Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1341
Hvis det er en som blir kalt rasist, tar de fleste det som en selvfølge at vedkommende hater muslimer, for 20 år siden var rasister noen som hatet negrer.

Ordets betydning er jo en person som er imot ett folkeslag eller en folkegruppe, som egentlig da betyr at alle er rasister...
Alle er motstander av (hater) en eller annen folkegruppe, enten det er blitzere, muslimer, nazister, norske politikere eller al-Qaida...

Jeg er en etnisk norsk mann som har (som de fleste andre nordmenn) reist til flere forskjellige land, truffet på både fattige og rike, spandable folk og tiggere, men jeg må jo innrømme at jeg har lite til overs for muslimer, men kan ikke si at jeg hater alle muslimer, jeg jobber med flere muslimer, noen er greie og fornuftige, andre er noen latsabber som kun gjør som de får beskjed om (med andre ord som alle andre folkeslag) , men de muslimene jeg er imot er jo de som kommer til Norge for å kreve penger og respekt (selv om de ikke respekterer andre selv) og ikke minst de som reiser til kriger for å "kjempe for sine rettigheter" før de kommer tilbake til Norge for å ta seg en pause og kjefter på andre at de ikke involverer seg i krigen... De jeg hater mest er jo selvfølgelig de som systematisk voldtar og dreper store forsvarsløse folkemengder...

Jeg har en ikke-etnisk norsk kone, kamerater og gode arbeids kollegaer av utenlandsk opprinnelse, men selv om jeg "hater" (noen) muslimer, ser jeg ikke på meg selv som rasist.

Er det andre som føler at politikerene og media har lagt opp til at hvis en er imot en muslimsk (eller annen folkegruppe) skal en føle seg som en rasist og få dårlig samvittighet?

Ett annet eksempel på rasisme er jo religion, bare tenk på misjonærer, de dedikert livet sitt til å omvende folkegrupper som har en annen mening enn de selv har, og for noen hundre år siden var det tillat for kristne å ta livet av folk som trodde på en annen Gud...
Er forskjell på å være rasist og realist..
Blir desverre ikke fred her på jorda før muslimene har tatt knekken på seg selv, de er rett å slett ikke like sivilisert som resten av verden. Det har ingenting med hudfarge å gjøre, kun religion og kultur.
Ikke det at kristene var noe bedre for et par hundre år siden, men det er heldigvis ikke sånn lenger.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Flubbah Vis innlegg
Er forskjell på å være rasist og realist..
Blir desverre ikke fred her på jorda før muslimene har tatt knekken på seg selv, de er rett å slett ikke like sivilisert som resten av verden. Det har ingenting med hudfarge å gjøre, kun religion og kultur.
Ikke det at kristene var noe bedre for et par hundre år siden, men det er heldigvis ikke sånn lenger.
Vis hele sitatet...
This. Alle muslimer er kanskje ikke ille, men se på idiotene i Palestina feks. Tar selvmord og går på takene til hus når de vet at det skal komme bomber der, KUN for at folk skal synes synd på de og lignende. Hamas oppfordrer jo folkene til å gå til områder der de vet at det blir å komme bomber. Helt på trynet... Ikke at jødene er noe bedre, men muslimene kan faen meg være helt hjernedøde, alle religiøse forsåvidt.

Problemet er ikke hudfarge, men religion er faen meg noe av det dummeste menneskeheten har funnet opp.
Trådstarter, du har misforstått rasisme, og særlig og ordet "folkegruppe".
Det menes folkeslag/rase i denne sammenhengen, selv om ordboka di kanskje sier folkegruppe, så ikke bland inn blitzere, nazister, osv, siden dette er holdninger de har valgt, og ikke er noe som er medfødt.

Les: http://snl.no/rasisme og http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/or...+&ordbok=begge


Det eneste spørsmålet du stiller her er:
Er det andre som føler at politikerene og media har lagt opp til at hvis en er imot en muslimsk (eller annen folkegruppe) skal en føle seg som en rasist og få dårlig samvittighet?
Vis hele sitatet...
Er man rasist, så bør man ha dårlig samvittighet.
Sist endret av Grimdoc; 11. august 2014 kl. 00:01.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
This. Alle muslimer er kanskje ikke ille, men se på idiotene i Palestina feks. Tar selvmord og går på takene til hus når de vet at det skal komme bomber der, KUN for at folk skal synes synd på de og lignende. Hamas oppfordrer jo folkene til å gå til områder der de vet at det blir å komme bomber. Helt på trynet... Ikke at jødene er noe bedre, men muslimene kan faen meg være helt hjernedøde, alle religiøse forsåvidt.

Problemet er ikke hudfarge, men religion er faen meg noe av det dummeste menneskeheten har funnet opp.
Vis hele sitatet...
Jupp, religion er roten til alt vondt. Men Islam er omtrent like ille som alle de andre religionene er til sammen.
Begynner å bli temmelig lei av å bli stemplet som rasist bare fordi jeg misliker islam. Men jeg kan vertfall trøste meg med at jeg hadde rett når muslimene har tatt over verden og vi blir tvingt til å følge sharia lover.,,
Du er rasist hvis du anser folk som mindreverdige med utgangspunkt i ideen om menneskeraser. Så enkelt er det. Du må gjerne se ned på muslimer, kristne, telefonselgere og briter. Dette er ikke raser etter noen definisjon, så det gjør deg ikke til en rasist. Bare en generaliserende og fordomsfull person som ikke evner å skille mellom enkle betegnelser som religiøse fanatikere og muslimer, eller brautende alkoholikere i syden og briter.
Sist endret av mentalmelt; 11. august 2014 kl. 00:19.