Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 832
Hei
Jeg tenker å overføre Tropico 5 fra hjemme pcen til skole pcen. Jeg må overføre det installerte spillet fordi det ikke er mulig å installere på skole pcen uten admin rettigheter.
Spillet fungerer fint på hjemme pcen, men når jeg overfører alle filene til skole pcen vil det ikke starte?
Hvorfor vil det ikke fungere når alle filene er overført?
Noen tips om andre metoder å få overført spillet på?
Tusen takk for alle svar!
-Jens
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Får du opp en feilmelding?
Har pcene samme operativ system?
Får kun opp meldingen:
Tropico 5 har sluttet å virke
Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket og du vil få beskjed vis løsning er tilgjengelig.

Spillet er lagret på en pc med Windows 7, og overføres til en pc med Windows 8, men vil det ha noe å si? Hadde forstått vis det hadde vært fra windows til mac

Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Får du opp en feilmelding?
Vis hele sitatet...
Får kun opp meldingen:
Tropico 5 har sluttet å virke
Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket og du vil få beskjed vis løsning er tilgjengelig.

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Har pcene samme operativ system?
Vis hele sitatet...
Spillet er lagret på en pc med Windows 7, og overføres til en pc med Windows 8, men vil det ha noe å si? Hadde forstått vis det hadde vært fra windows til mac
Sist endret av DONTpressESC; 30. oktober 2014 kl. 22:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du bare kopierer over filene så har du ikke installert spillet på den andre maskinen. Du har nettopp bare kopiert ferdig installerte filer over til en annen maskin. Det blir nesten som å lagre en backup av filene dine. Om et spill eller programm kan bli overført på den måten og forsatt fungere vil komme helt ann på programmet. Om det er et spill som bare trenger å kjøres så er det ikke noe problem. I dette tilfellet så tror jeg det trenger å bli installert. Spillet vil da få gitte plasseringer på din maskin som ikke alltids vil være det samme som på en annen maskin. Spesielt ikke om det er et annet operativsystem. Kan også ha noe å si om det er et 32 eller 64 bits system du har på de forskjellige maskinene.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Om du bare kopierer over filene så har du ikke installert spillet på den andre maskinen. Du har nettopp bare kopiert ferdig installerte filer over til en annen maskin. Det blir nesten som å lagre en backup av filene dine. Om et spill eller programm kan bli overført på den måten og forsatt fungere vil komme helt ann på programmet. Om det er et spill som bare trenger å kjøres så er det ikke noe problem. I dette tilfellet så tror jeg det trenger å bli installert. Spillet vil da få gitte plasseringer på din maskin som ikke alltids vil være det samme som på en annen maskin. Spesielt ikke om det er et annet operativsystem. Kan også ha noe å si om det er et 32 eller 64 bits system du har på de forskjellige maskinene.
Vis hele sitatet...
Ah, den er kjip. Har ikke mulighet til å installere spill på den andre pcen så da blir det vel ikke noe tropico spilling på meg :/

Tusen takk for svaret!