli.
  • Flere har også rapportert at dersom de går å venter veldig på effektene, så kommer de ikke i det hele tatt (typisk lave/medium doser, på større doser vil du selvsagt merke det uansett).

4. Set/Setting
  • Fordi MDMA er mellow, vil ren MDMA for mange passe best inn i typiske hjemmesituasjoner. Da får man virkelig utnyttet MDMAs positive effekter. Man vil gjerne bare ligge på mye tepper, kose, snakke, og være gode med hverandre. En del opplever derfor at de ikke får utnyttet MDMAens fulle effekter på rave. Av samme grunn foretrekker en del "speeda MDMA" på rave (typisk kuttet med koffein, amfetamin eller meth).
  • Noen folk behøver, av samme grunn, også større doser MDMA på rave. Det er mye stimuli på rave, og disse kan oppleve å lettere bli dratt ut av godsonen om de doserer lavt. Andre fungerer motsatt, og behøver mindre på rave enn hjemme, der er altså ingen fasit på dette her.

5. Medisiner
  • SSRI er typisk medisiner som blokkerer effekten til MDMA. Det er også andre medisiner som reduserer/blokkerer effekten.


Det er bortimot umulig å si hvorfor du ikke fikk funk. Det kan være et av punktene over, det kan være en kombinasjon av punktene over. Eller det kan være en helt annen grunn. Det har blitt nevnt depresjon - som kan gjøre at du behøver lavere dose. Men i og med at MDMA blir brukt til å behandle angst, depresjon og PTSD tror jeg nok ikke dette er hovedgrunnen hos deg.
Hvorfor du ikke fikk funk første gangen kan altså være en kombinasjon av alle disse punktene.

Mitt råd er å ikke tenke for mye på hvorfor du ikke fikk effekt. Test produktet ditt på forhånd, og ta det som det kommer. Får du full effekt så er det bra, får du ikke det, ja så prøver du på nytt neste gang.
Takk for et innholdsrikt svar. Jeg skal prøve igjen om en stund med gode venner i en roligere setting og håper på bedre resultat
bare synes det var merkelig siden jeg, som sagt, tok 3 ganger så høy dose som de andre.

Neste gang får jeg prøve å planlegge og følge alle rollsafe tips. Var ganske spontant sist gang.
Det aller viktigste er å teste produktet ditt.

Hvor lang tid doserte du over? Det er ikke uvalig å oppleve å ikke komme skikkelig opp om man sprer doseringen utover et for stort tidsintervall. Du får høyere effekt av å ta en større start-dose, og heller droppe redosering.

Standard dosering for MDMA i terapien er ofte 125 mg, uavhengig av vekt. Med tanke på at MDMAen vi får tak i ikke er av lab-kvalitet, så får man ofte i seg langt mindre MDMA enn man faktisk tror. Om produktet ditt er 90, 80 eller 70% rent i forhold til lab-kvalitet, så vil du ved et inntak på 125 mg faktisk bare få i deg henholdsvis 112 mg (90%), 100 mg (80%) eller 87 mg (70%). MDMA kan også ha enda lavere renhet enn dette, uten å være kuttet med aktive stoffer. Så om du er en av dem som i utgangspunktet trenger en større dosering, eller har toleranse av andre grunner, så vil selvsagt dette ha enda høyere innvirkning hos deg.
gikk vel sikkert 2-3timer etter første dropp før jeg tok en til, så tok jeg en til 45min-1time etter det igjen.

Når du sier teste i denne sammenhengen. Mener du med EZ eller noe annet?
Sitat av kariii Vis innlegg
gikk vel sikkert 2-3timer etter første dropp før jeg tok en til, så tok jeg en til 45min-1time etter det igjen.

Når du sier teste i denne sammenhengen. Mener du med EZ eller noe annet?
Vis hele sitatet...
2-3 timer etter første drop er veldig lang tid. Så det er nok grunnen til at du ikke så noen veldig økning i effekt etter re-doseringen. Om du tar for lite bør du redosere innen en time, eller i alle fall innen 1.5 time. Så det er altså en grei sjanse for at dette er grunnen til at du fikk lav effekt første gang. Om du opplever at oppturen din stopper nesten gang, så redoser med en gang. Oppturen skal ikke stoppe før du er "der".

Redosering for å forlenge effekten gjøres vanligvis 1-2 timer etter første inntak.


Ez-test er et minimum, men jeg ville heller kjøpt marquis (virkestoffet i Ez-test) som dråpetest - mye lettere å oppdage avvik på den måten, og mye billigere. Du bør helst teste med minimum to forskjellige tester. Jo fler forsjellige tester du bruker, jo større er sjansen for å oppdage avvik. Et avvik vil si at du enten får helt feil farge, eller at produktet går innom en annen farge før det ender opp på ønsket resultat. Begge deler indikerer at produktet inneholder noe annet enn MDMA eller inneholder andre stoffer i tillegg til MDMA.

Marquis, mecke, mandelin og simons:
http://www.ebay.com/itm/Ecstasy-Pill...item27f0c53097

Marquis, mecke, madelin, simons og robatest:
http://www.ebay.com/itm/Complete-Ecs...item2a47625d02

Det er dyrt i innkjøp, men hver flaske har nok til 80 tester, så det holder en hel evighet. Kan brukes til å teste andre ting enn MDMA også.
Ingen av disse testene sier noe om renhet, de vil slå ut for MDMA selv om produktet ditt inneholder svært lite MDMA.


For å teste renhet kan du bruke EZ sin purity test, men den er relativt ny, og resultatet er ganske vanskelig å lese. Så du får kun en indikasjon på renhet. Kan være greit å kjøpe om du mistenker at produktet ditt er svakt.
Skal vurdere å kjøpe et sett, men føler det er litt mye siden min bruk av emma begrenser seg til ca en gang i året
Sitat av kariii Vis innlegg
Skal vurdere å kjøpe et sett, men føler det er litt mye siden min bruk av emma begrenser seg til ca en gang i året
Vis hele sitatet...
Fremdeles leit å få i seg noe potensielt skadelig.
Sist endret av VinumSabbathi; 17. november 2014 kl. 18:37.
Ja såklart, men jeg handler kun fra folk som vennene mine(som bruker forskjellig mye oftere enn meg) har erfaring med fra før, og har prøvd produktene før.