Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 861
Jeg har gjort det et par ganger før med min Lenovo Notebook. Skjermen er ødelagt så jeg bruker en HDTV konstant for å bruke laptopen. Jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det men for å få perfekt oppløsning slik at skrivebord og alt passet så måtte jeg innstille oppløsningen manuelt. Dette ble enkelt gjort med en funksjon der jeg kunne glide en ting til høyre og venstre osv mens skjermen stilte seg inn. Det var mye lettere enn å gjette seg fram til en spesifikk oppløsning ved å bruke tall. Det var en løsning i Nvidia tror jeg men jeg finner altså ikke riktig program eller funksjon noen sted.

Eneste jeg fant var i Intel Grafikk kontrollpanelet der jeg kunne lage profiler og skrive inn oppløsninger manuelt. Men det fungerer veldig dårlig og får ofte feilmeldinger.

Halve systemfeltet er altså ute av skjermbildet og mye av skrivebordet. Det ser helt latterlig ut og pcen er så vidt brukbar slik. Hjelp??

Windows 8
Grafikkprosessor NVIDA GeForce GT 720M