Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 27966
Rinexin er et middel som er slimhinnehemmende ved tett nese. Fikk beskjed av legen når jeg fikk det at dette kunne gi søvnproblemer hvis jeg tok det etter klokka seks på dagen. Følelsen jeg får når jeg tar disse pillene er at jeg kjenner meg litt småspeede, eller som om jeg hadde tatt en liten mengde ritalin. Noen andre som har vert borti dette?

Edit: Dette er et reseptfritt middel så vidt jeg vet...
http://www.felleskatalogen.no/defaul...3C51FDE0DD.asp

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Luftveier: Tørrhet i nese og munn. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, søvnvansker, døsighet.
Vis hele sitatet...
http://www.fda.gov/cder/drug/infopage/ppa/default.htm

The Food and Drug Administration (FDA) is taking steps to remove phenylpropanolamine (PPA) from all drug products and has requested that all drug companies discontinue marketing products containing PPA
Vis hele sitatet...
Har ikke vært borti det nei, men de effektene du nevnte passer ganske bra med info fra disse sidene
Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Luftveier: Tørrhet i nese og munn. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, søvnvansker, døsighet. Urogenitale: Miksjonsproblemer, urinretensjon. Mindre hyppige: Øvrige: Overfølsomhetsreaksjoner. Sjeldne (<1/1000): Sentralnervesystemet: Aggressivitet, hallusinasjoner, forvirring. Sirkulatoriske: Forbigående blodtrykksstigning. Intrakranielle blødninger er sett i svært

Så altså, mindre enn 1/1000 KAN muligens enten bli aggressive eller forvirra heller kanskje få noen små halliser Enjoy
> 1/100 betyr OVER en av hundre (1%)
Fint at du vet hva som er motsatt av < da (nemlig >)
Men det står ikke >1/100 men <1/1000
Litt poengløs post etter at det har gått tre dager...?
De medisinene som er fete er fortsatt de med bivirkninger 1/1 hehe. Sobril feks, fete greier, har testa denna nese medisinenen en gang, var overhodet ingen rus. Tok det jevnt i 3 uker uten noen opplevelser. Var egentlig skuffende
Opprinnelig postet av DezQuetoz
De medisinene som er fete er fortsatt de med bivirkninger 1/1 hehe. Sobril feks, fete greier, har testa denna nese medisinenen en gang, var overhodet ingen rus. Tok det jevnt i 3 uker uten noen opplevelser. Var egentlig skuffende
Vis hele sitatet...
Hvorfor var det fett hvis det ikke funka?
Bare en liten opplysning, rinexin kan man kun få kjøpt hvis man har resept.
Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Luftveier: Tørrhet i nese og munn.
Vis hele sitatet...
Det her betyr da OVER 1% og ikke UNDER 1 promille?

2 > 1
2 STØRRE ENN 1
2 OVER 1

?
JA MEN;

<1/1000 MERK: < !!!

Edit:

Uvesentlig, du må se på MINDRE hyppige, vi er ikke på jakt etter som gir tørrhet i nese og munn eller søvnvansker... Halliser, som det står nevnt under mindre hyppige er vel en av de

Hyppige (>1/100): Luftveier: Tørrhet i nese og munn. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, søvnvansker, døsighet. Urogenitale: Miksjonsproblemer, urinretensjon.
Sist endret av n0||i; 9. februar 2004 kl. 19:51.
så over en gang til, og går nå og gjemmer meg under den steinen jeg kom fra
Nettopp det du burde tenkt på. Ikke skriv når du er stein.

Tok du den?
jeg var faktisk nykter
hadde sikkert sett den hvis jeg hadde røyka
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av n0||i
JA MEN;

<1/1000 MERK: < !!!

Edit:

Uvesentlig, du må se på MINDRE hyppige, vi er ikke på jakt etter som gir tørrhet i nese og munn eller søvnvansker... Halliser, som det står nevnt under mindre hyppige er vel en av de

Hyppige (>1/100): Luftveier: Tørrhet i nese og munn. Sentralnervesystemet: Nervøsitet, søvnvansker, døsighet. Urogenitale: Miksjonsproblemer, urinretensjon.
Vis hele sitatet...
Noen vil vel se på søvnvansker som en positiv bivirkning.
▼ ... flere år senere ... ▼
Så, rinexin gjør deg små speeda?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvor mange må man ta får å bli speeda? Jeg har noen 50mg her.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tok Rinexin (2stk 50 mg) nå når jeg var sinnsykt forkjølet. Hadde hodepine, trykk i bihuler, helt tette neseganger og følte meg slapp og dårlig. Umiddelbart etter inntak økte kroppstemp med 0,5 grader og jeg følte meg varm. Fikk økt puls og et lite "energiboost". 1 time etter var trykket borte i bihulene og snørret ble tyntflytende og blankt, slik at begge neseganger ble helt åpen. Tidligere var snørret tykt gult/brunt og "limte" igjen neseganger. Dette forsvant helt. Fikk også en følelse av oppstemthet og en merkelig kribling i hodebunn nakke. Ikke ulikt følelsen man får ved inntak av sentralnervestim. Anbefales IKKE å ta før man legger seg. Nå skal det sies at det ble drukket endel kaffe før og etter inntak.
Vil virkelig anbefale til folk som sliter med tette bihuler og nese ved forkjølelse. Også som et energiboost ved slapphet.
Anbefales ikke til folk som sliter med ubehagelig høy puls, da pulsøkning etter 100 mg var godt merkbart. Så for dere som lurer på om man blir litt "speeda" av Rinexin, så er svaret ja. Iallefall sammen med koffein.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Våknet med 2 slike tabletter etter en fest. De hjalp bra mot fyllesyken.
▼ ... over et år senere ... ▼
Tar bare opp gammel tråd; hvorfor er ikke Rinexin mer kjent? Det er jo en CNS-stimulant som gir betydelig effekt, på lik linje med efedrin.

Indikasjoner:
Allergisk og vasomotorisk rhinitt med slimhinnehevelse når lokal behandling ikke gir tilstrekkelig effekt.
Vis hele sitatet...
Hvor alvorlig må det være for å få det utskrevet? Det er vel det eneste ikke-lokal medisin i Felleskatalogen mot slike plager.